گروه سیاسی: جلسه شورای اداری استان تهران اگر چه دیروز به بهانه معارفه معاونان جدید استانداری تهران در باشگاه وزارت کار برگزار شد، اما در آستانه آغاز ثبت نام نامزدهای مجلس هشتم عاری از سخنان و تذکرات انتخاباتی نبود...

 استاندار تهران به تشریح برخی فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استانداری و یادآوری بعضی اصول اخلاقی برای نامزدها و همچنین مسئولان اجرایی پرداخت و مصطفی پورمحمدی نیز از تلاش وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سالم سخن راند. در این جلسه که با حضور مصطفی پورمحمدی وزیر کشور و کامران دانشجو استاندار تهران، ابوالقاسم خزعلی، سید احمد خاتمی  برگزار شد صفرعلی براتلو به‌عنوان معاون سیاسی اجتماعی و علیرضا فخاری به‌عنوان معاون امنیتی- انتظامی استانداری تهران منصوب شدند.

به این ترتیب با تبدیل معاونت سیاسی امنیتی استانداری تهران به 2 معاونت سیاسی- اجتماعی و امنیتی-  انتظامی، عبدالله روشن پس از 26 ماه فعالیت در این حوزه از سمت معاونت سیاسی امنیتی استانداری تهران خداحافظی کرد.

صیانت از آرا

استاندار تهران با بیان اینکه در انتخابات مجلس هشتم قانونگرایی ملاک عمل ماست، تأکید کرد: مسئولان اجرایی انتخابات نباید اسیر جوسازی و فضاسازی‌های کاذب شوند و در تمامی مسیر انتخابات باید مطابق قانون عمل کنند.

به گزارش مهر، کامران دانشجو در جلسه شورای اداری استانداری با اشاره به موضوع انتخابات مجلس هشتم و با بیان اینکه از 15 دی موضوع انتخابات به‌طور رسمی در استان تهران آغاز می‌شود، افزود: انتخابات به‌طور طبیعی همه امور را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد اما اولین چیزی که باید مد نظر قرار دهیم خدمت‌ رسانی به‌موقع به مردم است و انتخابات نباید خدمت رسانی به مردم را تحت الشعاع قرار دهد بلکه باید خدمت رسانی به نحو بهتری انجام شود.

وی همچنین گفت: بررسی صلاحیت‌ها از دیدگاه هیات‌های اجرایی احراز می‌شود و هرچه احزار صلاحیت‌ها بیشتر باشد ما خوشحال‌تر خواهیم بود چرا که رقابت فشرده تری ایجاد می‌شود.دانشجو افزود: ما به‌دنبال اجرای قانون هستیم و برای ما این جناح، آن جناح، این نامزد یا آن نامزد مطرح نیست بلکه آنچه برای ما مهم است، حضور حداکثری مردم در انتخابات و صیانت از آرای آنان است.

استاندار تهران همچنین تأکید کرد: مسئولان اجرایی باید دقت کنند که از امکانات دولتی به هیچ وجه له یا علیه این کاندیدا یا آن کاندیدا استفاده نشود. وی اظهار امیدواری کرد:  انتخابات مجلس هشتم آن گونه که باید برگزار شود و ما شاهد حاکمیت اخلاق، عزت و افتخار و اتحاد ملی بیشتری باشیم.

دانشجو در پایان با اشاره به تفکیک معاونت‌های سیاسی و امنیتی استانداری، گفت: عبدالله روشن معاونت سیاسی - امنیتی استانداری تهران را بر عهده داشت که این معاونت به 2 معاونت سیاسی - اجتماعی که اکنون بر عهده آقای صفرعلی براتلو است و همچنین به معاونت امنیتی - انتظامی که بر عهده سردار فخاری خواهد بود، تقسیم شده است.

استاندار تهران با تقدیر از زحمات و تلاش‌های روئشن در معاونت سیاسی - امنیتی استانداری تهران خاطر نشان کرد: در طول 2سال گذشته با توجه به اشراف روشن به مسائل جغرافیایی و امنیتی استان تهران  کمترین مسائل را در تهران داشته‌ایم.

بنای انتخابات سالم

وزیر کشور نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های معاون سابق سیاسی- امنیتی استانداری تهران و آرزوی موفقیت برای مسئولان جدید با اشاره به نزدیک بودن فصل انتخابات اظهار کرد: بنای ما این است که انتخابات خوب و سالمی داشته باشیم، اعتماد مردم جذب شود و مشارکت به حد بالای خود برسد، مردم امیدوار باشند که رای‌شان مؤثر است.

مصطفی پورمحمدی با تأکید بر نقش حاکمیت صحیح و مدیریت شایسته برای حرکت به سمت عدالت و ارزشمداری و تحقق حقوق مردم گفت: مگر می‌شود مدیران ناعادل در جامعه‌ای حاکم باشند و آن جامعه روی عدالت را ببیند، اگر مبنای مدیریت اجتماعی حل نشود امور به صلاح نمی‌رود.

وی در ادامه سخنان خود که مشروح آن را ایسنا منتشر کرداظهار کرد: خداوند در این 3 دهه در همه ابعاد ملت ما را مشمول تفضلات خود قرار داد و ما به جایگاه شایسته و ممتاز از جهت هویت‌یابی و تشخص رسیده‌ایم؛ روی پای خود ایستاده‌ایم و نظم و بنای جدیدی را سامان داده‌ایم و همه ارکان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را براساس آنچه روش مطلوب و احسن می‌شناختیم در جهت تحقق احسن پیش می‌بریم.

وزیر کشور گفت: فضای کنونی نشان می‌دهد که حرکت جدی و همه‌جانبه در همه ابعاد صورت گرفته است. ملت ایران دارای برنامه و تعاریف کاملا منظم از جهت مدیریت در همه ابعاد خود است.

وی با بیان این‌که طراحان تئوری جنگ تمدن‌ها، ایران را دارای مدل منحصر به فردی دانسته‌اند که آن‌ها را به چالش کشیده است گفت: جمهوری اسلامی این قابلیت را پیدا کرده که در اندازه یک مدل و الگو مطرح باشد و این به سبب تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مدل‌سازی است و تئوری سیاسی نقطه اوج این تئوری‌سازی بوده است. همه این‌ها به برکت یافتن رمز پیشرفت یعنی فرهنگ امامت و ولایت است، این فرهنگ اساس و موتور محرک تمدن جدید جمهوری اسلامی است.

پورمحمدی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای خدمات‌رسانی به مردم گفت: موظفیم به گونه‌ای عمل کنیم که منابع کشور  در نیازهای اولویت‌دار صرف شود تا با تأخیر در اجرای طرح‌ها روبه‌رو نشویم و رضایت‌مندی شهروندان پایین نیاید. باید از تصمیماتی که ایجاد نبودتعادل می‌کند، جلوگیری کرد. تورم هم بخشی از مشکل است و نباید وضعیت روانی کشور ملتهب شود.

کار جمعی

عبدالله روشن نیز در این مراسم یادآور شد: در این مدت تلاش ما همواره این بوده که مجری خوبی برای سیاست‌های دولت آقای احمدی‌نژاد باشیم، اما این‌که تا چه حد موفق بودیم، موضوع دیگری است. این 26 ماه جزو  بهترین زمان‌هایی محسوب می‌شود که در طول 28 سال خدمتم به جمهوری اسلامی داشته‌ام. در طول این مدت از سوی حوزه‌ سیاسی-  امنیتی اقداماتی از جمله برگزاری ـ با سلامت و آرامش ـ3  انتخابات همزمان در استان تهران انجام شد.

معاون سابق سیاسی-  امنیتی استانداری تهران با اشاره به این‌که یکی از مسائل و مشکلات استان تهران مهاجرت به این استان است خاطرنشان کرد: تهیه اطلس مهاجرت یکی از کارهایی بود که در حوزه‌ سیاسی-  امنیتی استانداری صورت گرفت. همچنین تهیه اطلس تجمعات قانونی به اجرای طرح ساماندهی اتباع بیگانه یکی دیگر از بزرگترین کارهایی بود که با هدایت وزیر کشور صورت گرفت به گونه‌ای که در استان تهران 106 درصد با موفقیت مواجه شد. در این زمینه همچنین 2طرح آمایش داشتیم که آن نیز با موفقیت مواجه بود. در بعد امنیتی نیز در پیشگیری از حوادث و نیز جلوگیری از تبدیل حوادث کوچک به حوادث بزرگ‌تر موفق بوده‌ایم؛ چراکه به هر حال در تهران ممکن بود هر حادثه‌ای چه به دلایل قومی، چه زبانی و چه سندیکایی مشکلاتی را ایجاد کند که شاید کشور در مقاطعی ظرفیت آن را نداشت اما به هر حال ما توانستیم در این زمینه موفق باشیم.

وی گفت: کاری که در 2 سال گذشته در حوزه‌ سیاسی-  امنیتی استانداری تهران صورت گرفت حاصل تلاش جمعی در این حوزه و تحت هدایت استاندار صورت گرفت.

کد خبر 40664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز