همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران در 13 فروردین گفت: همه ابعاد اسلام باید در یک تریبون جهانی، خوب تفسیر و تبیین شود تا معلوم شود اسلام چیست

به گزارش واحد مرکزی خبر  از تهران، به نقل از خبرنگار ما؛ آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمنان، اسلام را به خشونت و نقض مباحث حقوقی متهم می‌کنند، خطاب به آنان افزود: خشونت، خونریزی و جنایت از شماست و اسلام نه تنها دین خشونت نیست بلکه دین رحمت است.

وی با اشاره به صدر اسلام که برخی از شعراء، اسلام را مسخره می‌کردند گفت:       پیامبر اکرم (ص) پس از توبه یکی از این شعراء و ابراز پشیمانی‌اش، با رحمت خود توبه‌اش را پذیرفت و او را عفو کرد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: اسلام، حقیقتی است که اگر انسان روی به آن بیاورد تمام ارزش‌ها و استعدادهایش شکوفا می‌شود و اگر از آن دور شود تمام ارزش‌هایش سقوط   می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران مردم را به تقوا توصیه کرد و گفت: نباید از اسلام، نماز و توجه به خدا دور بود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها مطرح کرده‌اند ایران اهل ساخت سلاح اتمی نیست و این مسئله را خود کشورهای غربی می‌دانند.

 آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: ملت ایران در روز 12 فروردین سال 1358 با 98 درصد آرا به جمهوری اسلامی رأی دادند و خواستار آن شدند که با نظر خود در مسائل مختلف کشور در چارچوب اسلام حضور یابند و این معنای جمهوری اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: خداوند متعال دستاوردهای این ملت را در طول سالیان بعد از انقلاب حفظ کرد اما دشمنان همواره در صدد آن هستند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: بعد از سی سال همچنان شاهد آن هستیم که قدرت‌ها دروغ می‌گویند اما نفع این حرف‌ها برای کشورما این است که بیشتر در دنیا شناخته       می‌شویم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم گفت: انتخابات سال 88 با حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌ها ادامه لطف خداوند بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: قضایای بعد از انتخابات، قضایای روز عاشورا، راهپیمایی عظیم مردم در نهم دی ماه و 22 بهمن سال گذشته همه رحمتی از سوی خداوند بوده است.

وی اضافه کرد: مخالفت دشمنان ایران باعث آن می‌شود که آنها هر روز بیش از گذشته رسوا شوند. آیت الله امامی کاشانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری انتخابات عراق گفت: جمهوری اسلامی کاری به این موضوع ندارد که نفر اول یا دوم کیست و این‌ها فرع محسوب می‌شود و اصل این است که ملت عراق، سرنوشت خود را بدست بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ملت‌ها سرنوشت خود را بدست بگیرند گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است در هر جا به ویژه در کشورهای همسایه مردم باید سرنوشت خود را بدست بگیرند و ما طرفدار این تفکر هستیم نه اینکه بیگانگان به آنان خط بدهند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری باید باعث ایجاد تحول اخلاقی در جامعه شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام  همت مضاعف و کار مضاعف گفت: همت مضاعف به معنی همت در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فردی و کاری و دوری از خستگی و عجز است که باید این روحیه را در خود احیا کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: از نظر عرفا گام اول همت، به هوش آمدن و بیدار شدن است و شخص باید به پیرامون خود نگاه کند و ببیند چه راهی را باید برود و دشمن چه برنامه‌ای دارد و وظیفه ما چیست.

وی با بیان اینکه اگر بیدار نشویم به گام دوم نمی رسیم گفت: گام دوم همت، ایستادگی و بی اعتنایی به عواملی است که باعث از بین رفتن ما می‌شود.

ایت الله امامی کاشانی افزود: در گام دوم همت، انسان باید در برابر کسالت‌ها، شهوات، جهل و بی خبری و ظلم؛ مقاومت کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روزهای اخیر به مسائلی مانند دانشگاه، صنعت، جوانان و استعدادهای ایرانی تکیه داشته اند گفت: حیف است که این استعدادها از بین برود. 

کد خبر 104059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز