سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای عالی بانک‌ها شرایط جدید استخدام نیرو در شبکه بانکی کشور را تعیین کرد.

بر اساس تصمیم این شورا، شرایط استخدام 21 هزار نفر نیروی جدید در شبکه بانکی کشور مهیا شد.

یک مقام آگاه به خبرگزاری مهر گفت : شورای عالی بانک ها بر حسب تصمیم رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و دستور استخدام حدود 21 هزار نفر نیروی جدید برای شبکه بانکی کشور در سال های 85، 86 و 87 را صادر کرد.

وی با بیان این که از این تعداد 17 هزار نفر لیسانس و بالاتر و حدود 4 هزار نفر دارای تحصیلات دیپلم خواهند بود، تصریح کرد: اجازه بانک‌ها برای به کار گیری نیروهای دیپلم منوط به این خواهد بود که معادل دو برابر این نیروها از شبکه بانکی با افت نیروی انسانی روبرو شوند، به عبارت دیگر با کاهش هر دو نفر نیرو می توانند یک نفر را با تحصیلات دیپلم جایگزین کنند.

به گفته این مقام آگاه ، این تصمیم به منظور جوابگویی به نیازهای بانکی در اجرای ماموریت های جدید آنها از جمله طرح‌‌های زودبازده اخذ شده است.

وی با بیان این که سهمیه بانک‌ها برای به کارگیری این نیروها مشخص است، افزود: بانک ها پس از ابلاغ این تصمیم توسط شورای عالی بانک‌ها می توانند ازطریق آگهی دادن در روزنامه ها، نیروهای خود را با برگزاری آزمون به کار گیرند که البته به کارگیری آنها در شبکه بانکی پس از گزینش از بین قبول شدگان صورت خواهد گرفت.

این مقام آگاه در پایان بیان کرد: به زودی مجوز این کار در اختیار بانک‌ها قرار می گیرد که به تبع آن ، تصمیم به کارگیری این نیروها در سیستم بانکی عملیاتی خواهد شد. 

کد خبر 10172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز