دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

روز پنجم لیگ قهرمانان آسیا که 24 و 25 فروردین برگزار می‌شود برای نمایندگان‌ایران سرنوشت‌ساز است

سپاهان برای بالا بردن شانس صعود به جمع 16 تیم پایانی،24 فروردین ( ساعت 18:30 ) در فولاد شهر باید الشباب عربستان را شکست دهد. در بازی رفت 2 تیم در روز نخست، ابراهیم توره فرصت‌های زیادی از دست داد تا سپاهان به تساوی یک بر یک رضایت بدهد.

الشباب در بازی‌های بعدی نتایج خوبی گرفت و حالا با 7 امتیاز صدرنشین گروه C است. سپاهان که تنها پیروزی‌اش را در بازی قبلی مقابل پاختاکور به دست آورد، با 5 امتیاز در رده سوم است و با توجه به اینکه در بازی آخر میهمان العین عربستان خواهد بود، امروز باید به 3 امتیاز برسد.

محسن بنگر، مدافع میانی سپاهان در این بازی حساس محروم است و احتمالا سید جلال حسینی به دفاع میانی منتقل می‌شود.

امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان در کنفرانس خبری قبل از بازی گفت: «در بازی رفت برابر نماینده عربستان، بسیار‌ تاکتیکی بازی کردیم و متأسفانه موقعیت‌های بسیار مناسبی را از دست دادیم. سبک بازی تیم‌های عربی در خارج از خانه متفاوت است و بیشتر سعی می‌کنند با وقت‌کشی و ارائه یک فوتبال بسته به نتیجه دلخواه برسند،

اما خوشبختانه الشباب اینگونه نیست و سعی در ارائه فوتبالی هجومی دارد. آنها فوتبال را خوب بازی می‌کنند و این امر می‌تواند عامل مهمی برای کسب نتیجه دلخواه ما باشد. با وجود این پیش‌بینی می‌کنیم آنها هم مثل پاختاکور با فوتبالی بسته، به‌دنبال یک امتیاز باشند. به بازیکنانم توصیه کرده‌ام با حوصله بازی کنند، در مواقع ضروری به بازی سرعت دهند و بر خلاف بازی‌های گذشته، ارزش موقعیت‌های به دست‌آمده را بدانند.

پس از بازی برابر پاختاکور که توانستیم آنها را شکست دهیم، از نظر روحی بسیار بهتر شدیم». قلعه نویی درباره نقاط قوت حریف اضافه کرد: «3بازیکن کلیدی الشباب را شناسایی کرده‌ایم و سعی داریم پل ارتباطی بین این‌سه بازیکن را قطع کنیم و همچون بازی رفت، برنامه ما تلاش برای بستن کاماچو و عدم‌تغذیه مهاجمان توسط اوست.

با تلاش بچه‌ها، حمایت کوبنده تماشاگران پرشورمان تلاش می‌کنیم 3امتیاز بازی‌را کسب و شرایط صعود را ‌فراهم کنیم. به‌عنوان فرد نخست کادر فنی سپاهان اطمینان می‌دهم هر سه امتیاز را کسب خواهیم کرد و با 8 امتیاز، راه صعود را هموار می‌کنیم؛ چرا که در مسابقه‌های آسیایی تفاضل مهم نیست و این بازی‌های رودرروست که تعیین‌کننده رده‌بندی تیم‌ها خواهد بود. »

پاچکو، سرمربی پرتغالی الشباب هم گفت که تیمش در این بازی با هدف برد به زمین می‌آید: « سپاهان یکی از برترین و شناخته شده‌ترین تیم‌های باشگاهی آسیاست اما ما برای صعود به مرحله حذفی، نیاز به هر سه امتیاز دیدار فردا داریم و تلاش می‌کنیم این تیم را در اصفهان مغلوب کنیم. »

ناصر الشمرانی، مهاجم ملی پوش الشباب به‌دلیل آسیب دیدگی زانو در این بازی غایب است. دردیگر بازی این گروه، پاختاکور که با 6 امتیاز در رده دوم است، میزبان العین امارات خواهد بود که با 4 امتیاز در قعر جدول است. این فشرده‌ترین گروه تورنمنت است و هر 4 تیم شانس صعود دارند.

الاهلی امارات - مس کرمان

مس که در 2 بازی قبلی‌‌اش در خانه الاهلی عربستان و السد قطر شکست‌های سنگینی داشته، امشب (ساعت 20:05) در خانه الاهلی ضعیف‌ترین تیم گروه D نیاز به پیروزی دارد. در این گروه تیم قدرتمند الهلال با 10 امتیاز در آستانه صعود قرار دارد و تیم‌های السد و مس برای کسب رتبه دوم تلاش می‌کنند.

هر دو تیم 6 امتیاز دارند، ولی السد به‌دلیل نتایج بهتر در بازی‌های مستقیم موقعیت بهتری دارد. بوناچیچ درآستانه این بازی از نمایش ضعیف شاگردانش در خارج از خانه نگران است. سرمربی مس گفت: « بازیکنانم برخلاف عملکرد خوبی که در دیدارهای خانگی دارند، در بازی‌های خارج از خانه نتوانستند انتظارات را برآورده کنند که این باعث نگرانی من است.

ما در بازی با الهلال و السد به‌ترتیب در عربستان و قطر به‌دلیل ترس بازیکنان برای بازی در خانه حریف، بازی خوبی را ارائه ندادیم که احتمال دارد این اتفاق دراین بازی هم رخ دهد، به همین دلیل نمی‌دانم نفراتم در این بازی چگونه بازی خواهند کرد. در تیم الاهلی ملی‌پوشانی از تیم‌های بزرگ دنیا هستند که همین مسئله به آنها کمک می‌کند با تمام قدرت در این بازی ظاهر شوند و با توجه به اینکه یک امتیاز دارند،

می‌خواهند شانس خود را برای صعود از گروه حفظ کنند اما ما هم برای رسیدن به پیروزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. »لوکا اضافه کرد که 3 امتیاز بازی با الاهلی برای مس حیاتی است:« بعد از بازی ما الهلال و السد بازی دارند و پس از نتیجه این دیدار آنها تصمیم می‌گیرند چگونه بازی کنند.

البته ما به این مسائل فکر نمی‌کنیم و باید در این دیدار امتیاز کامل را کسب کنیم تا در بازی آخر در کرمان به‌عنوان یکی از 2تیم برتر گروه راهی مرحله بعدی مسابقات شویم.»بوناچیچ درباره غیبت 2 بازیکنش گفت: «‌  قاسم دهنوی را به‌دلیل محرومیت و عزیززاده را به‌دلیل مصدومیت از دست دادیم‌.»

کد خبر 104935

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز