سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقامات دپارتمان محیط زیست استرالیا اعلام کردند در پی وقوع آتش‌سوزی وسیع در این کشور، بیش از 30 هزار هکتار از اراضی و مراتع جنگلی این کشور در آتش سوخت

به گزارش ایسنا، رسانه‌های استرالیا از قول مقامات دپارتمان محیط زیست این کشور خبر دادند: در پی وقوع آتش سوزی گسترده در غرب این کشور 31 هزار هکتار از اراضی این کشور در آتش سوختند.

در گزارش دپارتمان آتش نشانی استرالیا نیز آمده است: آتش زمین‌های کشاورزی در شمال پرث را در بر گرفته و تاکنون ده‌ها هزار هکتار از این زمین‌ها و مراتع جنگلی را از میان برده است.

لازم به ذکر است البته با وجود وزش بادهای موافق که باعث گستردگی آتش شدند، هم اکنون و با تلاش ماموران آتش نشانی منطقه این حریق که ارتفاع دود و شعله‌های آن تا 18 متر هم می‌رسد، تحت کنترل است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و براساس اعلام دپارتمان هواشناسی استرالیا، دمای هوا در مناطق آتش به بیش از 30 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. [آشنایی با سازمان هواشناسی جهانی]

همچنین ایالاتی همچون انی با و نرث همپون بیش از سایر مناطق درگیر این آتش سوزی هستند. بر پایه این گزارش،‌ مناطق غربی استرالیا درحالی در آتش می‌سوزند که دلیل اصلی وقوع این حریق خشکسالی و عدم بارش باران طی ماه‌های گذشته است.

به گزارش ایسنا، سکنه مناطق غربی به دلیل نزدیک شدن آتش مجبور به تخلیه منازل‌شان شده‌اند و فعالیت‌های ماهی گیری در سواحل این منطقه نیز به طول کامل به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین بر اساس اعلام دپارتمان ملی هواشناسی استرالیا، مناطق غربی این کشور که وسعتی چهار برابر بیش‌تر از ایالت تگزاس در آمریکا دارد، هر ساله در فصل تابستان در نیمکره جنوبی شاهد آب و هوای گرم و بسیار خشک است که این موضوع خود دلیل اصلی وقوع آتش سوزی‌های وسیع در این مناطق به شمار می‌رود.

کد خبر 102662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز