دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: پیشنهاد افزایش قیمت گاز خانگی از 10 تومان فعلی به 90 تا 100 تومان مطرح شده است

وزیر نفت می‌گوید درخواست وزارت نفت در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش قیمت گاز به حداقل 90 تا 100 تومان به ازای هر متر مکعب است.

به گفته مسعود میرکاظمی، براساس پیش‌بینی انجام شده در وزارت نفت با افزایش قیمت گاز به میزان اعلام شده علاوه بر مصرف بهینه این حامل انرژی حداقل 16 تا 17 هزار میلیارد تومان منابع جدید مالی تامین می‌شود و این مبلغ زمینه توسعه صنعت گاز  و تولید آن را فراهم می‌کند.

به گزارش مهر، وزیر نفت تاکید کرد: درصورت افزایش قیمت گاز باید قیمت حامل‌های جایگزین همچون برق، نفت گاز و بنزین نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به تاخیر در اجرای پالایشگاه‌ها افزوده است که برای تعیین قیمت خوراک پالایشگاه‌های نفت نیز در کارگروه صنعت نفت پیشنهادهایی مطرح است. به گفته وی، یکی از مشکلات اصلی در توسعه 7 پالایشگاه نفتی و حضور سرمایه‌گذاران، مشخص نبودن قیمت خوراک است. بنابراین پیشنهاد داده‌ایم قیمت خوراک در کار گروه صنعت نفت که مسئولیت آن با شخص رئیس‌جمهور است، اعلام شود تا عدم‌تمایل به توسعه پالایشگاه‌ها جبران شود.

این عضو دولت دهم به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هر استان می‌تواند 100 میلیارد تومان برای توسعه گازرسانی وام بگیرد، اشاره کرد و گفت: اجرای این مصوبه افزایش مصرف را به همراه دارد و با توجه به اضافه نشدن تولید گاز طبیعی تا 3 سال آینده بحران ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل پیشنهاد افزایش قیمت گاز مصرفی مطرح شده است. به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت گاز و مصرف بهینه این حامل انرژی حداقل 16 تا 17 هزار میلیارد تومان منابع جدید آزاد شود و زمینه توسعه و تولید گاز را فراهم کند.

کد خبر 104927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز