سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

محمدهادی ایازی: 1- سوم خرداد در تقویم کشور ما روز مهمی است.

حماسه آزاد‌سازی‌ خرمشهر که امام‌خمینی(ره) درباره آن فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، در این سال‌ها همیشه گرامی داشته شده است.سوم خرداد و آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ 8‌سال دفاع مقدس به‌شمار می‌رود. از این جهت برای مردم ما یادآور این مهم است که نتیجه مقاومت قطعا پیروزی است. این واقعه مهم را به همه رزمندگان، آزادگان، بسیجیان و شهروندان عزیز تبریک می‌گویم.

2- همچنین سوم خرداد به نام بانوی بزرگ اسلام فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و سالروز تولد فرزندش حضرت روح‌الله(ره) مصادف و مزین و متبرک شده است. نقش زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی در همه برهه‌های انقلاب نقشی بی‌بدیل است. حضرت فاطمه زهرا(س) برای بانوان ما به‌عنوان الگویی کامل از یک زن در طراز اندیشه اسلامی مطرح است که پیروی از آن بانوی بزرگوار راه خیر و صلاح را به روی خانواده و جامعه ما می‌گشاید.

بانوان ما امروز به‌طور جدی به رفتارهای دینی مطابق با الگو و اسوه‌هایی مانند آن حضرت نیازمندند. تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا (س) و تبلیغ و ترویج آن یک وظیفه دینی است که زمینه دوری از آسیب‌های اجتماعی در بین بانوان و دختران و تحکیم بنیان خانواده را تضمین می‌کند. مدیریت فرهنگی شهر بر این باور است و وظیفه خود می‌داند که آموزه‌های دینی برگرفته از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را استخراج و تبیین کند و در فرم و شکل‌های متنوع براساس روش‌های نوین آموزشی و اطلاع‌رسانی در اختیار شهروندان قرار دهد.

به همین جهت و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در تدوین برنامه‌های مدیریت فرهنگی شهر در حوزه بانوان استفاده از آموزه‌ها و سیره این بانوی نمونه اسلام سرلوحه کار قرار گرفته و در این جهت تا‌کنون برنامه‌های گوناگون و متنوعی به اجرا در آمده است.

عمل به روش و منش آن حضرت توسط دختران، بانوان و مادران ما، زمینه امنیت فکری و بهداشت روانی آنان را فراهم می‌کند و در نتیجه ما در جامعه از ثمره آن رفتارهای شهروندی با هنجارها و معیارهای دینی و شهروندمداری برخوردار خواهیم شد.

بانوان علاوه بر آشنایی با این معارف باید بتوانند از خدمات مدیریت شهری در حوزه‌های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و خصوصا ورزشی برخوردار شوند. انجام مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌مندی از امکانات رفاهی و تفریحی حق بانوان است که در این زمینه مدیریت فرهنگی شده و اقدامات لازم - هرچند ناکافی- انجام گرفته است امیدواریم در بوستان ولایت سطح و عمق این فعالیت‌ها را گسترش و ارتقا دهیم.

3- سوم خرداد امسال، تهران شاهد رخداد بزرگ افتتاح بوستان ولایت، در شهر بود. افتتاح بوستان ولایت در جنوب شهر در این روز نیز به شهروندان عزیز مبارک باد. بوستان ولایت، پادگان قلعه‌مرغی است که چندین دهه، وصله ناجوری بر چهره کلانشهر تهران بود و عزم جدی مدیریت شهر بر آن قرار گرفت تا این فضای غیرشهری را به مرکز آموزشی، فرهنگی، تفریحی تبدیل کند. این اقدام با حضور و تایید مقام عظمای ولایت و تشریف فرمایی معظم له در هفدهم اسفند ماه سال گذشته و غرس نهال یادبود باعث دلگرمی و جدیت مدیریت شهری در تسریع این اقدام شد.

رهنمود مقام معظم رهبری در مورد اتمام این پروژه در سوم خرداد نوید بخش تحرک همه مدیران و امکانات در جهت بسیج تحقق این امر شد. از بیست‌وهفتم اسفند ماه عملیات اجرایی بوستان ولایت آغاز شد و باید سوم خرداد تحویل شهروندان عزیز کلانشهر تهران می‌شد و در واقع بوستان ولایت هدیه مقام معظم رهبری به مردم شهرمان بود که در نتیجه تلاش بی‌وقفه نهال این مهم دیروز به ثمر نشست و فاز اول آن با حضور گسترده مردم در میان شور و شوق آنان افتتاح شد.

بوستان ولایت گستره‌ای 300 هکتاری در منطقه جنوبی تهران است که در آن 220 هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده است. این وسعت از فضای سبز قطعا در رفع آلودگی این منطقه می‌تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد و شاخصه‌های سرانه فضای سبز را در حد استاندارد‌های قابل‌قبول افزایش خواهد داد. در فاز اول آن 60 هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده است که دیروز به انجام رسید و محیط پیرامونی این بوستان بزرگ به بهره‌برداری رسید. در زمینه خدمات فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و توسعه فضاهای کالبدی، اقدامات چشمگیر و بعضا کم نظیری در این بوستان در نظر گرفته شده است. ازجمله این زیر ساخت‌ها و مکان‌ها که در بوستان ولایت پیش‌بینی شده و بعضا دیروز افتتاح شد، موارد زیر قابل ذکر است.

ایجاد شهر ورزش

شهر ورزش در بوستان ولایت به وسعتی بالغ بر 40‌هکتار پیش‌بینی شده است. ایجاد سایت پاراگلایدر، پیست موتور سواری، ورزش‌های همگانی، مرکز تفریحات سالم، دوچرخه سواری و... از جمله امکانات شهر ورزش بوستان ولایت است.

سهم قابل توجه بانوان در بوستان ولایت

ایجاد شهر بانو با این ویژگی که استفاده از امکانات در آن مختص بانوان است و با ایجاد فضای امن و حفاظت شده بانوان محترم می‌تواند در بخش فرهنگ و هنر، ورزش و سبک زندگی آن به وسعت 7 هکتار با آرامش خاطر به فعالیت بپردازند.

سهم کودکان و نوجوانان نیز با پیش‌بینی شهربازی در نظر گرفته شده است و کودکان و نوجوانان می‌توانند از شهر بازی سر پوشیده بوستان ولایت استفاده کنند. سهم عمومی شهروندان در بوستان ولایت فراموش نشده است. مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه 19 شامل یک سینما، زورخانه، سالن ورزش و... نیز در این مرحله به بهره‌برداری رسیده است.

علاوه بر این احداث 7 کیلومتر رینگ پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کالسکه‌سواری در فضای پیرامونی آن پیش‌بینی شده است که در فضای مفرح این بوستان قطعا با استقبال شهروندان عزیز مواجه خواهد شد.

همچنین یک مسیر کندرو با عرض 15 متر به طول 7 کیلومتر برای پیاده روی در حلقه خارجی بوستان ولایت احداث شده است که امیدواریم نیازهای ورزشی همشهریان را برآورده کند. شایان ذکر است که فاز دوم این بوستان در دست مطالعه و طراحی است و امید است به‌زودی شروع شود.

سخن آخر تشکر و خسته نباشید به همه مدیران، پیمانکاران و کارگران عزیزی است که به‌صورت شبانه‌روزی در این مدت تلاش کردند تا وعده رهبر‌معظم انقلابمان در مراسم هفده اسفند مبنی بر آماده‌سازی‌ این بوستان تا سوم خرداد را محقق کنند. چه زیبا که گفته شده کریمان چون وعده کنند وفا کنند.

 

کد خبر 135973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز