به گزارش همشهریآنلاین، در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است:
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز انزجار از تکرار دروغ بزرگ جعلشده توسط رژیم نسلکش صهیونیستی و آمریکا در رابطه با برنامه هستهای صلحآمیز ایران، به حکومتهای عضو شورای همکاری خلیج فارس توصیه میکند به جای همنوایی با آمریکا در تهدید انگاری از برنامه هستهای صلحآمیز ایران، برای تحقق ابتکار منطقه غرب آسیا عاری از سلاحهای هستهای با جمهوری اسلامی ایران همراه شوند و رژیم آمریکا را وادار به توقف کارشکنی در مسیر اجرای این ابتکار نمایند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با یادآوری مسئولیت مستقیم آمریکا-رژیم صهیونیستی و نیز آن دسته از کشورهای منطقه که در تجاوز نظامی آمریکایی - صهیونیستی علیه ایران مشارکت داشتند در تحمیل ناامنی بر تنگه هرمز، خاطرنشان میکند که تنگه هرمز در محدوده آبهای سرزمینی دو دولت ساحلی یعنی ایران و عمان قرار دارد و آنچه در بند ۵ یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورد توافق قرار گرفته است، مبنای عمل در رابطه با مدیریت کشتیرانی در این تنگه خواهد بود.


نظر شما