چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

گروه سیاسی: با توجه به در پیش رو بودن انتخابات 24اسفند، به مرور توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب درباره موضوع انتخابات می‌پردازیم.

هشدار امام‌ نسبت به حضور غیرمعتقدان به نظام در انتخابات
اشخاصی هستند که به جمهوری اسلامی هیچ اعتقاد ندارند، لیکن برای شکستن جمهوری اسلامی درتبلیغات انتخاباتی می‌خواهند شرکت کنند. نه ازباب اینکه می‌خواهند وکیل بشوند، از باب اینکه می‌خواهند شکست بدهند جمهوری اسلامی را... باید مردم توجه کنند و خصوصا روحانیون، روحانیون مبارز تهران، مدرسین محترم قم، روحانیون مشهد، اصفهان و
 همه جا، توجه کنند که مسئله مشروطه نشود. مسئله این نشود که یک دسته برای اینکه یک کاندیدایی دارند، دیگران را بکوبند، آن‌دسته هم برای همین کاندیدای خودشان، اینها را بکوبند!

ویژگی‌های نماینده مجلس در نگاه رهبر انقلاب
کسی که می‌آید به مجلس، باید با تقوا باشد. اولین شرط تقواست: (إنّ أکرمکم عندالله أتقاکم). دیگر اینکه باید طرفدار محرومین باشد، بداند که در کشور محرومیت هست و سعی و همت او این باشد که رفع محرومیت کند.باید ضد فساد هم باشد و با فساد مالی و اقتصادی به شدت و  به جد، از بن دندان و نه به‌لفظ، مخالف باشد تا با فساد مبارزه کند.البته توانمند، بااخلاص و عالم هم باشد.

ببینید اشکال کارتان کجاست؟
انسان متأسف می‌شود که ببیند بعضی کسان دوست می‌دارند کاری کنند که در آن سوی مرزها دشمنان این ملت برای‌آنها کف بزنند! این ننگ است. اگر دیدید دشمن برای شما کف می‌زند، نگاه کنید اشکال کارتان کجاست؟ امام فرمودند: وای از آن روزی که دشمن از ما تعریف کند! خوب، دشمن چه موقع از انسان تعریف می‌کند، خیلی از نقاط تحسین برانگیز در ملت و کشور و امام ما بود و هست که دشمنان ما در دلشان تصدیق می‌کنند، اما نمی‌خواهند به زبان بیاورند.

آن‌جایی که دشمن برای کسی کف می‌زندو هورا می‌کشد و او راتشویق می‌کند، باید انسان بفهمدکه اشتباه می‌کند.کسانی بر طبل تعطیلی انتخابات می‌کوبیدند - البته به فضل پروردگار در متن ملت نیستند، منزوی‌اند - الان هم در گوشه و کنار کسانی پیدا می‌شوند که‌بگویند نباید شرکت‌کنید، یا ما شرکت نمی‌کنیم.

این غلط است، راه درستی نیست.ملت باید با وحدت و اتحاد کلمه آنچه را که مصلحت اوست، انجام دهد. این را هم بنده به هیچ‌وجه موافق نیستم که یک عده بگویند اگر فلان‌طور نباشد، اسلام از بین خواهد رفت، یک عده هم بگویند اگر فلان طور نباشد، جمهوریت از بین خواهد رفت، نه آقا، این حرف‌ها نیست.

کد خبر 41952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز