همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: در سال 88 شهرداری تهران تمام تلاش خود را کرد که به بهترین وجه ممکن شهر را اداره کند و در مجموع عملکرد قابل قبولی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در این زمینه اظهارکرد: مدیران شهرداری تهران در سال گذشته تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند شهر را به خوبی اداره کنند چنانچه در تعطیلات نوروزی نیز با توجه به خلوتی شهر پروژه‌های زیادی در دست اجراست.

وی ادامه داد : در ابتدای سال 88 نگرانیهای زیادی وجود داشت که درآمدهای شهرداری و بودجه هایی که تعیین شده محقق نشود چون با رکود ساختمانی مواجه بودیم به همین دلیل برنامه ریزی هایی صورت گرفت تا بتوانیم تحقق بودجه ها را امکان پذیر کنیم چنانچه اعلام شد کسانی که بدهی خود را نقدی پرداخت کنند از 25 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.
 
رئیس شورای شهر با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته تنها 40 تا 50 درصد بودجه های نقدی محقق شد گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت و تمهیدات به کار گرفته شده در نیمه اول سال 88 توانستیم تحقق بودجه را به بیش از 70 درصد برسانیم و خوشبختانه تا پایان سال تحقق بودجه نقدی به 84 تا 85 درصد رسید و همچنین در بودجه‌های غیر نقدی هم به 99 درصد رسیدیم و در مجموع بودجه های نقدی و غیر نقدی بیش از 90 درصد بودجه ها تحقق یافت.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال 88 برخی پروژه های مهم و بزرگ در دست اجرا بود و باید بودجه های مورد نیاز این پروژه ها در اولویت قرار می گرفت و از سوی دیگر هزینه های جاری باید از بودجه های نقدی پرداخت شود، بودجه نقدی برخی از پروژه ها 100درصد تحقق یافت و برخی از پروژه ها حدود 40 درصد بودجه نقدی شان تامین شد.
 
چمران خاطر نشان کرد: در سال 89  با اجرای پروژه های بزرگی مانند ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) ، ادامه بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی امیدواریم سفرهای شمالی - جنوبی شهر با سهولت بیشتری صورت گیرد و بار سفرهای شمالی - جنوبی که اکنون تنها بر دوش بزرگراه نواب و چمران و تونل توحید است در چند محور دیگر توزیع شود.
 
وی با بیان اینکه تنها در سال 88 حدود 400 هزار خودروی جدید در تهران شماره گذاری شده اند گفت: متاسفانه افزایش بدون برنامه ریزی خودروها روز به روز مشکل ترافیک را بدتر می‌کند و در حالیکه در سال گذشته حدود 400 هزار خودروی جدید شماره گذاری شده است فکر نمی کنم یک دهم این میزان هم خودروهای فرسوده از شهر خارج شده باشند و در چنین شرایطی توسعه بزرگراهها و شریانهای اصلی شهر مشکلی را حل نمی کند و تنها راه کار حل این معضل توسعه خطوط سنگین ریلی است.

کد خبر 103854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز