مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: متروی تهران در سال 88، با احتساب 6 دهم لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت در هر سفر با مترو، موجب 275 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت شد.

شرکت مترو تهران اعلام کرد که در سال 88 در مجموع 459 میلیون و 218 هزار و 836 نفر مسافر از شبکه متروی تهران استفاده کرده‌اند که نسبت به سال 87، بیش از 11میلیون‌نفر افزایش داشته است.

براساس این گزارش، شلوغ‌ترین ماه‌های سال در مترو به‌ترتیب ماه‌های اسفند و اردیبهشت 88 بوده است که در این ماه‌ها 44 و 43 میلیون نفر از مترو استفاده کرده‌اند.شلوغ‌ترین روز مترو در سال 88 نیز روز 12 اسفند ماه بوده که در آن روز یک میلیون و 734 هزار و 87 نفر از مترو استفاده کرده‌اند.

همچنین با احتساب 25 دقیقه صرفه جویی در وقت مردم در هر سفر با مترو، متروی تهران در سال 88 موجب 190 میلیون ساعت صرفه جویی در وقت مردم شده است.

بهره‌برداری از ایستگاه‌های جشنواره و کلاهدوز

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه نیز اعلام کرد: ایستگاه جشنواره در توسعه شرقی خط 2 تا پایان فروردین ماه و ایستگاه کلاهدوز در توسعه شرقی خط 4 مترو و انتهای خیابان پیروزی در اردیبهشت ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن هاشمی، پروژه توسعه خط 2 مترو از ایستگاه علم و صنعت تا پایانه جدید شرق را برای منطقه شرق تهران بسیار مهم دانست و گفت: مناطقی که ایستگاه‌های جدید مترو در آنها احداث می‌شود مناطق پرجمعیتی هستند و با احداث ایستگاه‌های جدید بسیاری از سفرهای شرق تهران به زیرزمین منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه همچنین از بهره‌برداری ایستگاه کلاهدوز در توسعه شرقی خط 4 مترو و انتهای خیابان پیروزی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: تست سرد این ایستگاه در روزهای پایانی سال گذشته انجام شده است و تا پایان اردیبهشت ماه این ایستگاه هم به بهره‌برداری خواهد رسید. وی تصریح کرد: سایر ایستگاه‌های توسعه شرقی خط 4 مترو از ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه میدان کلاهدوز نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 104393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز