جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه 16 بهمن تهران بود

به گزارش ایسنا، شهردار در سخنان خود با تاکید بر اینکه حرکتهای مورد تایید دشمنان خدشه دار کردن استقلال سیاسی کشور است گفت: آنهایی که دنبال این هستند که تهمت و افترا را گسترش دهند باید بدانند جمهوری اسلامی به دنبال رشد اخلاقی است و این گونه موضوعات در واقع در مغایرت با اهداف انقلاب و رشد اخلاقی جامعه است.

محمد باقر قالیباف گفت: انقلاب اسلامی مسلمانان دنیا را عزتمند کرد و جایگاه اصلی اسلام را در دنیا به نمایش گذاشت و اگر بخواهیم شکر همین یک نعمت را بجا بیاوریم باید دهه فجر که از ایام الله است را همواره بزرگ بداریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب رسیدن به عدل اجتماعی، استقلال سیاسی، استغنای اقتصادی و رشد علمی و اخلاقی جامعه بود، گفت: امروز ما مکلفیم این اهداف را در جامعه محقق و آنها را دنبال کنیم و کسانیکه این اهداف را پیگیری نکنند از مسیر انقلاب و خط رهبری فاصله گرفته‌اند.

شهردار تهران افزود: ایام‌الله در واقع روزهایی است که در آن اراده الهی بر اراده انسانهای غیر توحیدی غلبه پیدا کند. چنانچه در هنگام انقلاب اسلامی هیچیک از سران طاغوت نمی خواستند که امام (ره) وارد کشور شود و این انقلاب به پیروزی برسد اما به خواست الهی و با پیروزی انقلاب اسلامی اراده الهی محقق شد.

 اگرچه انقلاب اسلامی بر مبنای حرکت سیاسی شکل گرفت اما تبلور خواسته‌های یک جامعه اسلامی مبتنی بر باورهای دینی و آرزوهای قلبی یک ملت مسلمان بود و ریشه در اعتقادات مردم داشت   
 
قالیباف در ادامه گفت: این درست نیست که بگوییم انقلاب اسلامی تنها یک پروژه محض سیاسی بود زیرا اگرچه انقلاب اسلامی بر مبنای حرکت سیاسی شکل گرفت اما تبلور خواسته های یک جامعه اسلامی مبتنی بر باورهای دینی و آرزوهای قلبی یک ملت مسلمان بود و ریشه در اعتقادات مردم داشت.

وی تصریح کرد: برای شکر نعمت الهی پیروزی انقلاب اسلامی راهی جز انقلابی ماندن و انقلابی زیستن نداریم و اگر اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به ما ارزانی شده پس باید از یک سعه صدر برای تفاهم برخوردار باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه پیروز شدن انقلاب اسلامی ریشه در دو عنصر کلمه توحید و توحید کلمه داشت تاکید کرد: برای تداوم انقلاب نیز باید بر این دو اصل توجه و تاکید شود و ما موظیم اهداف و آرمانهایی که امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری داشته و دارند را دنبال کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه عدل اجتماعی، استقلال سیاسی، استغنای اقتصادی و رشد علمی و اخلاقی جامعه از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بوده است خاطرنشان ساخت: کسانی که از این اهداف فاصله بگیرند در مسیر اصیل انقلاب و خط رهبری در حرکت نیستند. چنانچه شریعت اسلامی تنها در بستر جمهوری اسلامی امکانپذیر است نه جمهوری ایرانی و هنگامیکه افرادی این شعار را مطرح می کنند در واقع نشان از آن دارد که از مسیر انقلاب و امام (ره) فاصله گرفته اند. 

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: دشمنی برخی کشورها مانند انگلیس و آمریکا که از قبل انقلاب جنایتهای زیادی را بر ملت ما روا داشته اند بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر امروز حرکتی از سوی برخی انجام گیرد که مورد تایید دشمنان قسم خورده انقلاب باشد این خدشه دار کردن استقلال سیاسی کشور است. استقلالی را که برایش شهید دادیم و مبارزه کردیم.

 اگر نتوانیم مشکلات موجود را رفع کرده و استغنای اقتصادی را فراهم سازیم باید بپذیریم اهداف انقلاب و امام را محقق نکرده‌ایم 

قالیباف با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف اصلی انقلاب استغنای اقتصادی بوده گفت: اگر نتوانیم مشکلات موجود را رفع کرده و استغنای اقتصادی را فراهم سازیم باید بپذیریم اهداف انقلاب و امام را محقق نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه روز 22 بهمن روز بزرگداشت اسلامیت و ایرانیت است گفت: همه ما باید به فرمان مقام معظم رهبری و در سایه تدابیر ایشان در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم تا اوج وحدت و یگانگی را به نمایش گذاشته و بار دیگر با آرمانهای امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید عهد کنیم و ثابت نماییم همچنان بر آرمانهای مقدس خود تاکید داریم.

کد خبر 101005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز