سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر قطر در دیدار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: به هیچ دولتی اجازه دخالت در روابط ایران و قطر را نمی‌دهیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی با ابراز خرسندی از توافقنامه امنیتی ایران و قطر، آن را گامی به جلو در همکاریهای دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد، روابط دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد.

وی با استقبال از گسترش روابط اقتصادی ایران و قطر گفت: هر آنچه لازم باشد تا این روابط بیش از پیش گسترش یابد، اقدام خواهیم کرد.

نخست وزیر قطر همچنین ضمن حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: همیشه خواهان این بودیم که حقوق ایران در زمینه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای تامین شود و در حل موضوع هسته‌ای ایران همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با اشاره به امضای توافقنامه همکاری های امنیتی ایران و قطر گفت: امنیت باید به عنوان یک راهبرد در جهان اسلام دنبال شود.

محمد نجار افزود: اشغالگران و نیروهای بیگانه عامل ناامنی در منطقه هستند اما کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند با همکاری همدیگر امنیت بومی و کاملی را در منطقه برقرار کنند که نمونه این همکاری امضای توافقنامه همکاری های امنیتی ایران و قطر است.

وی از رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از عوامل ناامنی در منطقه یاد کرد و گفت: قطعا همکاری‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس توطئه‌های رژیم صهیونیستی راخنثی خواهد کرد.

وزیر کشور باردیگر با تاکید بر وحدت جهان اسلام گفت: استکبار جهانی و ازناب آنها در منطقه نمی‌خواهند بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی اتحاد و برادری باشد در حالیکه این اتحاد و همبستگی روز به روز بیشتر می‌شود که دیدارهای دو جانبه منطقه‌ای نشان از همین امر دارد.

مصطفی محمد نجار با اشاره به طرح ایران هراسی که از سوی استکبار جهانی در منطقه پیگیری می‌شود، گفت: آنها می‌خواهند ایران و کشورهای عربی منطقه را از هم جدا کنند اما همچنانکه در 30 سال گذشته موفق نبوده‌اند، پس از این اعتراض نیز موفق نخواهد بود.

وزیر کشور همچنین در جمع ایرانیان مقیم قطر گفت: ایرانیان هرکجا که باشند، مایه افتخار بشریت هستند.

محمد نجار با اشاره به اینکه مردم و دولت قطر ایرانیان را برادران خود می‌دانند، از ایرانیان مقیم قطر نیز خواست روابط خوب خود را با مردم قطر حفظ کنند و روز به روز این روابط را استحکام بخشند.

وزیر کشور باردیگر اراده سران دو کشور را گسترش روابط در همه زمینه های سیاسی، امنیتی واقتصادی دانست و گفت‌: سفر ما نیز با این رویکرد صورت می‌گیرد.

در ابتدای این نشست وزیر کشور با توجه به مشکلات برخی از ایرانیان، دستورات لازم برای رفع این مشکلات صادر کرد.

کد خبر 103082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز