شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

حمید فرخ‌نژاد از جشنواره فیلم فجر در مشهد جایزه گرفت و ‌جایزه‌اش را به فرمانده عملیات حصر آبادان تقدیم کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه 21 بهمن مراسم پایانی هفتمین جشنواره فیلم فجر مشهد با حضور معاونت سینمایی و مقامات استان در سینما قدس مشهد برگزار و لوح سپاس این جشنواره به فرخ‌نژاد برای بازی در فیلم «شب واقعه» اهدا شد.

فرخ‌نژاد با تقدیم جایزه‌اش به امیر سرتیپ منوچهر کهتری به پاس قدردانی از ایثارگری‌های او گفت: ما، ملت ما، کشور ما و تاریخ ما همه مدیون رشادت‌ها و ایثار شیرزنان و بزرگ مردانی هستیم که با ازخودگذشتگی از کیان و آیین این مملکت حفاظت کردند و خوشحالم به واسطه هنر سینما، می‌توانم گوشه‌ای از این حماسه‌ها را جاودانه کنم.

در ادامه فرخ نژاد از حاضران خواست به پاس قدردانی از این امیر ارتش جمهوری اسلامی ایران بپاخیزند و او را تشویق کنند. کهتری هم ضمن تشکر از فرخ‌نژاد این جایزه را به‌خود او تقدیم کرد. در این مراسم لوح سپاس دیگری به منوچهر محمدی برای فیلم «طلا و مس» اهدا شد.

داشتن یا نداشتن

رهبر قنبری فیلم تلویزیونی «داشتن یا نداشتن» را تا اوایل اسفندماه آماده نمایش‌ می‌کند. قنبری به مهر گفت: تدوین این فیلم به پایان رسیده و امیرفردین صداگذاری آن را آغاز کرده ‌است.

همچنین مهران پورمندان آهنگسازی آن را برعهده دارد. فیلمنامه این فیلم به‌طور مشترک توسط حسین تراب‌نژاد، سارا خسروآبادی و رهبر قنبری نوشته شده است. قصه این فیلم درباره جوان طلبه‌ای است که بعد از فوت پدر بیشتر به فکر امرار معاش خانواده می‌افتد و در شهری که مشغول تحصیل است به کار کردن می‌پردازد و در همین راستا اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد. 

نیاز فوری به ساخت سینما

جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزیر ارشاد گفت: 400 شهر بالای 100 هزار نفر جمعیت در کشور سالن سینما ندارند و اولویت این معاونت ساخت 400 سالن سینما در سال‌های آینده در این شهرستان‌هاست.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: الان 300 سالن سینما در کشور داریم که در بعضی جاها هر سینما دو، سه و چهار سالن دارند و در تهران تعداد سینماهایی که وجود دارد کفاف نیاز را می‌کند.

قبل از انقلاب 450 سالن سینما برای 30 میلیون نفر در کشور وجود داشت و در حال حاضر برای 70 میلیون جمعیت 300 سالن سینما در کشور وجود دارد. برای این تعداد جمعیت، هزار سالن سینما در کشور می‌خواهیم و 700 سالن سینما نیاز فوری کشور است که البته این زمان می‌برد.

متأسفانه ساخت سالن سینما، در اذهان بعضی مدیران به‌عنوان یک اقدام ناشایست تلقی می‌شود که این خودش از نظر فرهنگی راه را می‌بندد. اگر بگوییم ده‌ها مسجد بسازیم همه استقبال می‌کنند ولی اگر بگوییم می‌خواهیم ده‌ها سینما بسازیم، هیچ‌کس نمی‌خواهد درست کند، چون یک تصوری پیش آمده که در واقع سینما جایی است که به‌نوعی در آن مفسده است.

کد خبر 101517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز