چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی: به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه‌های استقلال اهواز و ابومسلم مشهد برای ایجاد تغییر و تحول در کادر فنی تیم‌های‌شان با هم مسابقه گذاشته‌اند و می‌خواهند رکورد جدیدی را در لیگ برتر به ثبت برسانند.

 تیم استقلال اهواز یکی از نامزدهای سقوط، دیروز ششمین سرمربی در طول فصل جاری را بالای سرش دید و علیرضا فیروزی، سرمربی سابق نفت آبادان و مربی اسبق پاس تهران هدایت آبی‌پوشان اهوازی را برعهده گرفت.

انتخاب علیرضا فیروزی مربی سرشناس آبادانی برای استقلال اهواز در شرایطی صورت گرفت که مهدی هاشمی‌نسب و خداداد عزیزی مربیان جوان و جدید آبی‌پوشان اهوازی فسخ قرارداد کردند و حاضر نشدند تا پایان فصل با تیم اهوازی همکاری‌شان را ادامه دهند. البته انتخاب فیروزی به عنوان سرمربی جدید استقلال اهواز هم به نوعی غافلگیرکننده بود چراکه مسئولان باشگاه در بین گزینه‌هایشان به این مربی اشاره نکرده بودند.

شایعه‌ای که در اهواز پیرامون کادر فنی استقلال وجود داشت، حضور داود مهابادی سرمربی سابق مقاومت سپاسی شیراز در راس کادر فنی این تیم بود و گفته می‌شد مهابادی جوان که سابقه بازی در این تیم را دارد قرار است در پنج بازی باقیمانده هدایت آبی‌پوشان را برعهده بگیرد.

اما تصمیمی که شهرام شفیع‌زاده مدیرعامل باشگاه  استقلال اهواز گرفت و آن را عملی کرد بسیار متفاوت از گفته‌ها و شنیده‌ها بود. علیرضا فیروزی مربی آبادانی که چند هفته پیش هدایت تیم دسته اول شاهین اهواز را برعهده گرفته بود و یک هفته بیشتر دوام نیاورد، عصر دیروز مذاکرات نهایی را با مدیرعامل باشگاه انجام داد و از امروز رسما همکاری‌اش را با استقلال اهواز آغاز می‌کند.

این مربی آبادانی، ششمین سرمربی آبی‌پوشان در لیگ نهم است. استقلال اهواز لیگ نهم را با خداداد عزیزی و هاشمی‌نسب آغاز کرد و پس از بازی آبی‌پوشان اهوازی با ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول، این دو مربی جوان استعفا دادند و رفتند.

پس از خداداد عزیزی، عبدالمجید باقری‌نیا مربی بومی هدایت استقلال اهواز را برعهده گرفت و او هم پس از بازی برگشت با ذوب‌آهن اصفهان از سمتش برکنار شد و به روایتی دیگر استعفا داد.

در مقطعی، افشین کمایی و حبیب خدریان دو مربی جوان و بومی هدایت استقلال اهواز را برعهده گرفتند تا اینکه دوباره پای خداداد عزیزی و هاشمی‌نسب به اهواز و استقلال باز شد اما این دو مربی باز هم توفیقی در تیم اهوازی نداشتند و مسئولان استقلال اهواز برای ششمین‌بار در یک فصل، دست به تغییر زدند تا شاید با علیرضا فیروزی در لیگ برتر ابقا شوند هرچند او  هیچ قولی بابت بقا به مدیران باشگاه نداده است.

فیروزی: قول بقا به کسی نداده‌ام

علیرضا فیروزی، یکی از مربیان سرشناس خوزستانی و آبادان است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی در دهه 50   و60 را هم دارد. این مربی آبادانی که چند سال پیش هدایت نفت آبادان را برعهده داشت و در سالی که پاس قهرمان لیگ برتر شد دستیار مجید جلالی بود در فاصله 5 هفته مانده به لیگ نهم، هدایت تیم بحران‌زده استقلال اهواز را برعهده گرفت تا شاید این تیم پرطرفدار خوزستانی را در لیگ برتر حفظ کند.

  • کمتر کسی تصور می‌کرد شما سرمربی استقلال اهواز شوید. چطور این همکاری شکل گرفت؟

من از 3 روز پیش مذاکرات مقدماتی را آغاز کرده بودم و با توجه به اینکه اوضاع نماینده خوزستان در لیگ برتر مناسب نیست و نیاز به کمک دارد  و همچنین آقای شفیع‌زاده هم از دوستان خوب بنده است، تصمیم گرفتم به پیشنهاد استقلال اهواز جواب مثبت بدهم.

  • فکر نمی‌کنید پذیرفتن مسئولیت استقلال اهواز در این شرایط ریسک بزرگی بود؟

برای رسیدن به موفقیت باید گاهی ریسک کرد ضمن اینکه من وظیفه دارم به بقای این تیم در لیگ برتر کمک کنم. شرایط استقلال چندان خوب نیست اما چند تیم مثل استقلال اهواز شرایط خوبی ندارند و ما با تلاش بیشتر می‌توانیم از آنها عبور کنیم و در لیگ برتر بمانیم.

  • به مسئولان باشگاه بابت بقای تیم قولی داده‌اید؟

نه،  من هیچ قولی به کسی نداده‌ام فقط آمده‌ام تمام تلاشم را بکنم و از هواداران و مسئولان و مطبوعات محلی و سراسری هم تقاضا دارم در این کار دشوار کمک‌مان کنند.

  • خودتان چقدر برای بقای استقلال اهواز شانس قائل هستید؟

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. ما یک بازی سخت با فولاد خوزستان داریم که به نظرم خیلی تعیین‌کننده است و من متاسفانه باید مقابل دوست و همکار سابقم آقای جلالی قرار بگیرم. فکر می‌کنم با کمی تلاش بیشتر و کم کردن حاشیه‌ها که بزرگ‌ترین مشکل این تیم است، استقلال اهواز در لیگ برتر می‌ماند.

  • نفرات جدیدی را به کادر فنی اضافه خواهید کرد؟

من از مجتبی مرتضوی مدرس آبادانی فدراسیون و یک مربی دروازه‌بانی دعوت به همکاری کرده‌ام و آقای خدریان هم از کادر فنی قبلی، همکاران بنده هستند.

کد خبر 103631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز