دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

لایحه بودجه سال 1389 کل کشور 24اسفند با تغییر ناچیز حجم آن نسبت به لایحه پیشنهادی دولت به تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه با 168 رای موافق، 26 رای مخالف و 5 رای ممتنع، ماده واحده، بندها و جداول لایحه بودجه سال آینده را از تصویب گذراندند. بدین‌ترتیب کار بررسی لایحه بودجه در صحن علنی به پایان رسید و مصوبه مجلس برای تایید نهایی راهی شورای نگهبان شد.

جلسه علنی بعدی مجلس برای بررسی ایرادات احتمالی شورای نگهبان به مصوبه بودجه 89، برگزار خواهد شد.با وجود تغییرات مهمی که در لایحه بودجه صورت گرفت اما سقف منابع و مصارف آن تغییر چندانی نکرد. درحالی‌که حجم لایحه بودجه پیشنهادی دولت 368هزار و 505 میلیارد تومان بود، این رقم پس از تغییرات در مجلس به 368 هزار و 470میلیارد تومان کاهش یافت که بیش از 35 میلیارد تومان (کمتر از یک درصد) نسبت به لایحه بودجه تغییر نشان می‌دهد.

2 مصوبه برای حمایت از شهرداری‌ها

در جلسه 24اسفند  مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه‌ سال 89 درباره موارد ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت شد. از مواردی که به تصویب رسید، اختصاص مبلغ 2 هزار میلیارد ریال بابت یارانه بلیت حمل‌ونقل همگانی همه شهرهای کشور و مبلغ 600 میلیارد ریال بابت یارانه بلیت متروی تهران و قطار شهری سایر شهرها بود.

همچنین وزارت کشور موظف شد در سال 1389 با همکاری شورای‌عالی استان‌ها و شهرداری‌ها نظام مالی و درآمدی شهرداری‌ها را با رویکرد ایجاد منابع درآمدی پایدار و مستمر، توسعه‌ کسب و کار، ایجاد اشتغال و حرکت به سمت عدالت اجتماعی از طریق متعادل نمودن و کاهش عوارض و هزینه‌های ساخت و ساز اداری، تجاری، خدماتی و مسکونی به میزان بهره‌مندی از خدمات شهری و عمومی شهرداری‌ها هدایت و ساماندهی کند.

کد خبر 103551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز