سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

سید محمدهادی ایازی* 1- هشت سال دفاع مقدس آزمونی جدی در تاریخ کشورمان در مقابله با تهاجم سخت دشمن بود که با استفاده از همه امکانات و تجهیزات نظامی و پشتوانه‌های سیاسی و مالی دشمنان انقلاب اسلامی، کشور را مورد هجوم قرار داد.

رزمندگان اسلام توانستند هجمه دشمنان را با ایثار جان تحت زعامت و رهبری امام خمینی(ره) دفع و آنان را از اقدام خود مایوس کنند. امروزه در واقع منافع ملی کشورمان نه با جنگ نظامی که با امواج تخریبی مجموعه رسانه‌های غربی مورد تهدید قرار گرفته است. این جنگ که به نبرد نرم تعبیر می‌شود دارای سازوکارهای نوین با استفاده از فناوری جدید است که به تناسب نیاز به مقابله‌به‌مثل خواهد داشت و در واقع ما باید هفته دفاع مقدس نبرد نرم را نیز داشته باشیم.

در هفته بزرگداشت دفاع مقدس مدیریت فرهنگی شهر از رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز با برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و سرافرازی از جمله حاج ذبیح‌الله بخشی، بزرگداشت شهدای دانش‌آموز (در تهران 650 دانش‌آموز و در کل کشور 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم) در بهشت زهرا و برپایی نمایشگاه‌های متعدد و از جمله در بوستان ولایت قدردانی کرده‌ است.

در طول هفته دفاع مقدس، از همه رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز، یاد و از زحمات و خدمات آنها ستایش می‌شود ولی در پشت صحنه همه این حماسه‌ها و سرافرازی‌ها عنصری است که بی‌وجود او این حماسه‌ها شکل نمی‌گرفت. آن عنصر بی‌بدیل، بانوان و مادران، حماسه سازان سال‌های سرافرازی هستند که از شدت درخشش وجودی گاهی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. مدیریت فرهنگی شهر در جهت تجلیل از این سرافرازان که بار بخش بزرگی از دوران دفاع مقدس بر دوش و دل‌های آنها بوده است، اقدام به گرامیداشت مقام همسران رزمندگان سال‌های دفاع مقدس کرده است. این مراسم امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

2- رسانه‌های بیگانه و نقش تخریبی رسانه‌های معاند برون‌مرزی نیازی به توضیح ندارد. خصوصاً رسانه‌هایی که در ارتباط با مراکز قدرت و طراحی‌های سیاسی هستند و به‌عنوان ابزار، بازو و عامل مستقیم مقابله با نظام اسلامی عمل می‌کنند. منافع ملی، خط‌قرمز هر نظامی محسوب می‌شود و این امر ربطی به نحوه اداره کشورها ندارد، چه‌نظام دمکراسی و مردمسالاری باشد چه شکل دیگری از حکومت دارای خط قرمزی تحت عنوان منافع ملی است که عبور از آن همکاری با دشمن محسوب می‌شود و معنا و مفهوم آن روشن است. امروزه مفهوم عبور از خط قرمز ضرورتاً اطلاع‌رسانی مستقیم به دشمن به مفهوم شکل و نوع مناسبات دوره جنگ سرد نیست.

هوشمندی صنوف مختلف، ایجاب می‌کند که منافع ملی را به‌خوبی تشخیص دهند و این امر ربطی به اختلاف سلیقه‌ها و نگرش‌های مختلف درون خانواده نظام ندارد. عبور از خط‌قرمز، قانون شکنی به شمار می‌رود و خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد زیرا قانون معیار تشخیص خلاف از خدمت است؛ بنابراین انتظار می‌رود خصوصاً جامعه‌هنری به این مسئله توجه داشته باشند تا تبعات قانونی آن دامنگیرشان نشود. بی‌تردید ملاحظات صنفی و گروهی نباید توجیهی برای حمایت از قانون شکنانی باشد که خط قرمزهای نظام را رعایت نکرده و با رسانه‌های بیگانه همکاری داشته و منافع ملی را نادیده گرفته‌اند. خانه سینما که در هنگام برگزاری «جشن سینمای ایران» ملاحظات بدیهی را نادیده گرفته بود و این موضوع دستاویزی برای تبلیغات منفی رسانه‌های بیگانه علیه نظام شد، بار دیگر مرتکب خطا شد و با این توجیه که از صنف مستندساز دفاع می‌کند، عملکرد نهادهای نظارتی نظام در جلوگیری از اقدامات خلاف منافع کشور را زیر سؤال برد. اشتباه اگر یک بار باشد و مرتکب درصدد جبران آن بر آید، قابل اغماض است اما چنانچه تکرار شود، نمی‌توان بر آن نام اشتباه نهاد.

* معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

کد خبر 146884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز