جمعه ۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه سال 89 بامامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا خطیب نماز جمعه در خطبه اول  نماز جمعه  روز ششم فروردین سال 89 ، با اشاره به این‌که  سال جدید آغازی برای پویایی جدید ،شکوفایی جدید و عبودیتی جدید است و ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی تصریح کرد: برهمه خداجویان و مومنان واجب است با تقوای الهی از مخالفت با اوامر مولا پرهیز کنند.

وی با تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و تبریک به مناسبت حلول سال جدید بیان کرد: سال جدید آغازی برای پویایی جدید،شکوفایی جدید و عبودیتی جدید است. در سال جدید خداوند بار دیگر سفره عبودیت خود را برای بندگانش پهن کرد و اجازه عبادت را به ما داد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاکید پیامبراسلام بر اهمیت نماز خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام به معاذ بن جبل که به یمن اعزام می شد فرمودند، درسمت سیاست و مدیریتی که برای تو منظور شده نماز را در صدر برنامه های خود قرار بده زیرا نماز در راس اسلام است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) هم در بستر شهادت فرمودند نماز استوانه،ستون و تکیه گاه دین است که از جانب خداوند نازل شده است.

صدیقی با بیان اینکه نماز رقیقه ای از حقیقت است خاطرنشان کرد: این رقیقه از جانب حق مطلق به عنوان تحفه ای در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با تاکید برداشتن طهارت ظاهری و باطنی در نماز گفت: نماز مشروط به طهارت است و باید در هنگام نماز از نجاست و خباثت های ظاهری و باطنی طهارت داشت.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند نظافت را دوست دارد، اظهار داشت: نظیف بودن بدن،لباس،محل زندگی و محل کار لازمه ایمان است.

وی با تاکید بر پایبندی به قانون در زندگی تصریح کرد: کسی که قانون شرع را در زندگی رعایت کند، بسیاری از آزادی ها را برای خود محدود می کند این امر درعین حال که ایجاد مشقت می کند راه نجات انسان هم است.

کد خبر 103862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز