همشهری آنلاین: هواپیماهای توپولوف 154 به مرور از ناوگان هوایی کشور خارج می شود و شرکت‌های هواپیمایی موظفند با ورود هر فروند هواپیمای جدید یک هواپیمای توپولوف را از شبکه هوایی خود خارج کنند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر از مینسک، بهبهانی که با هدف آشنایی با توانمندی های بلاروس در عرصه حمل و نقل جاده ای ، ریلی و هوایی وارد مینسک پایتخت این کشورشده است  درباره خروج تدریجی توپولف 154از ناوگان هوایی کشورمان گفت: این نوع هواپیماهااز خطوط هوایی روسیه حذف شده‌اند و کارخانه ها تولید این نوع هواپیما را متوقف کرده اند.

وی افزود: خط تولید هواپیمای توپولف 204 و سوپرجت جایگزین توپولف قدیمی شده که هواپیمای سوپر جت تولید مشترک روسیه و اروپا است.

بهبهانی ضمن تاکید بر تبادل تجربیات و دستاوردهای نوین این صنعت میان تهران – مینسک گفت: امکانات فرودگاهی بلاروس پیشرفته است و ما نیز همین امکانات را داریم،اما تردد هواپیماهای خارجی در آسمان این کشور خیلی بالاست و در ایران بسیار کم است که امیدواریم با برنامه ریزی تا چند سال آینده بتوانیم حداقل پانصد پرواز ترانزیتی در روز داشته باشیم.

وزیر راه و ترابری قرار است علاوه بر دیدار با نخست وزیر و وزیر راه بلاروس ، در مراسم آغاز ساخت طرح مرکز لجستیک بلاروس بدست متخصصان ایرانی شرکت کند.

کد خبر 101643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز