چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

دادستان کل آمریکا به کنگره این کشور گفت که اسامه بن‌لادن هرگز در آمریکا محاکمه نخواهد شد

زیرا او زنده دستگیر نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اریک هولدر، دادستان کل آمریکا در یک گفت‌وگوی تند و پرخاشگرانه با اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، تروریست‌ها را با قاتلان جمعی مقایسه کرد. 

هولدر به‌طور قاطعانه انتقاد اعضای حزب جمهوریخواه زیرمجموعه کمیته‌ تخصیص بودجه مجلس نمایندگان را که می‌گویند پیشنهاد وی مبنی بر محاکمه مظنونین تروریست در دادگاه‌های غیرنظامی فدرال بسیار خطرناک است، رد کرد.

دادستان آمریکا در مواجهه با فشارها برای توضیح بیشتر در این خصوص گفت: احتمال زنده دستگیر کردن بن لادن بی‌نهایت کم است. او یا به دست ما یا افراد خود کشته خواهد شد، بنابراین به دست ما دستگیر نخواهد شد.

بیشتر این جلسه، حول طرح متوقف شده دولت اوباما برای محاکمه خالد شیخ محمد، طراح اصلی حملات 11‌سپتامبر بود. سال گذشته هولدر اعلام کرد که این محاکمه در دادگاه‌های غیرنظامی فدرال در نیویورک و در نزدیکی محل مرکز تجارت جهانی که در حملات ویران شده، انجام خواهد شد.

این طرح در مواجهه با مقاومت مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک و دیگر سیاستمداران محلی لغو شد و کاخ سفید اکنون در حال بررسی محاکمه خالد شیخ محمد و همدستان وی در یک کمیسیون نظامی است.

محاکمه مظنونان تروریستی القاعده در دادگاه‌های غیرنظامی نیویورک مخالفان زیادی در داخل آمریکا دارد.  سیاستمداران آمریکایی در حالی بر سر چگونگی محاکمه بن‌لادن با یکدیگر به درگیری لفظی می‌پردازند که هنوز هیچ رد و اثری از این رهبر القاعده به دست نیامده ‌است. چندی پیش نیز نمایندگان کنگره آمریکا از دونالد رامسفلد، وزیر پیشین دفاع این کشور به خاطر کوتاهی در دستگیری بن‌لادن انتقاد کردند.

کد خبر 103703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز