همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید، فجر 57، آغاز جدیدی نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای همه انسان های آزاده و ملت های عدالت خواه جهان است

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ آقای احمدی نژاد در مراسم یوم الله 22 بهمن افزود: از خدای بزرگ به خاطر حضور مجدد در رودخانه عظیم و زلال ملت سپاسگزارم.

وی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر به ملت ایران و جامعه بشری گفت: بار دیگر 22 بهمن تاریخ ساز، عید بزرگ ملت ایران و دولت های آزاده جهان فرارسید.

رئیس جمهور افزود: سی و یک سال، هر سال یک حادثه بزرگ و یک گام به جلو و هر 22 بهمن با ماموریت و دستاوردهای ویژه خود همراه بوده است.

انقلاب اسلامی در حال پویایی است

آقای احمدی نژاد گفت: در انقلاب اسلامی دوره جدید و سازنده و البته پرتلاطم همراه با تحولات بزرگ در حیات بشر اغاز شده و همزمان یک دوران سیاه تاریخی روبه پایان گذاشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک موجود زنده و در حال پویایی است که ازعمق جان و وجدان انسانهای مومن و پاک برپا شده است .

احمدی نژاد موضوع انقلاب اسلامی را نجات انسانها و برپایی جامعه سعادتمند جهانی دانست و اضافه کرد: البته خاستگاه انقلاب ایران عزیز ، قلبها و دلهای پاک ملت ایران است اما این انقلاب فراتر از جغرافیا ، رنگ و نژاد متعلق به همه ملت ها و انسانهاست.

رئیس جمهور گفت: همه حرکتهای انسانی و بنیادین جهانی اند چراکه انسان جهانی است و محال است که بتوان انسان را در قفس جغرافیا ، نژاد و رنگ زندانی کرد ، سرنوشت نهایی جامعه بشری به هم پیوسته و وابسته است.

وی با اشاره به اینکه خیلی روشن است که هیچ فرد و ملتی بدون ارتباط و تعامل با جهان نمی تواند به سعادت برسد افزود: سعادت جامعه بشری به هم پیوسته است.

رییس جمهور اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب و قبل از پیروزی معلوم بود که مستکبران و غارتگران بین المللی که باتجدید شخصیت و حیات ملتها مخالف هستند و در برابر هرحرکت اصلاحی اصیل می ایستند در برابر ملت ایران قرار می‌گیرند.

توانایی ملت ایران برای اثرگذاری در مدیریت جهانی

رئیس جمهور در ادامه گفت: سی و یک سال است که در برابر انقلاب مردم ایران و مسیر تعالی آفرینی این ملت مانع تراشی می کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها همواره به دو علت با آزادی و شکوفایی و تعالی ملت ایران مخالف بوده اند.

وی با بیان اینکه علت نخست به ویژگی های ملت ایران برمی گردد گفت: آنها از گذشته می دانستند و امروز هم می دانند که ملت ایران در طول تاریخ هرگاه فرصتی پیدا کرده، با جوشش فرهنگ و علم و تمدن همه مناسبات منطقه ای و جهانی را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جمهور افزود: آنها می دانند که ایران قرن ها به ویژه پس از اسلام، پرچمدار علم و فرهنگ و تمدن بوده است،‌ آنها می دانند که بخش های وسیعی از منطقه و جهان درحوزه نفوذ فرهنگی ایران زمین قرار دارد و تحولات ایران به سرعت همه آنها را متحول می کند.

احمدی نژاد اضافه کرد: آنها می دانند که ملت ایران ظرفیت آن را دارد که در مدیریت های منطقه ای و بین المللی اثر سازنده و تعیین کننده بگذارد.

وی علت دوم مخالفت آنها را وضع خاص منطقه ما دانست و گفت: بدون تردید، منطقه ما مهم ترین، حساس ترین و اثرگذارترین منطقه جهان است.

احمدی نژاد افزود: هر قدرتی که بتواند مناسبات منطقه ما را کنترل کند خواهد توانست مناسبات بین المللی را تحت کنترل خودش در بیاورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه منطقه ما سه ویژگی بسیار مهم دارد گفت: ویژگی اول این منطقه این است که خاستگاه همه فرهنگ ها و تمدن های ماندگار بشری و مرکز بعثت همه انبیای الهی است.

احمدی نژاد افزود: آنچه بشر از اخلاق، فرهنگ و تمدن در اختیار دارد مرهون فداکاری ها و تلاش های بزرگان، دانشمندان، ادیبان و مردم این منطقه است.

منطقه ما چهار راه ارتباطی دنیاست

رئیس جمهور در ادامه گفت: ویژگی دوم منطقه خاورمیانه بالابودن ذخایر عظیم انرژی و معادن و دیگر امکانات طبیعی است.

اقای احمدی نژاد افزود: هرکس بر انرژی خاورمیانه مسلط شود ابزار تسلط بر جهان در اختیار اوست و استعمار فرسوده انگلیس با تسلط بر انرژی ارزان خاورمیانه توانست بخش وسیعی از دنیا را تحت امپراطوری خود به سلطه درآورد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نتیجه جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین مرهون انرژی ارزان منطقه ماست، آمدند و انرژی ارزان را غارت کردند ، موتور جنگی خود را به حرکت درآوردند و در جنگ پیروز شدند و جنگ جهانی اول هم این طور بود.

احمدی نژاد گفت: ویژگی دیگر منطقه ما این است که چهارراه ارتباطی و سیاسی عالم محسوب می شود و به لحاظ ژئوپولیتیکی بالاترین پتانسیل و توان اثرگذاری سیاسی و ارتباطی در جهان متعلق به این منطقه است.

وی تصریح کرد: منطقه ما مثل چهارراه ارتباطی است که اگر کسی در مرکز آن چهارراه قرار بگیرد همه ارتباطات و مناسبات سیاسی را تحت کنترل خود قرار می دهد.

رئیس جمهور افزود: در طول تاریخ هرگاه یک قدرتی یا گروهی و دولتی بر منطقه ما مسلط بوده ، بر همه جهان مسلط شده است و در نقطه مقابل، بوده اند قدرتهای بزرگ و امپراطوری هایی که در منطقه ما نقش آفرین نبوده اند و به سرعت از صحنه سیاسی عالم حذف و منزوی شدند.

احمدی نژاد اضافه کرد: اشغال فلسطین، تاسیس رژیم جنایتکار صهیونیستی و حمایت مطلق دولتمردان برخی کشورهای غربی از جنایت های این رژیم و از اصل این رژیم جعلی را باید در ویژگی های منطقه جستجو کرد.

رئیس جمهور گفت: اینها با آن مقدمه سازی های بی اساس و دروغ پردازی های بی اساس زمینه سازی کردند تا برای تسلط بر منطقه و به تبع آن تسلط بر جهان ، این رژیم منحوس را به ملت های منطقه تحمیل کردند.

ایران پیشرفته مانع اهداف بیگانگان است

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اثرگذاری و نقش ملت ایران در مناسبات منطقه بر قدرت های سلطه گر جهانی پوشیده نیست گفت: همه می دانند که ملت ایرا ن ظرفیت موج آفرینی و اثرگذاری بر همه مناسبات منطقه را دارد.

احمدی نژاد تصریح کرد: آنها با ما مخالفند چرا که می خواهند از طریق تسلط بر خاورمیانه بر جهان مسلط شوند و ایران مستقل، آزاد و پیشرفته را مانع اهداف خود می دانند؛ این رمز مقابله 31 ساله آنها با ملت ایران است .

رئیس جمهور گفت: مستکبران علاقه دارند ملت ایران عقب افتاده، ضعیف و حتی تحت سلطه دیکتاتورهای بی فرهنگ و آدمکش و وابسته به دیگران باشد اما آزاد و مستقل نباشد.

وی افزود: آنها می دانندکه در شرایط آزادی، استقلال و بالندگی، فرصت حرکت و حرکت آفرینی برای ملت ایران فراهم می شود.

رئیس جمهور گفت: آنها با آزادی و حتی جمهوریت ایران زمین مخالفند، آزادی و جمهوریتی که تحت فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: آنها تنها با این موارد مخالفند چرا که می دانند در چنین شرایطی زمینه شکوفایی ملت ایران فراهم می شود.

احمدی نژاد اضافه کرد: آنها می خواهند با تسلط بر منطقه ما، بر جهان مسلط شوند و ایران آزاد و پیشرفته مانع اهداف آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران، ملتی بزرگ و بزرگی آفرین است گفت: آنها با بزرگی و عزت ملت ایران مخالفند بقیه مسائل از جمله هسته ای، پیشرفت های بیوتکنولوژیک، حقوق بشر و مسائل منطقه بهانه و پوششی برای پنهان کردن اهداف اصلی سلطه گران در منطقه ماست.

دو قطب درصدد حاکمیت برده‌داری مدرن در جهان بودند

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن گفت : اما مرور کنیم در این سی و یک سال مقابله انها با ما ، انها به کجا رسیده اند و ملت ما به کجا رسید.

وی افزود : خواهش می کنم بزرگان ما ذهنشان را ببرند به قبل از انقلاب و اوایل انقلاب و جوانهای عزیز ما با مطالعه وتحقیق با این مفاهیم بیش از گذشته اشنا بشوند.

رئیس جمهور گفت : سی و یک سال پیش انها قدرت بلامنازع منطقه ما و جهان بودند، دو قطب به ظاهر مخالف اما درحقیقت همسو را درجهان تشکیل داده بودند، هر دو قطب به دنبال تسلط بر جهان و غارت انسانیت انسانها و برده داری مدرن بودند.

احمدی نژاد اضافه کرد: یکی با شعار حمایت از کارگر در تلاش بود، تا همه انسانها را به کارگران دون پایه نظام سلطه تبدیل کند و دیگری بانظام سرمایه داری و شعارهای لیبرالیستی باز به دنبال تبدیل همه ملتها به کارگران سرمایه داران بزرگ جهانی بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : انها حتی زنها وکودکان را برای سرعت بخشیدن به چرخه تولید و مصرف و پر کردن جیب کلان سرمایه داران جهانی به کارهای موردنظرشان واداشتند و بنایشان بر این بود که برده داری مدرن را در جهان حاکم کنند.

رئیس جمهور گفت : هر کدام یک شعاری می دادند ولی هر دوی انها در پی له کردن شخصیت حقیقی انسان و تخریب فرهنگهای انسانی الهی بودند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد : جهان را به دو بلوک تقسیم کردند و هر ملت و دولتی باید تابع یکی از آنها می شد و بدون آن فاقد هویت و اصالت بود و اگر کسی می خواست از شر یکی از آنها خلاص شودباید به شر دیگری پناه می برد و راه سومی برای ملتها باقی نگذاشته بودند.

با ظهور انقلاب اسلامی بال شرقی نظام سلطه فروریخت

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن گفت: دو تا قدرت، این از آن بدتر، آن از این بدتر، و همه از هم بدترند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه هر دوی آنها در تخریب ارزش های اخلاقی شریک بودند آنها با یک شعار ، اینها با یک شعار، تصریح کرد: هر دوی آنها خدا و راه یگانه پرستی، راه انبیا و آرمان سعادت حقیقی بشر را از زندگی و اندیشه اجتماعی ملت ها بیرون کردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: آنها صداقت ،دوستی ، پاکی، ایمان، برادری و اصالت حقیقی انسان را منزوی و به جای آن قدرت طلبی، دغلکاری ، خیانت و اصالت ثروت را جایگزین کردند.

وی افزود: در صد سال گذشته بیش از 120 میلیون انسان را تحت شعارهای به ظاهر زیبا کشتند و چند برابر این تعداد را آواره و زخمی کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها ناامنی، فاصله طبقاتی و تهدید را بر جهان حاکم کردند گفت: بیش از 80 درصد مردم جهان در فقر نزدیک به مطلق به سر می بردند و فقط عده قلیلی در دنیا جیب های خود را هر روز پُرتر و پُرتر می کردند.

وی اضافه کرد: با مسابقه تسلیحاتی، با ساخت بمب اتم، بمب شیمیایی و بمب میکروبی سایه تهدید را بر همه جهان حاکم کردند و جان و مال و حیثیت انسان ها را لگدمال کردند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: به فضل الهی، با ظهور انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت عزیز ایران در یک مدت کوتاه بال شرقی این نظام سلطه یعنی مارکسیسم و نظام کمونیستی فروریخت و به تاریخ پیوست و به فضل الهی دیگر تا ابد امکان زنده شدن برای آن وجود ندارد.


بال غربی نظام سلطه به پایان راه رسیده است

رئیس جمهور در ادامه گفت: به لطف خدا، امروز بال غربی این نظام سلطه ضد انسانی به بن بست رسیده است، بن بست نظری و عملی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و قدرت نظامی.

آقای احمدی نژاد افزود: می بینیم وضع عالم را ، همه آنان در بن بست دست و پا می زنند، به لطف خدا و ایستادگی ملت ایران، بال غربی نظام سلطه به پایان راه رسیده است و انشاءالله در آینده نزدیک، این جرثومه ضد بشری فرو خواهد ریخت.

وی گفت: آنان ادعا کردند و فکر می کردند که پایان تاریخ است، اعلام کردند ما (انها ) در اوج کمال انسانی قرار دارند و حیات سعادتمندی، بالاتر از وضع آنان وجود ندارد، اما در واقع آنان به پایان تاریخ حیات خود رسیده اند.

آقای احمدی نژاد افزود: ببینید، ایران در این 31 سال چه کرده است، ملت ایران هرسال یک گام بلند، هر 22 بهمن یک پیروزی بزرگ و فتح یک قله جدید.

رئیس جمهور با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ما ملتی بودیم که تازه از بند استعمار ، استبداد ، وابستگی و دیکتاتوری آزاد شده بودیم و تازه طعم آزادی و استقلال را می چشیدیم، اما در مظلومیت و محرومیت کامل بودیم از نظر اقتصادی، علمی، نظامی، سیاسی و بین الملل هیچ جایگاه قابل توجهی نداشتیم.

آقای احمدی نژاد افزود: من نمی خواهم ذهنها را تلخ کنم و برگردانم به مشکلات و محرومیت های عظیمی که بر ما تحمیل شد، تحقیرها که تحمیل کرده بودند و جلوگیری از پیشرفت ملت ایران در طول 150 سال حاکمیت استعماری در این کشور.

وی گفت: آن قدر مظلوم و محروم بودیم که نمی توانستیم حتی حرف خود را به گوش دنیا برسانیم.

به سرعت به قله‌های علم و فناوری نزدیک می‌شویم

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت: یک ملت فراموش شده و دسته چندم بودیم و بدانید که آنها اوایل پیروزی انقلاب تصور می کردند می توانند در مدت کوتاهی ریشه های ملت ایران را بخشکانند و این را هم اعلام کردند.

آقای احمدی نژاد افزود : برای آن برنامه ریزی ، عمل و اقدام کردند ، هر دوی این قطب ها با هم هماهنگ بودند و با هم عمل کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد : به لطف خدا پیوستگی ملت ایران با فرهنگ اسلام ناب و خط نورانی امامت و ولایت ، همه طراحی های آنها را خنثی کرد.

اقای احمدی نژاد تصریح کرد: ببینید امروز کجا هستیم ، از نظر علمی بدون تردید پیشرفت های ملت ایران سریعترین پیشرفت های علمی در جهان است.

رئیس جمهور افزود: ایران به سرعت به قله های علم و فناوری جهان نزدیک می شود.

احمدی نژاد گفت : ببینید متخصصان ما در بیوتکنولوژی هر هفته و هر ماه ؛ پیشرفت ، دارو ، درمان و اختراع و نوآوری جدید را در مرزهای دانش بشری تقدیم می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ببینید از لحاظ فضایی کجا بودیم ، افزود: زمانی ما را تحقیر می کردند و می گفتند ایرانی ها باید لولهنگ (آفتابه) بسازند ، ایرانی ها را چه به فناوری؟ چه به صنعت؟ چه به فضا؟

احمدی نژاد گفت: اما می بینیم هر روز جوانان و دانشمندان ما قله ای از قله های فضا را فتح می کنند.

رئیس جمهور افزود : در همین دهه فجر دیدید که برای اولین بار موجودی زنده را جوانان ما به فضا فرستادند و با دستگاه های بسیار پیشرفته تمام حالات آنها را بررسی کردند.

احمدی نژاد گفت: یک لاک پشت ، یک موش ، یک کرم و چند سوسک را در فضای قابل قبولی قرار دادند و آنها را با شتاب بسیاری به آسمان پرتاب کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام حالات جسمی و روحی این موجودات در این شتاب بالا و صعود به ارتفاعات بسیار بالا با دوربین و امکانات دیگر اندازه گیری و همزمان به زمین مخابره شد افزود: اینها مقدمه حضور فضانوردان ایران در فضاست.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه همه این موضوع را متوجه می شوند گفت: در لیزر در نمایشگاهی که افتتاح شد دیدید امروز بخش های مهمی از لیزر در مرزهای دانش و فناوری جهان در اختیار ماست.

احمدی نژاد افزود: با افتخار اعلام می کنم که امروز دانشمندان ما اصل فناوری لیزر را در اختیار دارند و در تمام زمینه های مورد نیاز خواهند ساخت و در خدمت ملت ایران قرار خواهند داد.

حرکت علوم در ایران سرعت نجومی یافته است

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حرکت علوم در کشورمان سرعت نجومی پیدا کرده است گفت: دستیابی به فن لیزر در واقع آغاز انقلاب علمی و فناوری در ایران است و به سرعت همه بخشها را به جلو خواهد برد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به پیشرفتهای ایران در علوم هسته ای افزود: امروز به فضل الهی شاهد فوران و جوشش علم و فناوری از اندیشه های خلاق جوانان و دانشمندان کشورمان هستیم و هر روز پیشرفت جدیدی به ملت ایران ارائه می شود.

وی گفت: ملت فقیر و وابسته گذشته ایران امروز با توجه به گزارش های غرب به اقتصاد هفدهم جهان تبدیل شده است و با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ، سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه تا 5 سال دیگر به قدرت اقتصادی دوازدهم جهان تبدیل خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری گسترده در بخشهای مختلف اقتصادی کشور افزود: یک نمونه از این سرمایه گذاریها را دیروز شاهد بودیم که طرحی با سرمایه گذاری دوازده هزار میلیارد تومان فقط در منطقه عسلویه و بخشهای مختلف پتروشیمی به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور گفت: اکنون سرتاسر ایران به کارگاه بزرگ سرمایه گذاری تبدیل شده است.

آقای احمدی نژاد افزود: در بخش عمران و آبادانی کشور نیز وضع به همین منوال است و 65 هزار روستا و آبادی و دهها شهر کشورمان که در گذشته دچار فقر ، محرومیت و عقب افتادگی بودند اکنون از امکانات اولیه بهره مند هستند و فعالیت و نشاط در همه روستاها که در معرض انهدام بودند دیده می شود.

رئیس جمهور گفت: در حالیکه در گذشته همه نفت و گاز کشورمان به جیب غربیها

می رفت اکنون بیش از 90 درصد کشور از منافع نفت بهره مند هستند و امکانات کشور در خدمت مردم قرار گرفته است.


آینده از آن ملت ایران است

رئیس جمهور گفت: روستاییان پایه استقلال، پایه تولید و فرهنگ کشور هستند و من می خواهم با افتخار اعلام کنم که در چند روز آینده جشن برق دار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار برگزار خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: امروز جوشش هنری، فرهنگی و ورزشی نیز ایجاد شده است؛ هر روز یک افتخار ، یک نوآوری و یک اندیشه جدید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در هر مقوله مانند شعر ، موسیقی، ادبیات ، رمان نویسی ، نقاشی و بخش های گوناگون هنر، همچنین در رشته های مختلف ورزشی و بخش های مختلف فرهنگی، ایران در حال جوشش و نوآوری است.

وی افزود: این همان چیزی است که آنها (دشمنان) از آن وحشت دارند.

احمدی نژاد اضافه کرد: در عرصه بین المللی و سیاسی، امروز همه می دانند که به لطف خدا، ایران، مهم ترین و بزرگ ترین قدرت منطقه و الهام بخش همه ملت ها و دولت های منطقه و جهان مستقل است.


رئیس جمهور تصریح کرد: آنها می دانند امروز ایران بی بدیل و قدرتمندترین است اما قدرت صالح است، قدرت فرهنگی است ، قدرت برادری است ، قدرت انسانی است ، قدرت به حرکت در آوردن انسان ها و بیدار کردن وجدان بشری است.

احمدی نژاد افزود: آنها این را می دانند که بدون ایران هیچ کاری نمی توانند انجام دهند همه می دانند بیش از آنکه ما به آنها احتیاج داشته باشیم آنها به ما احتیاج دارند.

وی اضافه کرد: به فضل الهی و به لطف خدا امروز کاروان پیشرفت و شکوفایی ملت ایران با شتاب روز افزون در حال حرکت به سمت قله هاست و هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ملت ایران مانع ایجاد کند.

رئیس جمهور گفت: ما مشکلاتی هم داریم اما ایمان و باور داریم به لطف خدا به همت جوانان برومند و ملت بزرگ ایران بر همه آنها غلبه خواهیم کرد.

احمدی نژاد افزود: بدون تردید آینده از آن ملت ایران است و بدخواهان و دشمنان ملت ایران هیچ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

دشمنان از ابتدا با پیشرفت ملت ایران مخالف بودند

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن با بیان اینکه می خواهم چند کلمه درباره موضوعات اخیر بین ما و انها عرض کنم گفت : انها از ابتدا با پیشرفت ملت ایران مخالف بودند و در هر مقطعی بهانه و داستانی سر هم می کردند و مقاصد خود را جلو می بردند.

وی تصریح کرد :سلاح هسته ای را بهانه قرار دادند ،کسانی که انبارهایشان پر از سلاح هسته ای است ،کسانی که شقی ترین ادم نماهای روی زمین را در منطقه ما به سلاح هسته ای مجهز کرده اند ؛از انها حمایت می کنند، برای جنایت هایش کف می زنند و هورا می کشند.

اقای احمدی نژاد افزود: اینها با شعار اینکه می خواهند جلوی توسعه سلاح هسته ای را بگیرند ، امدند در برابر ملت ایران صف ارایی کردند.

وی اضافه کرد :فناوری ها را به طور انحصاری در اختیار خودشان گرفتند و خواستند با این بهانه جلوی دستیابی ملت ایران به فناوری های پیشرفته را بگیرند.

رئیس جمهور گفت :بالاخره یک روزی امدند گفتند شما اصلا نباید تولید سوخت هسته ای داشته باشید؛ نباید غنی سازی کنید .

وی افزود:وقتی شروع کردیم ، حنجره هایشان را پاره کردند ؛سرو صدا راه انداختند ؛از همه ابزارهای سلطه و انچیزی که در دستشان بود استفاده کردند.

اقای احمدی نژاد تصریح کرد :مدتها می گفتند شما باید تعطیل کنید ، شما باید تجهیزات خودتان را جمع کنید ؛اما با ایستادگی ملت عزیز و رهبری گرانقدر ، بالطف و عنایت ویژه امام عصر و خدای متعال ملت ما در این مقطع پیروز و هسته ای شد .

وی گفت : بعدها دوباره امدند گفتند می خواهیم همکاری کنیم ؛در ژنو گفتند می خواهیم همکاری کنیم ؛ما هم استقبال کردیم گفتیم شما با ملت ایران تقابل کردید ، چه چیزی گیرتان امد ؟ بیایید یک دوره ای هم تعامل و همکاری کنید ، این به نفع و صلاح شما است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در واقع ما سعی کردیم یک فرصتی به انها بدهیم که رفتار خودشان را اصلاح کنند اضافه کرد :همه بدانند ، شما هم می دانید ، طبق مقررات آژانس همه اعضا موظفند اگر یک عضوی نیازی به سوخت 20 درصد داشت بدون شرط و فقط با گرفتن هزینه ان ، ان سوخت را تامین کنند.

وی افزود :اگر کاری برای تحقیقات و پزشکی است و مصرف انسانی دارد ، همه اعضا موظفند این کار را انجام بدهند.

اقای احمدی نژاد تصریح کرد :ما هم برای اینکه فرصتی به انها بدهیم که خودشان را اصلاح و جبران کنند و به راه درست برگردند ، نامه ای به آژانس دادیم و گفتیم برای راکتور تهران ، که مصرف پزشکی ، دارویی و تحقیقاتی دارد ، سوخت 20 درصد می خواهیم ؛هر کسی می خواهد بدهد بسم الله.

وی گفت :آژانس به ما اعلام کرد که دو کشور - اول یک کشور بود که بعد شد دو کشور- امادگی دارند کمک کنند این کار انجام بشود : امریکا و انگلیس ؛ ما گفتیم بسیار خوب ، بیایند بنیشیم صحبت کنیم ؛مذاکرات وقتی شروع شد گفتند شما سوخت غنی شده خودتان را برگردانید.

با زیاده خواهی آبروی آژانس را بردند

رئیس جمهور درباره موضوع غنی سازی گفت: ما گفتیم چنین چیزی الزام ندارد، آن سوخت مال خودمان است شما هم طبق مقررات به ما سوخت بدهید و پولش را بگیرید.

وی افزود: آنها اصرار کردند ما هم برای صدمین بار حسن نیت و سلامت ملت ایران را نشان دادیم و گفتیم اشکال ندارد بیایید حساب کنیم چقدر سوخت باید برود، چقدر باید برگردد، به همان میزان شما غنی کنید.

احمدی نژاد اضافه کرد: ما گفتیم این سوخت اینجا هست هر وقت غنی سازی 20 درصدی شد بیایید با هم عوض کنیم اما آنها گفتند نه، شما سوختتان را بدهید ما ببریم بعدا به شما سوخت می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران خریدار کالا بود و طبق قانون آژانس آنها باید کالا را بلا شرط به ما می دادند گفت: در دنیا رسم است اگر کسی بخواهد کالایی را سفارش دهد اوست که شرایط کالا را مشخص می کند و شرط می گذارد اما آنها اینجا به خاطر روحیه استکباری شان معکوس عمل و اصرار کردند اول ایران سوخت را بدهد آنها بیرون ببرند.

وی با اشاره به اینکه پس از قبول نکردن ایران آنها حرف های سبک و سخیفی زدند افزود: آنها گفتند ما می خواهیم این سوخت را از ایران بگیریم تا ایران مدتی از ساخت بمب اتم دور باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این حرف ها، حرف های سخیفی بود که ادبیات دوران بوش و دوره زورگویی را زنده کرد گفت: پاسخ ما روشن بود گفتیم به شما اعتماد نداریم تجربه تاریخی نیز نشان داده است که نباید به شما اعتماد کنیم.

وی درباره واکنش آنها در برابر پاسخ ایران اظهار داشت: پس از این پاسخ، آنها شروع به سر و صدا و تبلیغات و در آژانس علیه ما قطعنامه صادر و بار دیگر حیثیت آژانس را صرف زیاده خواهی های خود کردند و آبروی آژانس را بردند.

ملت ایران هرگز زیر بار حرف زور و بی‌منطق نمی‌رود

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان 22 بهمن گفت: بر اساس قوانین آژانس، آنها موظفند سوخت بدهند، نمی خواهید بدهید، بگویید نمی دهم؛ چرا شرط می گذارید؟

رئیس جمهور افزود: حالا شرط گذاشتید، چرا حرف های بی ربط می زنید که می خواهیم ایران را از بمب اتم دور کنیم.

احمدی نژاد گفت: ما را یک قدم آن طرف تر بردند، خیال می کردند با تبلیغاتی که در چند رسانه کردند، ملت ایران ضعیف شده است و می توانند شرایطی را به آن تحمیل کنند.

وی با بیان این که آنها پا را فراتر نهادند و گفتند، به ایران فرصت می دهیم تا شرایط تحمیلی را بپذیرد، افزود: گفتند "اگر نپذیرند چنین و چنان می کنیم"، با این حرف ها یک بار دیگر نشان دادند، صداقت ندارند و بی اعتمادی ما به آنها حقیقت دارد و حق ماست که به آنها بی اعتماد باشیم.

رئیس جمهور گفت: وقتی شروع کردند به زدن این حرف ها، پاسخ ما خیلی روشن بود، گفتیم که ملت ایران هرگز زیر بار حرف زور و بی منطق شما نخواهد رفت و از هیچ یک از شما هراسی به دل راه نخواهد داد.

احمدی نژاد که سخنانش با شعارهای الله اکبر مردم همراه شد، افزود: ما به آنها گفتیم عمده مصرف سوخت رآکتور برای مصارف پزشکی است و برای 800 هزار نفر در سال دارو تولید می کند و سوختی که 25 سال قبل گرفتیم در حال تمام شدن است.

وی گفت: به آنها گفتیم زمان زیادی نداریم و 2 تا 3 ماه بیشتر فرصت ندارید، اگر سوخت را دادید بسیار خُب، اگر ندادید ما خودمان این سوخت را تولید خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: گفتیم یا سوخت 20 درصد بدهید و پول آن را بگیرید یا سوخت بدهید و معادل آن سوخت 2 و نیم درصد بگیرید.

احمدی نژاد این پیشنهاد را پیشنهادی سخاوتمندانه از طرف ایران دانست و گفت: آنها باز فرصت را از دست دادند، از ذهنشان خبر داریم، خیال می کردند ملت ایران ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه ما گفتیم اگر سوخت را ندهید می سازیم و باور نکردند، افزود: شروع کردند به زدن حرف های معمولی و حرف های مفت را تکرار کردند و حتی فکر بیماران هم نبودند.

رئیس جمهور گفت: دنیا بداند آنها با بیماران هم بازی می کنند، دیدید در ماجرای چند ماه قبل در آزمایشگاه، ویروسی را جهش دادند و منتشر کردند برای آنکه دارو بفروشند، این جنس آنهاست، جنس کسانی است که می خواهند خدا، اخلاق، ایمان و پاکی را از زندگی بشر بیرون کنند.

احمدی نژاد افزود: به ما سوخت ندادند و مجبور شدیم خودمان بسازیم و عرض می کنم امروز کار تولید سوخت 20 درصد شروع شد.

نخستین محموله سوخت 20درصد تولید شد

رئیس جمهور در ادامه سخنانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت : با صدای بلند اعلام می کنم که به لطف خدا خبری رئیس سازمان انرژی اتمی داد و نخستین محموله سوخت 20درصد تولید شد و در اختیار دانشمندان قرار گرفت.

احمدی نژاد افزود: به لطف خدا، این کار تا تامین کامل نیازهای کشور ادامه می یابد.

رئیس جمهور اظهار داشت: به محض اینکه کار تولید اغاز شد ، غربی ها گفتند اینها نمی توانند بسازند و تمسخرکردند و تکرار حرف های کهنه و تاریخ مصرف گذشته را اغاز کردند.

احمدی نژاد گفت: سپس وقتی دیدند کار ایران جدی شد، باز تهدید را اغاز کردند ، مثل اینکه اینها یادشان رفته است که امروز در موضع ضعف و بی منطقی و بی قانونی قرار دارند و در جایگاهی نیستند که بخواهند حرفی بزنند و انتظار داشته باشند حرفشان را ملت ایران بپذیرد.

رئیس جمهور افزود : وسط حرفهای خود اعلام کردند امریکا اماده است در تهیه سوخت هسته ای با غنای 20 درصد کمک کند ، بسیارخوب ما که گفتیم بدون پیش شرط بیایید سوخت بدهید ، هرکس از جمله امریکا سوخت بدهد ما می خریم ، ما مشکلی نداریم.

وی خطاب به دولت های غربی تصریح کرد: شما با هسته ای شدن ما مشکل دارید و باید رفتار خود را اصلاح کنید.

احمدی نژاد گفت : بعد به ما می گویند شما رادیو دارو را تولید نکنید ، بیایید ما به شما می فروشیم ما می گوییم عجب ، چه اشکالی دارد ایران رادیو دارو را تولید کند و شما بیایید از ما بخرید، چه کسی گفته است فقط شما تولید کنید و ما بخریم ، ما می سازیم و شما از ما بخرید.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد : طوری حرف می زنند که مثلا اگر چند صد کیلوگرم اورانیوم 3 و نیم درصد را از ایران ببرند ، خیلی شاهکارکرده اند و پیروزی بزرگی بدست اورده اند ، بسیار خوب سوخت 20 درصد را اماده کنید و ما دستمزدتان را هم می دهیم.

رئیس جمهور گفت : خواهید دید حرکت توفنده روبه جلو ملت ایران با اینها متوقف نمی شود ، ما در نطنز روزی چند کیلو گرم از اینها می سازیم و انبار می کنیم و در اینده تولید روزانه ما به سه برابر افزایش می یابد.

تمام اقدامات ما شفاف و زیر نظر آژانس است

رئیس جمهور در ادامه گفت : انها باید کاری کنندکه اعتماد ملت ما و سایر ملت ها را جلب کنند.

احمدی نژاد خطاب به غربی ها افزود:اگر ما جای انها بودیم برای اینکه نشان دهیم صداقت داریم حتما می امدیم سوخت 20 درصد ایران را فوری تامین و از ملت ایران تشکر می کردیم و قانونی را که خودشان نوشتند ، رعایت می کردند تا لااقل بعضی از ملتها تصور کنند انها هم کمی صداقت در وجودشان هست.

رئیس جمهور گفت : اما نکته سوم ،تبلیغات راه انداختند که ایران با سوخت 20 درصد یک قدم به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است ، من به نظرم یا انها بی سواد و بی اطلاع هستند یا خودشان را به بی سودای و بی اطلاعی می زنند، البته ما نشانه هایی داریم که رده های پایین دستی در تشکیلات انها اطلاعات کامل را به انها نمی دهند اما باور نداریم که رئیس جمهوری یک دولتی مثل امریکا یا انگلیس یا رئیس دولتی مثل المان این قدر بی اطلاع و بی سواد باشند که ندانند تمام سوخت ما زیر نظر اژانس نگهداری ، جابه جا و استفاده می شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایا می شود زیر نظر اژانس ،بمب اتمی ساخت ، اگر می شود اعلام کنید تاهمه بدانند.


احمدی نژاد گفت: در ثانی همه شان می‌دانند همین الان هم ما در نطنز توانایی ساخت سوخت باغنای بسیار بالا را داریم، چرا خیال می‌کنند با تولید 20 درصد یک اتفاقی افتاده است، چرا تبلیغ می کنند.

وی افزود: همین الان هم در نطنز این توانایی را داریم که بالای 20 و 80 درصد غنی سازی کنیم اما چون نیاز نداریم غنی سازی نداریم .

رئیس جمهور گفت: ثالثا، ما مثل شما ترسو و دروغگو نیستیم خودتان می دانید این کارهایی که دارد انجام می شود این مسیر تولید بمب نیست اگر نمی دانید دو سه تا کارشناس امین و صادق دعوت کنید برایتان توضیح بدهند.

احمدی نژاد گفت:این کارهایی که درنطنز می شود مسیر تولیدی بمب نیست تمام اقدامات ما شفاف و زیر نظر اژانس است.

رئیس جمهور افزود : بمب راکسانی می سازند که نه ان پی تی را امضا کردند و نه نظارتی بر انها اعمال می شود ، بمب را کسانی احتیاج دارندکه از اینده خودشان نگرانند و دائما به فکر فریب ملتهاهستند.

احمدی نژاد تاکید کرد: انها بدانند ملت ما ان قدر شجاعت داردکه اگر خواست بمب اتمی بسازد به صراحت اعلام کند و بسازد و از شما هم نترسد.

رئیس جمهور گفت : ما وقتی می گوییم نمی سازیم ، یعنی نمی سازیم چون اعتقاد نداریم ، اگر بخواهیم بسازیم شجاعتش راداریم که بگوییم .

وی افزود: شما اگر فکر می کنید بمب اتم شماها را نجات خواهدداد بماند برای شما انشا الله باهم محشور خواهید شد.

احمدی نژاد گفت: بدانید که دراشتباه هستید ، ما به صراحت اعلام می کنیم که با روش مدیریت شما درجهان مخالفیم ، ما با زورگویی های شما مخالفیم ،با تحمیل و غارتهای شما مخالفیم، با روش اداره شما بر جهان که تبعیض الود ، ضد انسانی و ضد بشری است ، مخالفیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما شجاعت داریم می گوییم، شما هم شجاعت داشته باشید مرد مردانه بگویید که می خواهید بر منطقه مسلط بشوید و ملت ایران به شما اجاز نمی دهد، دعوا سر این است.

احمدی نژاد گفت: همه دنیا بداند دعوا سر این است انها می خواهند بر منطقه ما ملسط بشوند و ملت ایران هرگز چنین اجازه ای به انها نخواهد داد.

به لطف ایستادگی ملت ایران ملت ها آگاه و بیدارند

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم ویژه یوم الله 22 بهمن گفت: آنها می خواهند بر ملت ایران مسلط شوند و مردم ایران هرگز به آنان چنین اجازه ای نخواهند داد.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها دائما خلاف واقع می گویند و بی اعتمادی ایجاد و اصرار می کنند که بین ملت ها دعوا بیندازند.

وی اضافه کرد: تا موضوع ماهواره ایران، موشک ماهواره‌بر، پیشرفت هسته ای، نانوتکنولوژی و قهرمانی جوانان ایرانی مطرح می شود، در تلویزیون اخم هایتان را در هم و احساس خطر می کنید.

احمدی نژاد گفت: به کجا می روید؟ ملت ایران پیشرفت می کند به هر بهانه ای مخالفت می کنید؛ شجاعت داشته باشید، حقیقت را به ملت ها بگویید اگرچه امروز به لطف ایستادگی ملت ایران ملت ها آگاه و بیدارند و اجازه نخواهند داد شما به اهداف استعماری خود برسید.

رئیس جمهور افزود: دوره این کارها گذشته است، می خواهید با دروغ و تبلیغات مسلط شوید؛ دنیا بداند آنها امروز دارای مشکلات سنگین لاینحل هستند، برای اینکه بر مشکلات خود سرپوش بگذارند و آن را به دیگر مناطق دنیا منتقل کنند بهانه جویی و بازی درست می کنند.

وی گفت: می خواهند شکست فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود را لاپوشانی و فرافکنی کنند اما بدانند که نمی توانند و به فضل الهی این دوره هم شکست سنگینی را متحمل خواهند شد.


دوران ابرقدرتی و زورگویی در جهان به پایان رسیده است

رئیس جمهور در ادامه گفت: رسماً اعلام می کنم، دوران ابرقدرتی و زورگویی در جهان به پایان رسیده است.

آقای احمدی نژاد که سخنانش با سر دادن تکبیر راهپیمایان و شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا همراه شد، افزود: نکته چهارم این است دنیا می داند و مجدداً تأکید می کنم ما خواهان دوستی و همکاری هستیم.

وی گفت: از برخورد استقبال نمی کنیم، اما همه آنها می دانند که ملت ایران هرگز زیر بار زور نخواهد رفت و در برابر تمام دنیای پوشالی آنها خواهد ایستاد.

رئیس جمهور افزود: نصیحت می کنم، برگردند به صداقت، تا ملت های منطقه و ملت ایران به آنها اعتماد کنند، این برای خودشان بهتر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما انتظار داشتیم آقای اوباما بتواند تغییراتی ایجاد کند و اعلام کردیم که کمک می کنیم، گفت: به ما می گویند ایشان تحت فشار است، بسیار خوب، درست عمل کند، روشها را اصلاح و بر اساس عدالت و احترام به ملتها حرکت کند تا بتواند مقتدر شود و فشارها را برطرف کند.

وی افزود: تسلیم فشار شدن مشکلی را حل نمی کند، متأسفانه امید به اصلاح توسط این آقا، به سرعت در حال تبدیل شدن به یأس است، ما این را نمی خواهیم اما رفتار وی همه را مأیوس می کند.

رئیس جمهور با بیان این که ما نمی خواهیم، سخن کسانی که گفتند ایشان همان رفتار آقای بوش را دنبال می کند اما با ادبیات جدیدی آمده است، درست از آب در بیاید، گفت: ما نمی خواهیم تحلیل کسانی که گفتند آوردن ایشان به صحنه سیاست، فقط برای تغییر چهره خراب آمریکا بوده است، درست از آب در بیاید.

احمدی نژاد افزود: ما می خواهیم که ایشان موفق شود، اقدامات اصلاحی انجام دهد و به مردم خدمت و اقدامات ضد بشری آقای بوش را جبران کند و نام نیکی از خود در جهان باقی بگذارد.

وی گفت: ما نمی خواهیم که آقای اوباما تحت فشار یک مشت صهیونیست بی فرهنگ باشد، ما می خواهیم خدمت کند اما متأسفانه ایشان فرصتها را از دست می دهد و درست عمل نمی کند.

رئیس جمهور افزود: وی در مسیری حرکت می کند که علیه خودش ، علیه منافع مردم آمریکا و در جهت خواست صهیونیستهاست.

احمدی نژاد با بیان اینکه ببینید در عراق چه کار کردند؟ گفت: همین دولتهای آمریکا، از صدام و بعثی ها علیه ما حمایت کردند، بعدها آمدند به بهانه مقابله با همان صدام و بعثی ها عراق را اشغال ، صدام را نابود و حزب بعث را منحل کردند.

وی گفت: اخیراً دوباره یک واروی سیاسی زدند و آمدند دولت و ملت عراق را تحت فشار سنگین گذاشتند که بعثی ها را به حکومت برگردانند.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که این چه رفتاری است؟ و چرا می خواهید بعثی ها را به ملت مظلوم عراق تحمیل کنید؟ افزود: به لطف خدا نخواهید توانست.

وی گفت: در فلسطین دست صهیونیست های آدم کش را باز گذاشتند تا به قول خودشان بیت المقدس را یهودی کنند، ملت ها را در برابر کار انجام شده قرار دهند و این هم از آن کارهای زشتی است که دارند انجام می دهند.

رئیس جمهور افزود: بدانند رژیم صهیونیستی به پایان کار خود رسیده است و با این کارها عمر خود را کوتاه تر و مرگ خود را نزدیک می کند، این رژیم، جایی در منطقه ما ندارد اما می بینید که چگونه عمل می کند.

احمدی نژاد با بیان این که ببینید در عراق، افغانستان و پاکستان چه می کنند و هر روز آدم می کشند، گفت: شرکت درست می کنند به نام شرکت امنیتی و به زور به دولتها تحمیل می کنند با این ها قرارداد ببندند، آن شرکت خودش بمب می گذارد و خودش مسئول کشف بمب می شود.

وی با اشاره به اینکه بمب می گذارد تا تفرقه درست کند، افزود: اینها می خواهند افغانستان، پاکستان و بعد هند و چین را به هم بریزند، اینها اهداف بلندی دارند، می خواهند مشکلات سیاسی و اقتصادی خود را به قلب آسیا منتقل کنند.

رئیس جمهور گفت: آنها می خواهند شکست های خود را اینجا دنبال و جبران کنند، با دسیسه و دروغ صدها میلیارد دلار اسلحه به منطقه می فروشند، با دغل بازی، جنگ درست می کنند ، اسلحه ها را مصرف می کنند تا دوباره بفروشند و اقتصاد خودشان را احیا کنند.

وی افزود: می خواهم به آنها بگویم، دوره این فریبکاریها گذشته است، آنها فکر می کنند ملتها خوابیده اند و خیال می کنند نمی بینند و جهان را از دریچه دوربینی که آنها نصب می کنند، می بینند.

احمدی نژاد با بیان اینکه آنها خیال می کنند که دنیا نشسته است تا آنها بیانند و پشت تریبون حرف بزنند و همه ملت ها با آن کلمات، دنیا را تفسیر کنند، گفت: می خواهم به آنها بگویم ما خیر و صلاح شما و همه را می خواهیم، رفتار خود را اصلاح کنید؛ تا فرصتها از دست نرفته است به راه ملتها، راه انبیاء و راه انسانیت برگردید.

وی با بیان اینکه این به نفع شماست، افزود: اگر برنگردید بدانید به لطف خدا در آینده نزدیک، سقوط، اضمحلال و ذلت ابدی در انتظار شماست.

22 بهمن امسال، سرآغاز انقلاب جهانی اسلام

رئیس جمهور ادامه داد: آنها به آخر خط رسیده اند، می خواهند مشکلات ناشی از غلط کاری خودشان را از جیب ملت های منطقه جبران کنند؛ می خواهند با توسعه بحران به یمن و دیگر جاها در اطراف یمن، راهی برای خروج از بحران خودساخته فراهم کنند.

احمدی نژاد افزود: اما باز هم اشتباه می کنند هرچه بیشتر ظلم کنند بیشتر در باتلاق اضمحلال و انهدام فروخواهند رفت.

وی تصریح کرد: همه بدانند آنان توان مقابله و رویارویی با ملت ایران را ندارند و در پی این هستند که در دیگر مناطق و در دیگر کشورها تنش و درگیری ایجاد کنند، همه باید هوشیار باشند آخرین نفس های نظام سرمایه داری است همه بهوش باشند.

رئیس جمهور گفت: ما در منطقه می توانیم با همکاری هم، امنیت، نیازها و پشرفتمان را تامین کنیم، نیازی به آنها نداریم، این راه روشن فرداست.

احمدی نژاد در ادامه از عنایات خدای متعال و حضرت ولی عصر امام زمان (عج) به ملت ایران قدردانی کرد و افزود: همواره دست عنایت ولی عصر (عج) روی سر ملت ایران است.

وی همچنین با تشکر از ملت ایران گفت: هر 22 بهمن یک پیروزی مختص به خودش است در شرایط و مکان و زمان خاص و پیروزی خاص و دستاورد خاص؛ به فضل الهی این 22 بهمن با حضور میلیونی و ده ها میلیونی ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلام و حاکمیت عدالت بر جهان است.

رئیس جمهور از همه ملت ایران و دست اندرکاران برگزاری مراسم سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر کرد و افزود: سلام و درود خدا بر امام، شهیدان، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنان که این راه نورانی را در برابر ملت ایران قرار دادند.

کد خبر 101453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز