گروه ورزشی: می‌گویند در بازی‌های المپیک و نظائر آن همیشه در میان مدال‌هایی که توزیع می‌شود 3 مدال از باارزش‌ترین‌ها است.

 قوی‌ترین (وزنه‌بردار) بالاترین (پرش ارتفاع) و سریع‌ترین (دونده 100 متر).
برای ما ایرانی‌ها این نعمت بزرگ در سال‌های اخیر وجود داشته که به دلیل حضور قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان حسین رضازاده در میان ورزشکاران خود در صحنه‌های مختلف المپیک و بازی‌های قاره‌ای عنوان قوی‌ترین ورزشکار جهان را از آن خود کرده‌ایم.
حال به‌نظر می‌رسد بازهم تکرار این افتخارآفرینی در حال شکل‌گرفتن است.
امروز در شهر دوحه قطر محل برگزاری پانزدهمین دوره ‌بازی‌های آسیایی رقابت‌های وزنه‌برداری درحالی به پایان می‌‌رسد که تنها نماینده ما به دنبال طلای زرین آسیا در دسته فوق‌سنگین است. رضازاده درحالی امشب به روی تخته می‌آید که تنها نماینده وزنه‌برداری ایران در این دوره از رقابت‌هاست. او که چندی قبل با وضعیتی مشابه در پیکارهای قهرمانی جهان در کشور دومنیکن شرکت کرد و صاحب مدال طلا شد، به‌نظر نمی‌رسد که امشب در جمع سنگین وزن‌های آسیایی مشکلی داشته باشد. او تنها یک رقیب جدی مقابل خود دارد که به خوبی از نقاط قوت و ضعف وی آگاه است. جابر سالم قطری که اصلیتی بلغاری دارد در هیچ مسابقه‌ای نتوانسته بر دلاورمرد ورزش ایران برتری پیدا کند و علی‌رغم تمامی ترفندهایی که خود و مربیانش به کار می‌گیرند هنوز نتوانسته است قدرت خود را به رخ حسین رضازاده بکشد.
جابر سالم حتی در مسابقه‌های قهرمانی جهان در سال 2005 که در همین شهر دوحه قطر برگزار شد توانایی رویارویی با حسین رضازاده را پیدا نکرد و با اعلام آسیب‌دیدگی خود را غایب نشان داد. این وزنه‌بردار قطری برای حضور در بازی‌های آسیایی دوحه رکورد 400 کیلوگرمی را به کمیته برگزاری رقابت‌ها اعلام کرده که به‌نظر نمی‌آید رکورد واقعی او باشد و یقینا می‌خواهد به صورت مرموزی خود را در صحنه نشان دهد که خوشبختانه تمامی حیله‌ها و نیرنگ‌های وی شناخته شده است و بعید به‌نظر می‌رسد که امشب هم بتواند مانعی جدی برای قوی‌ترین مرد جهان باشد.
غایب بزرگ پیکارهای امشب دونگ فنگ چینی است. این وزنه‌بردار چینی که در مسابقه‌های قهرمانی جهان در سال 2006 با زدن وزنه 245 کیلوگرمی در حرکت دوضرب تنها با یک کیلوگرم کمتر مدال نقره گرفت ظاهرا در حال‌حاضر خود را رقیبی جدی برای رضازاده نمی‌بیند و نمی‌خواهد برای دومین‌بار پایین‌تر از قهرمان ایرانی خود را روی سکو ببیند. خیلی‌ها معتقدند این وزنه‌بردار 19 ساله چینی تلاش وسیعی را برای تقابل با رضازاده در بازی‌های المپیک 2008 پکن آغاز کرده است.
صعود هندبال به دور دوم
تیم هندبال ایران با مغلوب‌کردن هنگ‌کنگ صعود خود را به دور دوم قطعی ساخت. تیم ایران در یک نیمه پرانتقاد تنها با سه امتیاز اختلاف 13 بر 10 راهی رختکن شد، اما در وقت دوم با ارایه چهره واقعی خود در پایان با نتیجه پر گل 36 بر 18 توانست حریف سرعتی خود را شکست دهد. هندبال ایران با همین پیروزی به دنبال کویت به عنوان تیم دوم گروه ب راهی مرحله بعد شد.
در این بازی الله‌کرم استکی چهره شاخص میدان بود، ضمن آنکه تیم ایران مسعود ظهرابی یکی از بهترین‌های خود را به دلیل مصدومیت زانو از دست داد. اولین بازی مرحله دوم تیم هندبال ایران روز جمعه ساعت 30/20 به وقت تهران خواهد بود.
دومین پیروزی بسکتبال ایران
تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود موفق شد بحرین را با شکست روبرو سازد. در این بازی تیم ایران نیمه اول را 49 بر 47 و در خاتمه با نتیجه 112 بر 77 به سود خود به پایان برد.
با این برد تیم ایران همه امید صعودش به بازی با قطر میزبان در روز پنجشنبه گره خورده است. شکست غافلگیرانه مقابل اردن کار تیم ایران را سخت نمود وگرنه ایران که بر قهرمان دوره قبل بازیها کره‌جنوبی غلبه کرده است قبل از رویارویی با قطر می‌توانست صعودش را حتمی‌ سازد. با این اوصاف بازی قدرتمندانه ایران مقابل کره‌جنوبی باعث شده‌است تا کارشناسان بخت ایران را برای غلبه بر قطر زیاد بدانند. قطر نایب قهرمان مسابقات جام ملت‌های آسیاست که تاکنون همه بازیهایش را برده است.
شمشیربازی عازم دوحه شد
امروز تیم‌های شمشیربازی برای شرکت در بازیهای 2006 آسیا عازم دوحه می‌شوند. 10 ورزشکار ایرانی در این رقابتها حضور می‌یابند و در دو ماده اسلحه سابر و اسلحه فلوره شرکت خواهند کرد.
مقام نهم برای تیم شنای ایران
تیم شنای 4 در 100 متر آزاد ایران در دوحه مقام نهم را به دست آورد و از صعود به فینال بازماند. این در حالی است که فقط 6صدم ثانیه با تیم هنگ کنگ (تیم هشتم صعودکننده) اختلاف داشت.
در 50 متر پروانه نیز حمیدرضا مبرز در رقابت با 39 شناگر پنجم شد و در مجموع در مکان چهاردهم قرار گرفت و شاهین برادران نیز در 100 متر کرال پشت در دسته دوم پانزدهم شد. اما رئیس فدراسیون شنا گفته است تیم 4 در 200 متر ایران در دوحه شانس رسیدن به فینال را دارد.
استانداردنبودن قایق‌ها عامل حذف تیم بانوان
به دلیل استانداردنبودن قایق‌های تیم روئینگ زنان ایران این تیم از رقابت در بازیهای دوحه حذف شد. از این قایق‌ها ماهها قبل اعضای تیم ملی روئینگ بانوان در تمرین‌ها استفاده کرده بودند در حالی که از سوی کمیته برگزارکننده این قایق‌ها غیراستاندارد اعلام شد!
کد خبر 10223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز