گروه سیاسی: آیت‌الله احمد جنتی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در تحلیل حوادث اخیر گفت:

مردم به‌دلیل اینکه نمی‌خواهند از قانون تخطی کنند و نمی‌خواهند نظرات رهبری را زیر پا بگذارند آرامش را حفظ می‌کنند ولی نظام نمی‌تواند مبارزه با اسلام را تحمل کند.

به گزارش مهر، دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دشمنان باورشان شده بود که نظام ضعیف شده و مردم دیگر طرفدار نظام نیستند، به‌طوری‌که فکر می‌کردند حالا وقت برخورد فیزیکی است، گفت: آنان با این تصورات باطل عده‌ای را در خیابان‌ها جمع کردند که وقتی مردم در حال عزاداری بودند حرمت روز عاشورا را شکستند و دل مردم را به درد آوردند.

جنتی خطاب به سران برخی جریانات سیاسی عنوان کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها که کورند اما خود شما این جمعیت را دیدید یا نه؟ شما که در داخل کشور بودید جمعیت را دیدید و شعارها را شنیدید. مردم ما مردم نجیبی هستند و اهل قانون و سیاست‌های رهبری، اگر نبودند شما را زنده نمی‌گذاشتند.

وی در ادامه اعمال فتنه گران در روز عاشورا را از مصادیق بارز مفسدین فی الارض به شمارآورد و گفت: اول انقلاب مفسدین فی الارض را می‌گرفتند و در دادگاه‌ها محاکمه می‌کردند و آنها را به اشد مجازات می‌رساندند.

جنتی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه دستگاه قضایی باید سرعت و دقت بالایی در برخورد با اغتشاشگران داشته باشد، افزود: دستگاه قضایی باید از دستگاه انقلابی و قاضی پنجاه و هفتی استفاده کند نه از قضات بی‌حال و وامانده. دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه وحدت با این افراد معنا ندارد، گفت: اینها راه را گم کرده‌اند و جز توبه و مجازات راه دیگری ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، معاون اول قوه قضاییه به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران نیز با اشاره به اغتشاشات روز عاشورا گفت: به هیچ عنوان در مقابل اغتشاشگران و در برابر متخلفان و متجاسران به قانون و کسانی که امنیت مردم را به خطر بیندازند کوچک‌ترین اغماضی نخواهیم کرد.

کد خبر 98512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز