همشهری آنلاین: رییس قوه‌ قضاییه ابراز امیدواری کرد مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها در انتخابات با دقت و اخلاص و بر اساس مر قانون و وظیفه شرعی و قانونی انجام شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، دوشنبه (24دی) در جلسه مسوولان عالی قضایی، گفت: امیدواریم با دقت و اخلاص و براساس مر قانون و وظیفه شرعی و قانونی مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها انجام شود، تا گروه‌ها، احزاب و کاندیداها احساس کنند قانون به خوبی در این مرحله اجرا شده‌است.

به‌گفته ‌رییس قوه‌قضاییه، جمهوری‌اسلامی ایران با اتکا به‌برگزاری انتخابات الگوی بسیار خوبی از مشارکت مردمی و مردم‌سالاری دینی را به دنیا نشان داده است.

وی افزود: اگر مقایسه‌ای میان انتخابات ایران و انتخابات در سایر کشورها انجام شود، آنگاه به‌خوبی سلامت و استقلال در برگزاری انتخابات ایران بر همگان روشن می‌شود.

هاشمی‌شاهرودی بااشاره به انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد این انتخابات همچون تمام انتخابات که تاکنون برگزار شده، با حضور گسترده مردم و انتخاب نمایندگان اصلح همراه شود.

در این جلسه همچنین درباره کلیات ایجاد صندوق جبران خسارت بزه‌دیدگان بحث و بررسی شد. به‌موجب قانون برنامه‌چهارم توسعه، قوه قضاییه مکلف به تهیه لایحه جبران خسارت بزه‌دیدگان است.

براساس این‌گزارش، صندوقی برای جبران خسارت بزه‌دیدگان در وزارت دادگستری تشکیل و از طریق بودجه عمومی و کمک‌های مردمی به حمایت از این افراد می پردازد.

این لایحه در‪۲۱ ‬ماده تنظیم و در حال حاضر در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرارگرفته است.

کد خبر 41739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز