مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بلیت الکترونیک از مهم‌ترین، کارآمدترین و متداول‌ترین ابزارهای الکترونیکی و ارز شرایط لازم براب تحقق شهر الکترونیکی است

بلیت الکترونیک می‌تواند گردش پول افراد را در چرخه اقتصادی کاهش دهد. در این صورت، هزینه‌های مربوط به چاپ اسکناس‌های جدید کاهش می‌یابد.

بلیت الکترونیک امکان مدیریت بر نقدینگی جاری و برنامه‌ریزی به منظور ارائه سرویس برحسب نیاز شهروندان را فراهم می‌کند و در افزایش سرعت سرویس دهندگان مؤثر است.

شفاف‌سازی، تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایت‌مندی شهروندی، مدیریت هوشمند مبتنی بر تقاضا و ارائه طرح‌های تشویقی از دیگر مزایای استفاده از بلیت الکترونیکی است.

علاوه بر این، عملیات خرید و فروش با سرعت بیشتری انجام می‌شود، خدمات در سطح گسترده تری قابل دسترسی خواهد بود، تخفیف‌های متفاوت به مشتری تعلق می‌گیرد و از نظر اجتماعی نیز، به شخصیت شهروندی افراد احترام گذاشته می‌شود.

با استفاده از این نوع بلیت‌ها، در مدخل‌های ورودی مترو و اتوبوس‌ها توسط دستگاه کارتخوان مخصوص (validator) کرایه مورد نظر در کمتر از یک ثانیه کسر می‌شود.

استفاده در پارکینگ‌های عمومی، پارکبان‌ها، کیوسک‌های روزنامه فروشی، کتابفروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها از دیگر مزایای این کارت‌ها است.

بلیت الکترونیک به صورت از پیش تعیین شده و بی‌نام در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اما اگر شخصی متقاضی شخصی‌سازی کارت خود باشد، می‌تواند با مراجعه به محل‌های فروش، کارت خود را با نام و عکس‌دار کند.

استفاده از بلیت الکترونیک باعث می‌شود، بلیت‌های کاغذی از دسترس شهروندان خارج و در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شود. همچنین به تدریج فرهنگ استفاده از بلیت به عنوان پول افزایش می‌یابد.

بلیت الکترونیک، خدمتی است که نقش واسطه بین مشتری و معاونت حمل و نقل را به منظور تامین اعتبار مشتری ایفت می‌کند و در ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت‌مندی مؤثر واقع می‌شود.

کد خبر 101590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز