همشهری آنلاین: درصورت اجرای قانون جدیدی از سوی دولت مکزیک برای اجباری کردن ثبت مشخصات دارندگان تلفن همراه، ممکن است ده‌ها میلیون مکزیکی ارتباط تلفن‌شان را از دست بدهند.

به گزارش ایسنا، تبلیغات پخش شده در رادیو و تلویزیون دولتی هفته‌هاست از مردم این کشور دعوت می‌کند با ارسال مشخصات شخصی از طریق پیام کوتاه، تلفن همراه خود را ثبت کنند اما در حالی که این مهلت تا یک روز دیگر به پایان می‌رسد 30 میلیون خط هنوز ثبت نشده باقی مانده‌اند.

به گفته تحلیلگران هرگونه ضرر مربوط به قطع خطهای تلفن همراه ثبت نشده برای امریکا موبیل که بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه مکزیک است در مقایسه با میزان فروش این شرکت ناچیز خواهد بود اما این شرکت که تحت کنترل کارلوس اسلیم، میلیاردر معروف است، از سناتورهای این کشور درخواست کرده مهلت اجرای قانون جدید را که سال گذشته در راستای مبارزه با جنایت تصویب شد، تمدید کنند.

بر اساس این گزارش، ربایندگان و اخاذی‌کنندگان در حدود 95 درصد از مواردی که مرتکب جرم می‌شوند از تلفن همراه استفاده می‌کنند و ثبت مشخصات دارندگان تلفن همراه به مقامات این کشور امکان می‌دهد از آن‌ها برای ردگیری تماس‌های تلفنی و محل مجرمان استفاده کنند.

بیش‌تر 84 میلیون تلفن همراه مورد استفاده در مکزیک گوشی‌های اعتباری با دقایق محدودی مکالمه هستند که به آسانی از هر فروشگاهی قابل خریداری هستند و اعتبارشان از طریق فروشندگان خیابانی قابل افزایش است.

همچنین 71 درصد از بازار بی‌سیم مکزیک در اختیار امریکا موبیل است و باقی آن به تلفونیکای اسپانیا تعلق دارد که اعلام کرده قصد دارد با وجود ضرب‌الاجل مقامات خدمات صدا، پیام کوتاه و داده را برای مشترکانش حفظ کند.

کد خبر 104715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز