گروه سیاسی: وزیر کشور در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد از 43‌میلیون واجد شرایط 35 میلیون نفر در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مصطفی پورمحمدی، با بیان این مطلب و با اشاره به پیش‌بینی  چاپ تعرفه‌های رای، تاکید کرد: باید حدود 50 میلیون تعرفه چاپ  کنیم، البته چاپ تعرفه‌ها فرمول دارد که بر طبق آن محاسبه شده و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر این‌که قانون به ما اجازه سانسور نداده است، خاطرنشان‌ کرد:در دوره‌هایی در وزارت کشور سانسور شده و گزارش مراجع استعلامی به هیات‌های اجرایی ارسال نشده است.

مصطفی پورمحمدی درخصوص اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها و فرافکنی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: تفاسیر و تحلیل دیگران برایم ارزش‌دارد و به‌همه احترام می‌گذارم و دیدگاه‌ها و نظرات و قضاوت‌های آزاد برایم قابل احترام است اما از همه همکاران تقاضا کرده‌ایم به اصل اجرای قانون پایبند باشند.

پورمحمدی افزود: طبعا اجرای قانون برای عده‌ای موجب ناخرسندی و ناخشنودی خواهد شد، اما راه‌حل موفقیت در همه عرصه‌ها اجرای دقیق قانون است.

وی گفت: در این دوره کاری، به همکارانم تأکید کرده‌ام که تلاش کنند از مراجع استعلامی تمام سوابق داوطلبان را دریافت و آن را به سرعت به هیات‌های اجرایی منتقل کنند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: من به لحاظ قانونی برای خود مجوزی نیافتم که این پاسخ‌ها را به هیات اجرایی نفرستم بلکه همه را فرستادم.

پورمحمدی افزود: به استناد آن پاسخ‌های استعلامی که برای هیات‌های اجرایی ارسال شده است، برخی از هیات‌های اجرایی توانستند تصمیم بگیرند و در مواردی که نتوانستند تصمیم بگیرند و توقف داشتند، به استناد پاسخ‌ها تصمیم خود را الان گرفته‌اند.

وی در عین حال گفت: این اطلاعاتی است که از مراجع استعلامی آمده است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به مصوبه مجلس در ارتباط با حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی گفت: ما به شورای نگهبان گفتیم که عملاً این امکان مقدور نیست، مثلاً در تهران اگر بیش از هزار نامزد تأیید شوند، اگر هر کدام بخواهند یک نماینده بالای سر صندوق بگذارند تا 10سال دیگر باید شعب اخذ رأی بسازیم تا جای این همه افراد را داشته باشد و ماشین‌هایی باید داشته باشیم که بتوان با آنها  هزار نفر را با یک صندوق به فرمانداری منتقل کرد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم با تکذیب رایزنی‌ها برای تأیید صلاحیت اظهار داشت: بر اساس پروسه بررسی مرحله‌ای، در هر مرحله چنانچه نظر صحیحی ابراز نشده باشد، قطعاً اصلاح می‌شود.

کد خبر 43008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز