سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

سید محمدهادی ایازی* پنجشنبه گذشته، مراسم افتتاح جشنواره غنچه‌های شهر در بوستان گفتگو برگزار شد.

این نمایشگاه ویژه کودکان است و شرکت‌های زیادی که در زمینه نوزادان و کودکان فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی دارند در آن شرکت کرده‌اند. پنجشنبه ساعت 9صبح مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزار شد و ازدحام جمعیت درآن روز‌ جای تعجب داشت. این استقبال حاکی از یک واقعیت است که اگر هدفگیری برنامه‌های فرهنگی درست‌ باشد، استقبال مردم از این برنامه‌ها چشمگیر بوده و اثرات پایداری در شهرمان خواهد داشت. غنچه‌های شهر شکفته خواهند شد و آینده بوستان ایران بزرگ را رنگارنگ و معطر خواهند کرد؛ بنابراین مدیریت فرهنگی شهر و همه مسئولانی که برنامه‌ریزی مربوط به کودکان را چه در زمینه سلامت جسمی و چه در زمینه بهداشت روانی و ایجاد زمینه‌های تفریحی بر عهده دارند، باید برای نسل آینده که سکانداران‌جامعه خواهند بود تدبیر و برنامه داشته باشند.

جشنواره غنچه‌های شهر با شعار «تهران شهر دوستدار کودک» کار خود را آغاز کرده است ونخستین دستاورد آن تشکیل شورای راهبری در زمینه سیاستگذاری و اتخاذ تدابیر در مورد این گروه سنی، یعنی کودکان است. ایجاد شهر کودکان در دستور کار برنامه‌های مدیریت شهری قرارگرفته که اکنون کار احداث این شهرها در منطقه 19 در وسعت 270 هزار مترمربع و در منطقه 14 در 30 هزار مترمربع آغاز شده است.

توجه به اطفال و کودکان از نظر سلامت جسمانی و روانی در سراهای محله و خانه‌های مشاوره و اسباب بازی و کانون‌های مادر و کودک به‌صورت جدی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی پیگیری می‌شود. برگزاری جشنواره‌هایی مانند «غنچه‌های شهر» فرصت مناسبی است که در یک تعامل سازنده میان طراحان وسایل فرهنگی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی و... با خانواده‌ها از ایده‌های نوین در زمینه نگهداری کودکان بهره‌برداری شود. همچنین برنامه‌های جانبی و نشاط انگیز در حاشیه این نمایشگاه و در فضایی مناسب زمینه استفاده بیشتر خانواده‌ها و کودکان ‌ از اوقات فراغت را در این روزهای پاییزی فراهم می‌کند.

* معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

کد خبر 148223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز