همشهری آنلاین: موتورسیکلت‌ها 49 درصد و خودرهای شخصی 30 درصد آلودگی صوتی در پایتخت را به وجود می‌آورند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که موتورسیکلت‌ها بیشترین سهم را در ایجاد آلودگی صوتی شهر تهران دارند، گفت: باید برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر تهران برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، زیرا همه روزه تعدادی زیادی موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که سهم بالایی را در ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی دارند.

یوسف رشیدی اظهار کرد: براساس آخرین اندازه‌گیری‌های انجام شده در ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی، موتورسیکلت‌ها عامل 49 درصد از آلودگی‌های صوتی در شهر تهران هستند و بیشترین سهم را در ایجاد آلودگی صوتی تهران دارند.

وی ادامه داد: باید نسبت به رعایت استانداردهای آلودگی صوتی برای موتورسیکلت‌ها توجه بیشتری صورت گیرد، زیرا سهم قابل توجهی از آلودگی صوتی شهر مربوط به موتورسیکلت‌هاست و در واقع موتورسیکلت علاوه بر این که معضلات اجتماعی و ایمنی را به همراه دارد به دلیل نداشت استانداردهای لازم آلودگی هوا و صوت را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خاطر نشان کرد: در اکثر نقاط نزدیک بزرگراه‌ها و خیابان‌های پرتردد آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد است، بدین معنی که بسیاری از نقاط شهر تهران به ویژه در ساعات پیک سفری صبح و بعدازظهر از نظر آلودگی صوتی در وضعیت ناسالم قرار دارند.

رشیدی افزود: ترافیک سنگین خودروها، نامناسب بودن تکنولوژی خودروها و موتورسیکلت‌ها از دلایل اصلی آلودگی صوتی شهر تهران هستند.

وی تصریح کرد: خودروهای سواری شخصی، پس از موتورسیکلت‌ها بیشترین آلودگی صوتی را ایجاد می‌کنند و سهم آن‌ها در آلودگی صوتی شهر تهران به طور متوسط 30 درصد است و 20 درصد از آلودگی‌های صوتی تهران نیز مربوط به خودروهای سنگین و غیره می‌شود و سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در ایجاد آلودگی صوتی تنها یک درصد است.

کد خبر 100930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز