جمعه ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه پایان آذر ماه در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب جمعه تهران با اشاره به حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: این حوادث که در کشور رخ داد در همه جای دنیا پیش می‌آید که مناقشات و مشاجرات رخ دهد و اینها معمولا در بحث‌های علمی، رسانه‌ای و مراکز سیاسی مطرح می‌شود و این مسائل اگر بخواهد به مسائل اجتماعی کشیده شود باید آن را بررسی کرد که با این پدیده چه باید کرد؟

وی افزود: خطابم به علاقه مندان به امام (ره) و کشور است و خطابم به دشمنان و ضد انقلاب نیست چون آنها 30 سال است که ملت جوابشان را داده است و به جایی نمی‌رسند.

خطیب جمعه تهران خطاب به کسانی که در مشاجرات قرار گرفته‌اند تصریح کرد: به طرفین می‌گویم اخیرا با کمال تاسف عکس امام (ره) به این روز افتاد.

امامی کاشانی گفت: امام پرچم و تابلو و شناسنامه، سند و اصل انقلاب است و اهانت کردن به عکس و آن شعار ها چه بود؟

وی خاطر نشان کرد: فرزند دانشجو، برادر، خواهر دانشگاهی، کاسب و تاجر این چیست؟ نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی چیست؟ علیه شهدا سخن گفتن چیست؟ این حرکت حق است یا باطل؟ من این را از شما که شعار می‌دهید می‌پرسم حق است یا باطل؟ چرا پیوستگی را سست می‌کنید این چه شعارهایی است ؟ و به نفع کیست و چه کسی را احیا می‌کند؟ دشمنان که دور ما را گرفته اند به صاحب امروز که حسین است این اقدامات باطل است.

در این هنگام نمازگزاران شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" سر دادند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اگر ولایت نباشد همه چیز به هم می‌ریزد، اظهار داشت: اگر رهبری نباشد مگر می‌توان کشور را اداره کرد، وقتی رهبری فقیه جامع الشرایط داریم باید توجه به او کرد.

وی یادآور شد: در برابر نظام حق نباید ایستاد و البته من به آن طرف مشاجرات هم می‌گویم که فضا را آرام نگاه دارید و فضا را پریشان نکنید تند رفتن و چیز نوشتن درست نیست چرا که گاهی عمل، عکس العمل ایجاد می‌کند.

امامی کاشانی با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در سایت‌های اینترنتی تاکید کرد: به این سایت‌ها چه بگویم، دروغ و راست، مخلوط و کذب، همه چیز را در هم می‌نویسند البته به سایت‌های ضد انقلاب کاری ندارم بلکه به سایت‌های طرفدار نظام می‌گویم که به نظام و جمهوری اسلامی رحم کنید. البته همه باید فضا داشته باشند که مطالب خود را بگویند.

خطیب جمعه تهران افزود: هر گونه اهانت کردن به ضرر انقلاب است و ما همه وظیفه داریم فضا را لطیف، صاف و آرام کنیم.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به ذکر مباحثی پیرامون نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) پرداخت.

خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد: دستگاه معاویه به گونه‌ای بود که همه نفس‌ها را خفه می کرد و یاران امیر المومنین(ع) را شهید کرد و اسلام به شکلی معرفی شد که معاویه می‌گفت.

وی با بیان اینکه همه ما امروز مدیون امام حسین هستیم، تصریح کرد: امام حسین کاری کرد که اقدامش در دنیا بماند و در هر زمان یادگار باشد و چنین حرکتی است که جهان را بیدار می‌کند.

امامی کاشانی همچنین گفت: امام حسین(ع) قصد قیام داشت و می‌دانست قیامش به شهادتش و اسارت اهل بیت منجر می‌شود و این حادثه درسی می‌شود برای جامعه بشریت که انسانها زیر بار ظلم و ستم نروند.

وی در پایان به سالروز شهادت شهید مفتح اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یادگار این روحانی مجاهد است.

کد خبر 97576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز