شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

رولاند دومان، وزیر خارجه فرانسه در دهه‌های 80 و 90 گفت: معتقدم راهبرد‌های اروپا و آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران عادلانه نیست و همه اقداماتشان علیه ایران است.

وی افزود: از رایزنی و گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کنم و اگر اروپا و به‌ویژه آمریکا مسیر خود را تغییر ندهند، دچار اشتباه بزرگی شده‌اند.

باز هم وعده روسی

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه به تعهد خود در انتقال سامانه دفاع موشکی اس‌-300 به ایران عمل می‌کند و تاخیر به‌وجود آمده به دلایل فنی است. سرگئی ریابکوف در مصاحبه با خبرگزاری روسی اینترفکس اعلام کرد که روسیه قصد دارد به تعهد خود در انتقال سامانه دفاع موشکی اس‌-300 عمل کند.

پروتکل امنیتی

معاون پارلمانی وزارت کشور گفت: اوایل اسفند‌ وزیر‌کشور به همراه هیاتی برای امضای پروتکل امنیتی بین ایران و قطر، به این کشور سفر‌ می‌کند. به گفته محمدی‌فر، استانداران خوزستان، ‌هرمزگان، ‌بوشهر و مازندران در این سفر وزیر‌کشور را همراهی خواهند کرد. وی تاکید کرد‌: تبادل اقتصادی بین استان‌های ساحلی و جنوبی با قطر علت همراهی استانداران با وزیر‌کشور در این سفر خواهد‌ بود.

قدرت استراتژیک

محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه دانست و گفت که ایران ترسی از آمریکا ندارد. البرادعی پس از ورود به قاهره تاکید کرد که ایران قدرت استراتژیک و پشتوانه‌هایی در عراق، لبنان و جهان عربی دارد. وی افزود: ایران در موضع قدرت است نه ضعف. ایرانی در موضع ترس از آمریکا نیست زیرا با استراتژی حرکت می‌کند.

مذاکره

وزیر خارجه‌ برزیل گفت که دولت ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسئله هسته‌ای مذاکره کند.  سلسو آموریم در کنفرانس ملی حزب کارگران در ریودوژانیرو گفت: در راستای پایان دادن به بن‌بست فعلی بر سر مسئله‌ هسته‌ای ایران، باید به‌دنبال گفت‌وگو بود.

کد خبر 101956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز