جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه 23 بهمن سال 1388 تهران به امامت حجت‌االاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حضور با شکوه مردم ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: این حضور نمایش وحدت، قدرت معرفت، بصیرت و ولایتمداری ملت ایران بود.
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر حجت الاسلام کاظم صدیقی که به عنوان خطیب نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران و در جمع نمازگزاران سخن می گفت با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: حماسه ای که ملت ایران روز گذشته آفرید، نمایش وحدت، قدرت، معرفت، بصیرت، ولایتمداری، یکپارچگی و وحدت ملی در سراسر مملکت بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن مایه بهت و یاس دشمنان و امید مستضعفان بود گفت: این راهپیمایی تجدید حیات انقلاب اسلامی ایران بود.

صدیقی یادآور شد: برخی تصور نمی کردند با این همه تبلیغاتی که دشمنان نظام انجام می‌دادند تا ملت ایران را نسبت به انقلاب دلسرد کنند ملت ایران اینگونه در مقابل این تبلیغات حاضر شوند و این همه تبلیغاتی که صورت گرفت اثری جز گامهای استوارتر و حمایت بی سابقه تر مردم از انقلاب عاید دشمنان نکرد.

وی با اشاره به تداوم برخی مسایل بعد از انتخابات اظهار داشت: اشخاصی که بعد از انتخابات دچار تخیل شده بودند و جو را آلوده کردند فکر می کردند که انقلاب شکست می‌خورد و بر همین اساس از هم سرعت گرفتند تا با انگلیس و آمریکا رابطه برقرار کنند و برخی به خارج رفتند و برخی نیز در داخل با آنان همنوایی کردند اما خداوند آب پاکی را به دست آنان ریخت.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: هنوز هم برخی حاضر نیستند که توبه کنند و بگویند که بد کردند و چه خساراتی به مردم بزرگ ایران وارد کردند اما آنان دیر یا زود پشیمان می‌شوند.

حجت الاسلام صدیقی در پایان خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به وقوع انفجارهایی در عراق خاطرنشان کرد: این انفجارها برای توجیه حضور بعثیها است و بعضیها می خواهند بعثیها را در انتخابات عراق صالح اعلام کنند تا بار دیگر سرنوشت مردم مظلوم عراق به دست بعثیها بیفتد.[165 کشته و مجروح در انفجار انتحاری کربلا]

صدیقی ادامه داد: این انفجارها زیر سر اشغالگران و آمریکاییها است و آنان می خواهند فضا را برای حضور خود فراهم کنند.

همچنین حجت الاسلام صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به ایام رحلت و شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به بیان درسهایی از حکومت داری پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: یکی از مهمترین دردها که ام المفاسد است و حل آن نیز ریشه سعادت بشری است ساختن بعد سیاسی انسانهاست و پیامبر در این راه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: تحقق سلامت سیاسی غده سرطانی حکومتهای فاسد و زورگو را ناکام می گذارد و این حکومتهای فاسد با زورگویی، باجگیری و قلدری ارزشهای بشری را لگدکوب می کنند.

صدیقی اضافه کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به عنوان حاکمی که مستبد نبود و تجلی عبودیت خداوند بود مبعوث کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: بیماری سیاسی خطرناکترین بیماری است که دشمن سعی می کند به وسیله آن حکومت به دست اهلش نیفتد.

وی در بخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضرورت عفاف در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

صدیقی همچنین به ذکر مصیبت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام دوم و امام هشتم شیعیان پرداخت.

کد خبر 101479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز