گروه اجتماعی: سازمان سنجش با توجه به سوابقی که در آزمون‌سازی‌ و برگزاری آزمون‌های متعدد دارد، آمادگی برگزاری امتحانات سراسری دبیرستان را برای ورود به دانشگاه دارد

رئیس سازمان سنجش در این باره به مهر گفت: سازمان سنجش با توان و ظرفیتی که دارد می‌تواند امتحانات سراسری آموزش و پرورش را نیز درصورت حذف کامل کنکور برگزار کند.
محمد‌حسین سرورالدین تأکید کرد: متولی‌گری برگزاری امتحانات سراسری دبیرستان درصورت حذف کنکور موضوعی است که باید تعیین شود. وی تأکید کرد: البته تمامی این موارد برای کنکور90 اعمال می‌شود و کنکور89 بدون تغییر برگزار خواهد شد.

حذف کنکور ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مانند کلاف سر‌درگمی شده که هر مسئولی از زاویه دید خود به آن نگاه می‌کند. البته در این میان حذف دوره پیش دانشگاهی و مشخص‌نبودن متولی برگزاری امتحانات استاندارد سراسری هم به گره‌های این کلاف اضافه شده است.

به گفته رئیس سازمان سنجش، در جلسه آینده کمیته حذف دروس تأثیرگذار در کنکور 90 با در نظر گرفتن حذف پیش‌دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در این جلسه که تا قبل از پایان امسال برگزار می‌شود، راهکار‌های حذف کنکور و نحوه همکاری‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: یک نکته اساسی که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیتی است که درصورت حذف کنکور پیش می‌آید. براساس قانون، سوابق تحصیلی در ورود به دانشگاه جایگزین کنکور می‌شود و از این‌رو باید دروس دبیرستان در قبولی تأثیر‌گذار باشند.

سرورالدین گفت: این در حالی است که برخی از دروس دبیرستان عملی هستند و نمی‌توان از آنها امتحان سراسری گرفت.

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ارائه نمی‌شود

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: اکنون سابقه تحصیلی دانش‌آموزان به‌طور مرتب و منظم به سازمان سنجش ارائه نمی‌شود و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد. این در حالی است که آموزش و پرورش اعلام کرده نرم‌افزاری را برای تسهیل و تسریع در این زمینه تهیه کرده است.

وی اظهار کرد: بررسی ارسال منظم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش و راهکارهای اطلاع‌رسانی بموقع از سوی آموزش و پرورش نیز در این جلسه بررسی می‌شود.

کد خبر 102855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز