جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم در 22 بهمن گفت: راهپیمایی باشکوه و خیره کننده شما امت بزرگ همچنان در صدر اخبار جهان است

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: سلام و درود خداوند به شما امتی که به فضل خدا پیاپی حماسه می‌آفرینید و حماسه امسال شما فتح الفتوح بود.

وی گفت: 8 ماه فتنه گری کردند تا نتیجه اش را در روز 22 بهمن بگیرند، خودشان را برای یک درگیری گسترده خیابانی آماده کرده بودند.

سید احمد خاتمی افزود: ضدانقلاب‌های بدبخت و وابسته فراری هم در تلویزیون هایشان می‌گفتند طرفداران ما با هویت خودشان و رنگ کذایی شان به صحنه می‌آیند.

وی اضافه کرد: 16 شبکه بین المللی تلویزیونی نخستین بار در تاریخ سی و یک ساله انقلاب مستقر شدند که به طور مستقیم درگیری‌های روز 22 بهمن را به روی آنتن بفرستند زیرا آنها برای نشان دادن حضور گسترده مردم نیامده بودند؛ و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.

سیداحمد خاتمی گفت: این امت آنچنان جوشیدند و خروشیدند که به تعبیر مقام معظم رهبری مشت محکمی به دهان دشمنان زدند.

وی افزود: یکی از شخصیت‌های فرهنگی سیاسی کشورمان گفت که من حدود یکی دو ساعت بعد از راهپیمایی مهمان یکی از کشورهای بزرگ بودم و با یکی از مسئولان سیاسی آن کشور دیدار داشتم هنوز دقیقا از سیما حضور باشکوه مردم را در راهپیمایی 22 بهمن ندیده بودم اما آن مسئول سیاسی دیده بود و گفت: افتخار کنید به این ملت و به آن ببالید که 31 سال بعد از انقلابتان مردم این چنین به صحنه آمده‌اند و این در دنیا نه کم سابقه بلکه بی‌سابقه است، ما در ایران منتظر خیلی خبرها بودیم اما آب از آب تکان نخورد؛ جا دارد کینه توزترین مخالفانتان یعنی آمریکا سر تعظیم فرود آورد.

وی به پنج پیام راهپیمایی باشکوه مردم در روز 22 بهمن اشاره کرد و گفت: نخستین پیام این است که مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی وفاداری شان را به نظام اسلامی نشان دادند و اعلام کردند که با این نظام همراهند و با هیچ ترفندی از این نظام جدا نمی شوند.

امام جمعه موقت تهران افزود: غربی‌ها و همسوهای آنها بدانند که نگاه مردم ما به این نظام یک نگاه سیاسی نیست بلکه دینی است و مردم تا آخرین نفس و قطره خونشان حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دومین پیام حضور چند ده میلیونی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن، وفاداری و بیعت با ولایت فقیه بود.


سیداحمد خاتمی افزود: مردم ما ولایت فقیه و بیعت با شخص ولی فقیه را سرمایه نفیس عزت، آزادی و استقلال خود می دانند.

وی با بیان اینکه مردم ما نگاهشان به رهبری است گفت: مردم ما ولی فقیه شان را تنها یک رهبر سیاسی نمی دانند بلکه او را رهبری دینی می دانند آنچنان که رهبر سیاسی هم هست و مردم ما ولی فقیه شان را نایب عام امام زمانشان می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی بیعت با امام راحل عظیم الشان و آرمان های شهیدان را سومین پیام راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد و گفت: به رغم اینکه برخی شیطنت می کنند و می خواهند بگویند در ایران اسلامی خط امام نیست، مردم ما باور دارند خط امام به صورت شفاف به رهبری مقام معظم رهبری در جریان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم ما به امامشان و شهیدانشان گفتند آن یادگاری را که شما به دست ما سپردید، یادگاری که بذرش را امام عزیز نشاند و شهیدان عزیز با خونشان آبیاری کردند، با جان و دل پاسداری می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی چهارمین پیام راهپیمایی 22 بهمن را به دنیای استکبار بیان کرد و گفت: دنیای استکبار بداند پیام این ملت این است که شما بدانید که با یک حکومت معمولی طرف نیستید، شما با حکومتی برخاسته از متن مردم طرف هستید.

وی خطاب به دنیای استکبار افزود: قدرت واقعی ملت ها را انبار تسلیحات و زرادخانه های اتمی تشکیل نمی دهد، قدرت واقعی حکومتها ملتها هستند و اگر مردم با حکومتی باشند آن حکومت ، مقتدر است.

وی افزود: به فضل خدا امروز ایران اسلامی قدرت اول منطقه و از کشورهای بسیار تاثیرگذار در سطح بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، تهدید ملت ایران را احمقانه ترین روش دانست و گفت: به زبان زور با این ملت سخن گفتن بسیار احمقانه است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دنیای استکبار افزود: شما دیدید ملت ما تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد؛31 سال ما در حال تحریم بودیم اما در همین حال فناوران هسته ای جوان ما آنچنان درخشیدند که مات و مبهوتتان کردند و در عرصه های پزشکی به قله های بالا رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی تصریح کرد: چه بخواهید و چه نخواهید باید باور کنید که ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در صحنه سیاسی حاضر شده است.

وی گفت: به جای اینکه با تلاش مذبوحانه تان حرف های کهنه بیش از سی ساله بزنید، بیش از سی سال است گوش این مردم تهدیدهای شما را شنیده و این راه را هم دریافته است که به فضل خدا نتوانستید غلطی بکنید ، نمی توانید و نخواهید توانست.

خطیب جمعه تهران افزود:اگر عقلی در کشورهای استکباری باشد به جای آنکه تمام همت شان را برای تقابل با ایران بکار ببرند که ناموفق نیز هستند ، باید به تعامل با این نظام مقتدر روی بیاورند.

امام جمعه موقت تهران گفت: پنجمین پیام راهپیمایی باشکوه مردم در روز 22 بهمن به فتنه گران، مغرضان و معاندان داخلی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری از زبان دشمن سخن می گویند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی خطاب به فتنه گران و مغرضان داخلی افزود: به وضوح ببینید که ملت، شما را ازخودش نمی‌داند به همین دلیل هم جرات نکردید در جمع ملت حاضر شوید.

وی گفت: شما 8 ماه است که مدام می گویید مردم، حقوق مردم؛ این مردم زبان حال و قالشان این است که ما از 8 ماه شیطنت شما خسته شده‌ایم، نمی‌خواهیم از ما دفاع کنید؛ مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان.

امام جمعه موقت تهران  بخشی از پیام مقام معظم رهبری در تشکر از حماسه 22 بهمن را قرائت کرد.


امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه نخست با بیان اینکه انس با خدا از اصول مورد تاکید اخلاق اسلامی است، افزود: در قرآن و روایات معصومین علیهم السلام تاکید شده است که همواره و در هر مکان باید به یاد خدا باشید.


سید احمد خاتمی افزود: هنگام تصمیم گیری، قضاوت، تقسیم امکانات، شادی و غم، هنگامی که در معرض معصیت قرار می گیریم، هنگام جنگ، غضب، ورود به محل کسب و کار، خلوت ها و زمانی که قدرتی به دست انسان می افتد از مواقف و مواقعی است که اهل بیت علیهم السلام اصرار دارند که باید بیشتر به یاد خدا باشیم.

خطیب جمعه تهران افزود: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند اگر به دنبال وحدت و همدلی در جامعه هستید به دنبال انصاف بروید زیرا انصاف مخالفت‌ها را برمی دارد و موجب ائتلاف در دل‌ها می‌شود

کد خبر 101821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز