همشهری آنلاین: گروهی از اقتصاددانان، سرمایه گذاران و قانونگذاران سابق آمریکا، از در راه بودن بحرانی شدیدتر از بحران جاری برای اقتصاد این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، هفته نامه اقتصادی اکونومیست با استناد به گزارش گروهی از اقتصاددانان، سرمایه گذاران و نمایندگان سابق آمریکا نوشت، در حالی که بسیاری از آمریکایی ها برای رهایی از بدترین رکود اقتصادی این کشور پس از زمان "رکود بزرگ" دست و پنجه نرم می کنند، بحران مالی شدیدتر از بحران فعلی در راه است.

در گزارشی که از سوی این گروه از جمله "راب جانسون" عضو کمیته کارشناسان مالی سازمان ملل متحد تهیه شده، آمده است، با توجه به اینکه، بانک ها، به منظور پرداخت سود بیشتر به سهامداران و پاداش کلان به مدیران، از سپرده های مشتریان استفاده می کنند و دست به ریسک می زنند و در صورت به خطر افتادن، از دولت مشوق های مالی دریافت کنند، اقتصاد کشور درچرخه مصیبت باری قرار گرفته است.

جانسون در این گزارش که از سوی موسسه غیر حزبی موسوم به "بنیاد روزولت" تهیه شده است، افزود، اکنون بیش از هر زمان دیگری، ریسک پذیری بانک ها، بیشتر است و بدون انجام اصلاحات جدی و لازم الاجرا، بحران بزرگتر و غیرقابل اجتنابی در پیش رو خواهد بود که بخش مالی و کل اقتصاد کشور را تضعیف خواهد کرد.

دیگر اعضای این گروه از جمله "سیمون جانسون" استاد دانشگاه "ام آی تی" و "پیتر بون" عضو "مرکز عملکرد اقتصادی" نیز معتقدند، دولت آمریکا نشان داده است که توان چندانی برای تثبیت نوسانات بازار اقتصاد آمریکا ندارد.

در این گزارش آمده است که در صورت وارد آمدن شوک دیگری به اقتصاد آمریکا، این کشور با شرایط دوره "بحران بزرگ" مواجه خواهد شد.

نویسندگان این گزارش از بانک های مهم آمریکا خواسته اند تا نقدینگی خود را دستکم در حدود 15 تا 25 درصد سرمایه شان حفظ کنند و به منظور درهم شکستن شرکت هایی که بیش از حد رشد داشته اند، مقررات و تدابیر سختگیرانه تری در رابطه با دریافت کنندگان مشوق های مالی و مقامات دولت اعمال کنند.

کد خبر 102838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز