چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: افشین قطبی بار دیگر باید برای تیم ملی فهرستی را تهیه کند تا ایران را در آخرین بازی مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند هدایت کند.

گویا سرمربی تیم ملی قصد دارد در لیست جدید تغییراتی را به وجود بیاورد که در صدر این تغییرات، حذف یکی دیگر از ستاره‌های مطرح تیم ملی در سال‌های گذشته قرار دارد. کنار گذاشتن حسین کعبی، مدافع – هافبک باسابقه استیل‌آذین  یکی از اهداف او در فهرست جدید تیم ملی خواهد بود؛ اتفاقی که ظرف امروز و فردا رخ خواهد داد و احتمالا بازتاب‌های زیادی به همراه خواهد داشت. او قصد دارد حسین کعبی را پس از هفت سال حضور مستمر در تیم ملی از پیراهن این تیم پراعتبار محروم کند.

کعبی از دوران سرمربیگری برانکو ایووانکویچ پیراهن تیم ملی را در اختیار گرفت و تاکنون در تمام اردوهای مختلف تیم ملی حضور داشته است. حتی تغییرات روی نیمکت تیم ملی هم باعث نشد که مربیان جدید روی نام این بازیکن خط بکشند. پس از برانکو، امیر قلعه‌نویی و علی دایی هم این بازیکن را به تیم ملی دعوت می‌کردند و کعبی یکی از بازیکنان همیشگی ترکیب تیم ایران بود.

اما قطبی قصد دارد قواعد تیم ملی را به هم بریزد و به بهانه جوانگرایی بازیکنان مطرح تیم ملی را یکی پس از دیگری از تیم ملی حذف کند.‌ پس از مازیار زارع، ستار زارع، سیاوش اکبرپور، غلامرضا عنایتی و ... اکنون پروژه حذف حسین کعبی در دستور کار سرمربی تیم ملی قرار گرفته است. ردپای این حذف به اختلافات دوحه و بازی‌های چهارجانبه قطر بازمی‌گردد؛ زمانی که افشین قطبی بر سر بازوبند کاپیتانی با کعبی اختلاف پیدا کرد و سرمربی تیم ملی نمی‌پذیرفت که در غیاب جواد نکونام بازوبند سرگروهی تیم ملی را به حسین کعبی واگذار کند.

قطبی قصد داشت قانون کاپیتانی تیم ملی را ‌ به هم بزند و خودش تعیین کند که چه کسی کاپیتان تیم ملی شود اما در نهایت کعبی در بازی با قطر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست ولی پس از این بازی سرنوشت او در تیم ملی تغییر کرد و این بازیکن راهی به ترکیب اصلی نیافت و تبدیل به یک نیمکت‌نشین شد.

این پروژه همچنان ادامه دارد و قرار است در فهرست جدید تیم ملی، کعبی حضور نداشته باشد. بهانه قطبی هم برای کنار گذاشتن کعبی پروژه جوانگرایی است؛پروژه‌ای که سرمربی تیم ملی در آن موفق نبوده است. او ستاره‌های تیم ملی را حذف می‌کند اما چندان بازیکن جوانی در لیست‌های اعلامی او دیده نمی‌شود.

کریم انصاری‌فرد که از سوی دایی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد، تنها محصول پروسه جوانگرایی قطبی است و سایر بازیکنان همان نفراتی هستند که مربیان دیگر هم روی آنها نظر داشتند. کعبی تا به حال 93بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و 7 بازی دیگر می‌خواهد تا به باشگاه 100تایی‌ها بپیوندد؛ افتخاری که گویا قرار نیست تا زمان حضور قطبی در تیم ملی نصیب کعبی شود.

کد خبر 102233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز