گروه سیاسی: معاون سیاسی وزیر کشور، مشارکت حداکثری و صیانت از آرای مردم را اصول حاکم بر انتخابات مجلس شورای اسلامی دانسته و برای ایجاد انگیزه و شور و نشاط سیاسی و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

علیرضا افشار در سومین همایش توجیهی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور فرمانداران و معاونین سیاسی استان‌های جنوب غرب کشور در اهواز برگزار شد و گزارش آن را ایرنا منتشر کرد گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش و اهمیت حضور مردم در انتخابات را تبیین کنند تا در انتخابات به مشارکت حداکثری دست یابیم.

به گفته وی، نقش رسانه‌ها در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت فراگیر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که مهم‌ترین رکن سرنوشت ساز کشور پس از رهبری محسوب می‌شود، بسیار تعیین‌کننده است.

افشار، از ایجاد فرصت مساوی برای تبلیغات و ارائه دیدگاه‌های داوطلبان نمایندگی به‌عنوان یکی از شرایط انتخابات عادلانه نام برد.

نقش احزاب

وی با اشاره به نقش احزاب و شخصیت‌های سیاسی در حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات و تأثیر این امر در تقویت پایه‌های اتحادملی گفت:می‌توان رقابت‌های سالم انتخاباتی را به نحوی سامان داد تا ضمن ارائه دیدگاه‌ها برای اداره بهتر کشور مانع تخریب و تزلزل در وحدت ملی شد و این مردم باشند که به برنامه‌ها، صداقت و شایستگی افراد رأی دهند.

استانداران صیانت کنند

این در حالی است که معاون حقوقی و امور مجلس وزارت کشور نیز در ششمین نشست استانداران سراسر کشور در سال‌جاری، از استانداران خواست با راه حل‌های مناسب به جامعه در مورد اراده وزارت کشور مبنی بر تضمین سلامت انتخابات اطمینان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد حسین موسی‌پور، در این نشست در سخنانی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رکن مهمی که بسیاری از تصمیمات اساسی کشور در این نهاد گرفته می‌شود، گفت: در این دوره جامعه زودتر از موعد وارد فضای انتخاباتی شده است.

وی به اقداماتی برای ایجاد نگرانی از سلامت انتخابات در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات، محور مشترک مورد توجه برخی از جمله اپوزیسیون خارجی، ضدانقلاب داخلی و وابستگان آنها و گروه‌های تندرو  و افراطی است که با هدف اعتماد زدایی، ابهام‌آفرینی و ناامید‌سازی‌ مردم صورت‌می‌گیرد.

تبلیغات پرشور

همچنین در همین نشست معاون سیاسی وزیر کشور تبلیغات پرشور انتخاباتی کاندیداها را یکی از لوازم مشارکت حداکثری دانست و تأکید کرد: در انتخابات مجلس هشتم باید فضای لازم جهت تبلیغات انتخاباتی کاندیداها فراهم شود تا مشارکت حداکثری مردم محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، افشار با تقسیم روند برگزاری انتخابات به سه حوزه مستقل امور اجرایی، امور رایانه‌ای و امور سیاسی و توضیحات لازم پیرامون هر یک از این امور خاطرنشان کرد: در امور اجرایی روند انتخابات بدون عقب ماندگی پیش رفته و اقدامات لازم از جمله در حوزة آموزش نیروهای اجرایی در حال انجام است.

وی افزود: آموزش نیروهای جدید و قدیمی برای آشنایی با رایانه‌ها از دو هفته پیش آغاز شده است و برای کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها آموزش های دوره ای مجریان آغاز می‌شود.

این در حالی است که معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان نیز به منظور حفظ سلامت انتخابات نسبت به بهره برداری برخی داوطلبان احتمالی نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از امکانات نهادهای عمومی و دولتی دستگاه ها هشدار داد.

عباسعلی کدخدایی در نامه های جداگانه به روسای برخی نهادهای دولتی نسبت به استفاده از امکانات این دستگاه‌ها هشدار داده است.

تهیه کتاب آموزشی در آستانه انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برای آشنایی با مسائل حقوقی کتاب‌قانون آماده چاپ است و به زودی در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود و یک سی دی آموزشی هم برای افرادی که پای صندوق‌های رأی و در هیأت‌های اجرایی فعالیت می‌کنند تهیه شده که به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

افشار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امور سیاسی انتخابات و عملکرد مسئولین اجرایی انتخابات گفت: مسئولان در عملکردها و موضعگیری های خود باید به نحوی عمل کنند که رنگ و بوی جانبدارانه به خود نگیرد زیرا جانبداری مسئولان به سلامت انتخابات لطمه می زند و این یک اصل کلی برای ماست.

کد خبر 38040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز