چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

یک کارشناس صنعت آب و فاضلاب گفت: عده‌ای سودجو با خرید کنتور‌های اسقاطی و تعمیر آنها اقدام به فروش این کنتور‌ها با قیمت پایین و بدون استاندارد و خدمات پس از فروش می‌کنند.

سعید‌هاشمی ‌درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در ساخت کنتور‌های آب برخی از تولیدکنندگان اقدام به مونتاژ کنتور با مواداولیه بی‌کیفیت و از رده خارج کرده و با قیمت بسیار پایین آنها را به فروش می‌رسانند که‌این امر صدمه بزرگی به تولیدکنندگان با قدمت این صنعت وارد می‌کند. وی گفت: برخی از مصرف‌کنندگان اعم از شرکت‌ها و سازمان‌ها  یا مردم در خرید کنتور آب دقت نمی‌کنند و بدون لحاظ کردن استاندارد و کیفیت فقط به قیمت پایین آن نگاه می‌کنند.

این کارشناس صنعت آب و فاضلاب با اشاره به نارضایتی مردم در مورد برخی از کنتور‌های آب تصریح کرد: درصورتی که شرکت آب و فاضلاب کنتور‌های معیوب را به‌خود آن شرکت‌ها باز گرداند شرکت سازنده با بازیافت و ذوب آلیاژ‌های موجود در کنتور اقدام به ساخت کنتور جدید می‌کند، ولی برخی موارد کنتور‌های اسقاطی به شرکت‌های متفرقه فروخته می‌شود و آنها با تعمیر اقدام به فروش آنها می‌کنند و این امر به نارضایتی مردم دامن می‌زند.

‌هاشمی‌یادآور می‌شود: ارائه خدمات پس از فروش می‌تواند ضامن مناسبی برای تضمین کیفیت محصولات تولید شده باشد و خریداران با توجه به‌این نکته می‌تواند اقدام به خرید این نوع از کالاها کنند. وی درخصوص نصب قرائت‌گرهای هوشمند آب خاطرنشان کرد: با تولید و نصب کنتور‌های هوشمند آب می‌توان میزان مصرف آب مصرف‌کنندگان را مدیریت و به اصلاح الگوی مصرف کمک زیادی کرد.

کد خبر 103168

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز