همشهری‌ آنلاین : جشنواره بین المللی سلام بر نصرالله دوشنبه 13 آذر با معرفی برگزیدگان در سالن مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

به گزارش همشهری آنلاین دراین مراسم که با حضور جمعی از چهره های فرهنگی وهنری برگزار شد، موسساتی چون شهید آوینی ، سایت لوح ، انجمن قلم و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مشارکت داشتند و درنهایت برخی از برگزیدگان که لوح افتخار گرفتند به سفر لبنان اعزام خواهند شد و برخی دیگر از برگزیدگان که لوح تقدیردریافت کردند عازم سفر مشهد مقدس خواهند شد.

این گزارش حاکی‌است که در ابتدای مراسم دکتر مجتبی رحماندوست ، مشاور هنری رئیس جمهور، با اشاره به وضعیت کنونی لبنان و پیروزی درخشان حزب الله در مبارزه با رزیم غاصب اسرائیل ، گفت : اکنون مردم لبنان منتظرند که خواست واقعی آنها که تشکیل یک دولت ملی است انجام شود و دولت کنونی  از قدرت کناره گیری کند.

درادامه رضا امیر خانی، رئیس انجمن قلم ایران جشنواره سلام بر نصر الله را پنجره ای برای ایجاد رابطه فرهنگی میان ملتها نام نهاد و خواستار گسترش این گونه برنامه ها شد.
سفی الدین ، نماینده حزب الله در تهران نیز در سخنانی از تلاش دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کردو گفت که حزب الله فرزندان امام خمینی اند و ابراز امیدواری کرد که این هنر صدای تمامی مردمی باشد که در اقصی نقاط جهان بر علیه ظلم و ستم مبارزه می کنند.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است که جشنواره سلام بر نصر الله سه ماه قبل با  فراخوان در رسانه های گروهی دررشته های هنری گرافیگ، شعر، داستان، کاریکاتور، قطعه ادبی و.. آغاز شد و دراین مدت بیش از 300 وبلاگ دراین زمینه راه اندازی شد.

درمراسم اختتامیه این جشنواره علی معلم دامغانی و حمید سبزواری ، دو شاعر نام آشنا اشعاری خواندند و نیز برخی از گروههای موسیقی و سرود ونمایش به اجرای برنامه پرداختند.

مختارپور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، کلهر، مشاور رئیس جمهور، چینی فروشان‌، رئیس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  از جمله چهره های فرهنگی حاضر در این مراسم بودند.

مهم‌تر از خبر

  • سالن بزرگ کانون پرورش فکری و راه‌پله‌ها و راهروهای بیرونی، مملو از جمعیت بود که قابل توجه و حیرت‌آور جلوه می‌کرد.
  • صفی‌الدین نماینده حزب‌الله در تهران در سخنانی کوتاه، حزب‌الله را فرزندان امام خمینی اعلام کرد و گفت: ما از همان پیر فرزانه آموخته‌ایم چه کنیم.
  • نماینده حزب‌الله علیرغم لهجه غلیظ عربی‌اش، زبان فارسی را بسیار خوب می‌دانست و به زبان فارسی سخنرانی کرد.
  • دکتر مجتبی رحماندوست (مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران و جانبازان و دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین) در سخنانی مبسوط به شکست اسرائیل اشاره کرد و گفت: ساختن دیوار حایل و عقب‌نشینی از غزه و بیروت دلیلی بر شکست است. اسرائیلی‌ها هیچ وقت در داخل سرزمین‌های اشغالی نجنگیده بودند اما حزب‌الله آنها را وادار کرد برای اولین بار در داخل سرزمین‌های اشغالی بجنگند.
  • در اواسط مراسم و تقریباً پس از گذشت یک ساعت، اعلام شد که تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای عرب‌زبان و انگلیسی‌زبان در مراسم حضور دارند و به همین دلیل دو نفر مترجم، به اجرای مراسم کمک کردند.
  • اعلام شد که دیروز سالروز تولد علی معلم بوده است اما علی معلم دامغانی هنگامی که پشت تریبون رفت ابتدا و با حسرت اعلام کرد که جای شهید آوینی خیلی خالی است.
  • زمزمه‌های داخل سالن و حضار چنین می‌گفت: وقتی هنر، متعهد و با هدف باشد، جمعیتش انبوه می‌شود.
  • بیش از 350 وبلاگ خودجوش و مردمی در طول 3 ماه فراخوان جشنواره راه‌اندازی شد که آثار هنرمندان را ارائه می‌کردند.
  • اجراهای بسیار زیبا و نمایشی در طول مراسم، جلوه خاصی به مراسم داده بود.
  • جمله «والله هی (اسراییل) اوهن من بیت‌العنکبوت» (به خدا اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است) از جمله‌های حسن نصرالله از دیدنی‌ترین جلوه‌های مراسم بود.
  • گروه ناشنوایان «پژواک سکوت» زیباترین اجراها را روی سرودهای فلسطینی به انجام رساندند.
  • رضا امیرخانی (رئیس انجمن قلم) با اعلام این مطلب که مردمی‌ترین جشنواره را برگزار کردیم، گفت: نظام سلطه غربی با بستن درها به روی مردم، آنها را وادار کرده است از طریق پنجره‌ها (تشبیه زیبا و هنری از windows در اینترنت) با هم ارتباط داشته باشند. پس ما هم این پنجره‌ها را به روی مردم لبنان گشودیم و از نسیمی که به واسطه نهضت امام خمینی به لبنان وزید و نسیمی دیگر که با لطافت حسن نصرالله به ایران بازگشت، استفاده کردیم.
  • پس از پایان مراسم پدر یکی از کودکان شرکت‌کننده با اعتراض به رضا امیرخانی گفت: چرا فرزندم برنده نشد؟ او با این کار می‌خواست در لیست حزب‌الله و افراد حسن نصرالله باشد (امیدواریم که این کودک همچنان در فهرست حزب‌الله باشد).
  • انجمن قلم ایران با اقدامی شایسته به جای اهدای سکه یا جایزه نقدی، برگزیدگان را به سفر لبنان و سفر مشهد اعزام می‌کند. (دریافت‌کنندگان لوح افتخار به لبنان و لوح تقدیر به مشهد سفر خواهند کرد).
کد خبر 10111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز