سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده از برگزاری نشست کنسولی ایران و امارات با حضور معاون وزیر خارجه ایران برای لغو روادید اتباع دو کشور خبر داد.

مهدی آقاجعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، خاطر نشان کرد: حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه فردا پنجمین نشست کمیته مشترک کنسولی دو کشور ایران و امارات متحده عربی را در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه امارات تشکیل خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه نشست کنسولی دو جانبه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ابوظبی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این نشست در ادامه چهار نشست قبلی در راستای بررسی مسائل کنسولی از جمله اتباع دو کشور مقیمین، زندانیان، همکاری های دو جانبه در زمینه استرداد مجرمین، پلیس بین الملل و ویزا و سایر تسهیلات تشکیل خواهد شد.

آقا جعفری خبر داد که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد لغو روادید اتباع دو کشور را به طرف اماراتی ارائه داده و امارات در حال بررسی آن است  و احتمالا در سفر قشقاوی به امارات این پیشنهاد مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد.

وی لغو روادید اتباع ایران و امارات را گامی ضروری در روابط دو کشور با توجه به کثرت رفت و آمدهای اتباع عنوان کرد و گفت: امیدواریم در نشست کنسولی دو جانبه توافق حاصل شود.

سرپرست سفارت ایران در امارات اضافه کرد: ایران کاملا برای لغو روادید اتباع امارات آمادگی دارد.

کد خبر 104983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز