همشهری آنلاین: دبیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد از حمایت غربی‌ها از حکومت‌های مستبد منطقه گفت: سیاست غرب در خاورمیانه شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد البرادعی در گفتگو با روزنامه انگلیسی گاردین اظهار داشت: به نظر من سیاست غرب در خاورمیانه به طور مطلق شکست خورده است و این سیاست باید بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست غرب مبتنی بر مذاکره، تفاهم و حمایت از مردم و جوامع مدنی نبوده است بلکه بر اساس حمایت از رژیم های سرکوبگر بوده است تا به این ترتیب جریان صادرات نفت حفظ شود. لذا افزایش افراط گرایی در خاورمیانه در نتیجه اعمال این سیاست بوده است.

البرادعی در ادامه گفت: مردم از سوی دولت‌های خود سرکوب می‌شوند و همچنین احساس می‌کنند که از سوی جهان خارج مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند.

آنها هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوند چه چیزی را مشاهده می‌کنند؟ مردمی را     می‌بینند که در معرض گلوله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند مردمی که همگی مسلمان هستند و در افغانستان، عراق، سومالی، سودان و دارفور زندگی می‌کنند.

البرادعی 67 ساله نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 است و تبلیغات خود را برای جلب حمایت از افکار اصلاح طلبانه خویش در مصر آغاز کرده است. 

کد خبر 104051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز