چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: باغ موزه دفاع مقدس‌که در تپه‌های عباس‌آباد و در میان چندین پروژه بزرگ فرهنگی ساخته شده تا 46 روز دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود

این باغ موزه شامل بخش‌های مختلف و متنوعی از جمله نمایش فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس روی پرده آب، پخش سمفونی دفاع مقدس همراه با نمایش لیزر و حرکات آب و همچنین‌ سالن‌ها و تالارهای مختلف است.

به گزارش همشهری، باغ موزه دفاع مقدس شامل 3 بخش عمده ساختمانی، میانی و باغ‌دره است. در این باغ موزه در مورد تمامی اقدامات و برنامه‌ها به‌طور کامل مطالعه شده تا این حماسه بزرگ تاریخ کشور، ماندگار مانده و همزمان با جذابیت، ارزش‌های والای این دوران را نیز به‌خوبی منتقل کند.

کل مساحت باغ موزه دفاع مقدس 20 هکتار است و باغ‌دره این باغ موزه، در میان 2 بزرگراه همت و حقانی قرار گرفته و این دو را به یکدیگر متصل می‌کند و به‌عنوان پیاده‌راهی بزرگ،  خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران درباره این باغ موزه گفت: قسمت‌های ویژه‌ای در این باغ موزه قرار گرفته است و بازدیدکنندگان می‌توانند از برنامه‌های متعدد و مفهومی آن از جمله نمایش فیلم و صحنه‌هایی از دفاع مقدس روی پرده آب که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود،  پخش سمفونی دفاع مقدس همراه با نمایش لیزر و... بهره‌مند شوند.

اکبر تشکری نیا، بخش میانی باغ‌موزه را شامل سالن روباز برای اجرای برنامه و محل استقرار ابزار ویژه در ارتباط با دفاع مقدس مانند ماشین آلات و تانک‌ها خواند و ادامه داد: در بخش ساختمانی نیز به نشانه 8 سال دفاع مقدس، 7 تالار و یک بنای یادبود احداث شده که آخرین تکنولوژی روز دنیا نیز در آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته وی هر یک از سالن‌های باغ موزه،  فضای خاصی از دوران دفاع مقدس را یادآور خواهد شد و با استفاده از نمایش فیلم به‌صورت سه بعدی و القای موقعیت فیلم مانند سرما یا گرمای هوا، مخاطبان را به‌خوبی در همان موقعیت قرار خواهد داد. بخش اعظم این اقدامات توسط هنرمندان کشورمان انجام گرفته و در حال حاضر در انتظار تکمیل تجهیزات خارجی هستیم.

تشکری نیا باغ موزه را دارای 2 سالن با ظرفیت هرکدام 500 و 200 نفر عنوان کرد و ادامه داد: این دو سالن برای اجرای تئاتر، نمایش فیلم، برگزاری جشنواره‌ها و سمینارهای مربوط به دفاع مقدس کاملا مجهز است و امکان اینکه برنامه‌های مربوط به این حوزه در یک‌جا برگزار شود به‌خوبی وجود دارد. وی افزود: گالری‌های مجهزی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، این مجموعه را دارای فضای سبز مناسب و همچنین زیر ساخت‌های کامل و مجهز نام برد و بیان داشت: سیستم آی تی به کار رفته در این مجموعه بسیار پیشرفته است و تمامی مجموعه به‌صورت هوشمند اداره می‌شود. تشکری نیا با بیان اینکه این مجموعه دارای 4 ورودی است، اظهار داشت: ورودی حقانی،  ورودی همت و 2 ورودی ویژه بازدیدهای دسته جمعی به‌منظور توقف اتوبوس‌ها و یک ورودی نیز جهت تردد تجهیزات نظامی از جمله تانک‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت این مجموعه و برنامه‌های مورد نظر آن از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت مطالعات گسترده‌ای درخصوص آن انجام گرفته یادآور شد: تمامی این اقدامات مورد تایید ‌ ستاد کل ارتش، ستاد مشترک و فرماندهان سپاه قرار گرفته است.

 

کد خبر 104598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز