شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

تایپه: در حالی که معمولا مرد‌ها متهم ردیف اول خشونت‌های خانوادگی هستند اما به نظر می‌رسد این مورد در کشور تایوان کمی متفاوت است

 به طوری که مقامات وزارت کشور تایوان به خبرنگاران گفتند طی سال گذشته میلادی 4 هزار و ۴۲۸ مرد در این کشور توسط زنان خود مورد خشونت‌های روانی و جسمی قرار گرفتند.

البته آمار‌شوهرآزاری‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد خشونت‌ زنان در این کشور رو به فزونی است زیرا  طی سال‌ پیش از آن، فقط یک‌هزار و ۳۲۵ مرد مورد خشونت قرار گرفته بودند. جالب اینجاست که محققان معتقدند این میزان بسیار کمتر از آمار واقعی است زیرا بسیاری از مردان برای حفظ آبرو  اقدام به شکایت از زنان خود نمی‌کنند.

ارسال غذای زندانیان

خلیج گوانتانامو: در حالی که بسیاری از مردم جهان طی مراسم‌های نمادین خواستار کمک به بهتر شدن وضعیت زندانیان گوانتانامو و بسته شدن این زندان هستند، زندانیان یاد شده طی حرکتی نمادین قصد دارند، مقداری از غذای خود را که از 2هفته پیش ذخیره کرده‌اند، برای زلزله‌زدگان هاییتی ارسال کنند.

گویا زندانی‌ها معتقدند که غذای بسیاری در محل نگهداری‌شان اسراف می‌شود. بنابراین آنها به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند قسمتی از غذایشان را برای کمک به بازماندگان این حادثه ذخیره کنند.

با وجود این تردید‌هایی وجود دارد که مقامات زندان، غذاهایی را که زندانیان از 2‌هفته پیش به همین منظور جمع‌آوری کرده‌اند، به هاییتی بفرستند.زلزله 12ژانویه سال گذشته میلادی در هاییتی به مرگ 220 تا 300 هزار  نفر انجامید و زلزله‌زدگان همچنان نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستند.

کرم‌زدایی دیوار چین

پکن: باستان‌شناسان از  نابودی کرم‌های ریزی خبر دادند که از بیش از یک‌هزار سال پیش پایه اصلی تخریب و نابودی دیواری 1400 ساله در استان شانکسی واقع در شمال غربی چین را ریخته بودند.پروژه کرم‌زدایی که از ژوئن سال گذشته آغاز شده است، تا کنون دو سوم از ورودی هانگوانگ،‌ یکی از 18 دروازه‌  اصلی شهر ژیان، پایتخت چین در قرن سیزدهم را پاکسازی کرده است.

جالب اینجاست که این کرم‌ها بیش از یک هزار سال در لابه‌لای این دیوار سکنی گزیده و به مرور زمان باعث خرده شدن و در نهایت تخریب دیوارها شده‌ بودند. کارشناسان به منظور از بین بردن آفت‌ها حشره‌کش‌های شیمایی و بدون آلودگی را در فاصله‌های زمانی 20روزه به دیوارها تزریق کرده‌اند.

همچنین از این پس به منظور سالم نگاه داشتن این گونه بناها و پاک‌کردن این مناطق از باکتری،‌ ترک خوردگی و سستی که ناشی از وجود چنین کرم‌هایی است، از مواد سمی پیشرفته‌تری استفاده خواهند کرد.

پیرترین پدر انگلستان

لندن: رسانه‌های دولتی انگلستان اعلام کردند یک مرد انگلیسی در سن 74 سالگی پدر شد و لقب پیرترین پدر انگلستان را از آن خود کرد. وی در این سن صاحب یک فرزند پسر شد و در مصاحبه‌ای به خبرنگاران گفت که فرزندم در زمان تولد 2‌کیلوگرم وزن داشت و در ابتدا از مشکلات تنفسی رنج می‌برد، اما پزشکان به ما اطمینان دادند که وضعیت وی رو‌به بهبود می‌رود و هم اکنون وی در وضعیت خوبی قرار دارد.

گفتنی است، پیرترین پدر جهان نیز که 90سال دارد، یک مرد هندی است. تمام اینها در حالی است که متخصصان افراد را از صاحب فرزند شدن در سنین بالا منع کرده‌اند  و آن‌را خطرناک‌ می‌دانند. در اغلب موارد انواع بیماری‌ها و نارسایی‌ها گریبانگیر نوزادان والدین سالمند می‌شود. به همین دلیل این نوزادان، موضوع‌های جذابی برای رسانه‌ها هستند.

کد خبر 104189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز