جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 16 بهمن تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران  با اشاره به قرار داشتن در ‌آستانه روز 22 بهمن گفت: 22 بهمن نعمتی برای ملت ایران بود و قرآن می‌فرماید نعمت‌های خداوند را بگو و شرح بده.

 خطیب جمعه تهران در تشریح این مطلب اظهار کرد: یعنی هم دیروز، هم امروز و هم فردا را بگوییم تا از گذشته عبرت بگیریم و برای آینده درس بگیریم.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران پیش از انقلاب افزود: در آن زمان بی‌اعتنایی به علم بود و اصلا روی ما حساب نمی‌کردند ولی امروز ما به سراغ تسخیر فضا رفته‌ایم، کاوشگر می‌فرستیم، ماهواره می‌فرستیم، این همه پیشرفت‌های نظامی کردیم و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند دانشگاه باید بکوشد که از نظرعلم به سطح اول جهان برسد. با استعدادی که ایرانی دارد می‌توانیم خیلی جلوتر برویم و میدان باز است و رحمت خدا بر امام و شهدا که چنین روزی را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: امام همواره بر اعتماد به نفس و استقلال تاکید می‌کردند و مقام معظم رهبری هم همواره بر این مساله تاکید کرده‌اند و ملت ایران در انقلاب 22 بهمن خود را شناخت و فهمید چقدر در دنیا ارزش دارد. باید برای جوان‌ها گفت که چه بودیم و چه شدیم. فردا هم همین است که به اهداف قانون اساسی برسیم. باید به اقتصاد سالم برسیم و از این مشکلات نجات پیدا کنیم. ما متوقف نخواهیم شد و نباید هم متوقف بود.

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که " انسان باید مدام در حال تکامل و جلو رفتن باشد" گفت: وظیفه دیگر این است که طبق احادیث باید به مساله انتظار و مهدویت بپردازیم و نیز باید با مردم خوب و مهربان باشیم، البته بحث دشمنان جداست ولی با مردم عادی که قصد دشمنی ندارند باید مهربان باشیم. حضرت علی(ع) در خطبه 192 فرموده‌اند که از ملت‌ها عبرت بگیرید که همه چیز داشتند ولی بعد همه نعمت‌ها از آن‌ها گرفته شد؛ چراکه ابتدا وحدت کلمه داشتند ولی بعد تبدیل به اختلاف کلمه شد.

وی تاکید کرد: 22 بهمن نعمت استقلال، آزادی، عزت، به دست گرفتن سرنوشت است که خدا به ما داده است و باید این نعمت را حفظ کنیم. اگر بخواهیم شعارهایی بدهیم و کارهایی بکنیم و زیبایی و عظمت آن را در دنیا آلوده کنیم، به خدا تک تک ما که این کار را می‌کنیم پیش خدا، شهدا و امام مسئولیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی بخواهند شعارهایی بدهند ولی من از جوانان تقاضا می‌کنم که این کسانی که بخواهند در صف شما وارد شوند و شعار بدهند، شما خود را آلوده به آن‌ها نکنید و به میان خودتان راه ندهید. این خط با همه اشکالاتی که دارد به سمت انقلاب امام عصر(عج) حرکت می‌کند. البته من از اشکالات دفاع نمی‌کنم و نمی‌خواهم اینجا از هر چیزی حمایت کنم ولی این خط به سمت ولی عصر(عج) می‌رود و خطی که بخواهد این خط را به هم بزند خط انحرافی است.

امامی‌کاشانی با انتقاد از برخی شعارهای سر داده شده در راهپیمایی روز 9 دی یادآور شد: بعد از روز عاشورا که آن مصیبت رخ داد، ملت شریف ما در روز چهارشنبه به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی مطرح شد. من عرض می‌کنم که این شعارها را ندهید و بگذارید در مملکت وحدت باشد. افراد و شخصیت‌های مختلف در راهپیمایی شرکت می‌کنند و همه را باید احترام کرد و این توصیه امام و مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: امیدواریم این نظام با حمایت، درایت و بصیرت تمام مردم با رهبری عالمانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر(عج) تقدیم شود و ان‌شاءالله در 22 بهمن حضور با کفایت تمام ملت دستی به سینه همه کسانی باشد که برای این کشور یاوه‌گویی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به حکایاتی از صحابه و یاران پیامبر(ص) و ائمه گفت: باید در برابر درخواست‌ها از اهل بیت(ع) با ادب بود و خواست، اگر شد که شد ولی اگر نشد نباید ذره‌ای از ادب و تواضع کاسته شود. نیت‌ها و دل‌ها باید پاک شود. زیارت رفتن‌های اکثر ما این‌طور است که برای ائمه زیاد اشک ریخته‌ایم ولی این‌ها را به درستی نشناخته‌ایم. زیارت این نیست که دور ضریح بدویم، فشار بیاورند و زوار را ناراحت کنند. زائر باید با حضور قلب در برابر انسان کامل حضور داشته باشد. معنی ولایت که بسیار ارزشمند است اینجاست که نظام جهان در دست ولی خداست. معنای زیارت این است که انسان را عوض کند.

کد خبر 101002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز