دادستان کل کشور گفت: دادستانی کل کشور طبق زمان بندی از پیش تعیین شده مبادرت به اعلام پاسخ استعلامات قضائی انتخابات مجلس هشتم خواهد کرد و به برقراری امنیت شعب اخذ رأی و مجازات متخلفان خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دادستانی، آیت‌الله دری نجف آبادی، در تشریح 4 وظیفه دادستانی کل در رابطه با فرآیند برگزاری انتخابات مجلس گفت: ستاد استعلامات انتخابات به موجب ماده 48‌قانون انتخابات در دادستانی کل کشور تشکیل شد و تاکنون در این ستاد 8هزار و 41‌نفر درخواست استعلام داشته‌اند.

وی افزود: این فرآیند با تلاش ستادهای سراسر کشور انجام و پرونده‌های قضائی افراد بررسی و گزارش استعلامات در پایان به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام می‌شود.

دری نجف آبادی برخورد با تخلفات را نیز دیگر وظیفه دستگاه قضائی در سراسر کشور اعلام کرد و اظهار داشت: دادگاه‌ها برای برخورد با متخلفان در فرآیند انتخابات اعم از تبلیغات و اجرا و... باید آمادگی لازم را داشته باشند و درصورت مقتضی شعب خاصی برای انجام وظایف محوله اختصاص یابد.

دادستان کل کشور پیشگیری از تخلفات را از دیگر وظایف دستگاه قضائی عنوان کرد و افزود: در این راستا تشکل‌ها، انجمن‌ها، احزاب، رسانه‌ها، نامزدها، طرفداران، مجریان و ناظران باید قانونمند و منضبط عمل کرده و حرمت قوانین را حفظ کنند تا از برخوردهای تخریبی و خلاف پرهیز شود. نامزدها نیز تلاش کنند نقاط قوت خود را ارائه دهند نه نقاط ضعف دیگران را.

وی تبلیغات درست و نه مبتنی بر فریب افکار عمومی را مسئله‌ای بسیار مهم در کشور اسلامی دانست و ادامه داد: حضور پررنگ در انتخابات نیز مهم است و مسئولان باید اهتمام کنند تا دشمنان مأیوس، دوستان امیدوار و آحاد ملت مشتاق، مطمئن از صحت و سلامت امر انتخابات شوند.

وی وظیفه چهارم را کمک به برقراری امنیت شعب اخذ رأی دانست و گفت: دادستان‌ها و دادسراها با قدرت برای امنیت انتخابات در تعامل با ارگان‌های ذیربط همکاری لازم را خواهند داشت و برای صیانت از حقوق عمومی و قانونمندی فرآیند انتخابات مجدانه تلاش خواهند کرد.

کد خبر 41963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز