همشهری آنلاین: برگزیدگان دومین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی با حضور معاون اول ریاست جمهوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور معرفی و تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، دومین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی از روز 19 بهمن باحضور هزار مخترع کار خود رادر مصلی تهران آغاز کرد و داوران این جشنواره 22 اختراع و شرکت دانش‌بنیان را با عنوان برگزیدگان جشنواره نوآوری و شکوفایی انتخاب کردند که این برگزیدگان عصر امروز طی مراسمی با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور و نسرین سلطان خواه معاون علمی ریاست جمهوری تقدیر شدند.

در این مراسم سیدمهدی فخرایی دبیر جشنواره نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه از سوی مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب دهه نوآوری و شکوفایی نامگذاری شده است گفت: به همین جهت جشنواره نوآوری و شکوفایی هرسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دیگر دانشمندان ما فقط در آزمایشگاه‌ها و کتابخانه ها نیستند بلکه باید بتوانند به نیازهای بشر و هم میهمنان خود پاسخ بگویند.

وی افزود: جوانان ما عزم و اراده جدی برای قطع وابستگی به صنایع خارجی دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

فخرایی افزود: صنعت و اقتصاد ما بر مبنای توانمندی جوانان باید بتواند در دنیا نمونه باشد و ما باید این علوم و دستاوردهای علمی را به جهانیان صادر کنیم.

وی افزود: در طی برگزاری نمایشگاه نوآوری و شکوفایی مسئولین وزارتخانه‌های مختلف و همچنین 14 تن از سفرای کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کردند.

دبیر برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی گفت: بنیاد ملی نخبگان قراردادی را با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به امضا رسانده که این مراکز موظف هستند به مدت یک سال به مخترعان مشاوره در زمینه فرآیند تجاری سازی طرح هایشان ارائه کنند و وظیفه دارند در زمینه فعالیت های بازاریابی و بهبود و آماده سازی محصولات آنها فعالیت کنند.

فخرایی گفت: شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان نیز در این نمایشگاه با 300 مخترع مصاحبه حضوری داشته و به این مخترعان مشاوره درزمینه تجاری سازی طرح هایشان داده است.

وی افزود: از میان 400 اختراعی که در قسمت تجاری سازی این نمایشگاه حضور داشتند 50 طرح برای ثبت بین‌المللی انتخاب شده اند که بعد از بررسی های لازم تعدادی از این طرحها ثبت بین المللی خواهند شد.

کد خبر 101445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز