یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فروش نینتندو در ژاپن آغاز شد. این محصول با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شده است.

بیش از 3000 نفر به بزرگترین مرکز فروش الکترونیک توکیو مراجعه کرده و منتظر آغاز به کار این مرکز شدند تا بلکه بتوانند به این کنسول بازی دست پیدا کنند. صف طولانی که برای خرید این کنسول بازی ایستاده بودند باعث تعجب فروشندگان شد، ولی مردم آگاهی کامل داشتند که تعداد تولید شده این محصول کافی نبوده و در صورت اتمام ماه‌ها میبایست منظر بمانند.
 ماه گذشته در پی فروش نینتندو در آمریکا نیز وضعیت مشابهی پیش آمده بود و بسیاری با دست خالی برگشته بودند. وضعیت مشابهی نیز در فروشگاههای کوچک توکیو نیز بوجود آمده بود و صف‌های طولانی در سطح شهر بوجود آمده بود.
نینتندو که همانند سایر کنسولهای بازی دارای طراحی گرافیکی بسیار جالب است و در عین حال استفاده از آن بسیار ساده است.

شرکت ژاپنی نینتندو که دفتر مرکزی آن در کیوتو است قصد دارد با این محصول وارد بازار کنسول‌های بازی شده و رقبای معروف خود یعنی سونی و مایکروسافت را شکست دهد. کنترل این کنسول نیز با طراحی خاصی که دارد میتواند باعث جذب بسیاری از مردم برای خرید آن شود.
جمعیت ژاپن که تقریبا خاکستری شده است و اکثرا دارای سن بالایی می‌باشند، در سالهای اخیر نسبت به کنسول‌های بازی و سرگرمی‌های الکترونیک علاقه کمتری نشان می‌دهند ولی در مورد نیتندو به علت نوع طراحی و قیمت مناسب آن به نظر می‌رسد بازار ژاپن و جهان را به جنب و جوش وادارد. نینتندو با 250 دلار تقریبا دارای نصف قیمت PS3  سونی میباشد که بین 500 تا 600 دلار به فروش می‌رسد(PS3 دارای مدلهای مختلفی می‌باشد).مدلهای مختلف  Xbox هم بین 300 الی 400 دلار به فروش می‌رسد. همچنین تولید اولیه نینتندو از سایر رقبا بیشتر بوده است . این شرکت برای مصرف داخلی ژاپن 400000 واحد و برای مصرف آمریکا 600000 واحد تولید کرده است. سونی در ابتدای کار 100000 واحد PS3 برای ژاپن و 400000 واحد برای آمریکا تولید کرده بود.
کارشناسان پیش‌بینی میکنند نینتندو بتواند تا 70 درصد از سهم بازار PS3 سونی را در آینده نزدیک به خود اختصاص خواهد داد. فروش PS3 تاکنون 200 میلیون واحد در کلیه کشورها بوده است و پیش بینی میشود متوسط فروش ماهانه نینتندو 40 به  میلیون واحد برسد. همچنین پیش‌بینی میشود سود 6 ماه آینده نینتندو نیز به 845 میلیون دلار برسد. سود سالانه سونی در حال حاضر 1.7 میلیارد دلار است. 

سید محمد تقی رسولی
Rasouli@hamshahri.org

کد خبر 10056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز