همشهری آنلاین: معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه گفت: لغو ویزا بین ایران و سایر کشورهای اسلامی از اقدامات بسیار مهم در دست انجام وزارت امور خارجه برای توسعه گردشگری دینی است.

حسن قشقاوی روز پنجشنبه 20 اسفند در همایش توسعه گردشگری دینی و راهکارهای ارائه خدمات بهینه به زائران خارجی حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: لغو ویزا با هدف توسعه مناسبات در بخش های مختلف میان ایران با سایر کشورهای اسلامی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، وی به لغو ویزا میان ایران و سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده میان تهران و دمشق اتباع دو کشور از این پس برای سفر نیازی به دریافت ویزا ندارند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین از لغو یک سویه ویزای سفر برای اتباع جمهوری آذربایجان از سوی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: از بهمن ماه امسال اتباع جمهوری آذربایجان برای سفر به ایران نیازی به دریافت ویزا ندارند.

قشقاوی گفت: همچنین لغو ویزای کامل با امارات عربی متحده، گرجستان و کنیا از اقدامات در دست انجام وزارت امور خارجه است.

وی تصریح کرد: به تمام نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در خارج کشور اختیار داده شده برای زائرانی که قصد سفر به کشورمان را دارند، ویزای فوری صادر کنند. بر اساس مذاکرات صورت گرفته، برای آن دسته از مردم برخی از کشورهای اسلامی که هنوز مشمول لغو ویزا نشده‌اند و توانایی مالی گرفتن ویزا برای سفر به کشورمان را ندارند ویزای رایگان صادر می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه حدود 90 درصد سرمایه داران بزرگ ایرانی خارج از کشور را مشهدی ها و خراسانی ها تشکیل می دهند، افزود : باید با ایجاد بستر مناسب زمینه جلب سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در کشور از جمله مشهد را برای توسعه گردشگری دینی فراهم کرد.

وی افزود : مشهد به لحاظ بارگاه منور امام رضا (ع) و وجود 10 هزار اثر تاریخی که یک هزار و 300 اثر آن ثبت آثار ملی شده از موقعیت بسیار خوب و ممتازی برای توسعه گردشگری دینی برخوردار است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود

کد خبر 103237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز