پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خشونت خانگی در ژاپن با افزایش 11.7 درصدی در سال 2009 به گزارش 28 هزار و 158 پرونده منجر شد که بیشترین رقم از زمان آغاز تحقیقات در این باره از سال 2002 است

خبرگزاری آلمان از توکیو گزارش داد، آژانس پلیس ملی ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد این آمار شامل 2429 پرونده جدی است که دادگاه‌ها برای همسران یا دیگر اعضای یک خانواده بر مبنای قانون جلوگیری از خشونت خانگی حکم صادر کردند.

1658 پرونده دیگر خشونت خانگی نیز بر مبنای قوانین دیگری رسیدگی شد که شامل 552 مورد حمله، 853 مورد جرح و 44 مورد قتل یا اقدام به قتل بود.

تحقیق دولت در سال 2008 بر روی 1358 زن نشان داد که 33.2 درصد از آنها به خاطر حمله فیزیکی یا تهدیدهای روانی نامزد فعلی یا سابق خود دچار آسیب شده‌اند.

کابینه ژاپن در گزارش خود اعلام کرد، با این حال، حدود نیمی از قربانیان شکایت به جایی نمی‌برند.

50 درصد از این قربانیان خاموش در پاسخ به این سوال که چرا سکوت می‌کنند، گفتند که این مشکلات را چندان جدی تلقی نمی‌کنند و 36 درصد هم گفتند خود را مقصر می‌دانند.

می اودا، عضو هیات مدیره شبکه پناهگاه زنان ژاپنی قربانی خشونت خانگی گفت: "برخی زنان فکر می‌کنند که همه چیز تقصیر آنهاست. اما من به آنها می‌گویم که یک مشکل نمی‌تواند فقط یک طرف داشته باشد."

اودا گفت: "یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، تجاری‌سازی بدن زنان در جامعه ژاپن است. رسانه‌های ژاپنی نتوانسته‌اند بحث جدی درباره موضوع خشونت خانگی داشته باشند."

فعالان، وکلا و قربانیان در ژاپن مدت‌های مدید است که خواهان تصویب قوانین موثر به منظور حمایت از قربانیان خشونت خانگی شده‌اند.

آوریل 2001، پارلمان ژاپن قانونی را به تصویب رساند که به دادگاه‌ها اجازه صدور حکم جدایی از همسران بدرفتار را می‌دهد.

کد خبر 103711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز