جمعه ۲۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه بیستم آذر تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ امام جمعه موقت تهران جنجال تبلیغاتی غرب علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان را دروغ بزرگ رسانه‌ای خواند و افزود: ما به آنها می‌گوییم که هشت سال با همه توان در مقابل ملت ایران ایستادید اما نتیجه‌ای نگرفتید چون خبر ندارید که یدالله فوق ایدیهم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله اشاره و تصریح کرد: در جنگ نظامی همه چیز آوردند، ولی ما توکل به خدا، وحدت ایمانی و ولایت متصل به امام زمان (عج) داشتیم و پیروز شدیم و در این جبهه نیز پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه غرب ابتدا به دروغ وانمود کرد که توافقی میان ایران و آنها حاصل شده است و سپس ما را به نقض توافقات متهم کرد، گفت: این درحالی است که ایران همواره در چارچوب مقررات بین‌المللی حرکت کرده است و آنچه اینها امروز فکر می‌کنند چیز جدیدی نیست که ملت ایران در مقابل فشارها صبرش تمام شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به توطئه‌های غرب در سی سال گذشته علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و خطاب به آنها تاکید کرد: در این مدت هر کار، خیانت و توطئه‌ای که داشتید انجام دادید و هشت سال ما را زیر بمب‌ها و موشک‌ها قرار دادید، تروریست‌های شما بالاترین مقامات ما را به شهادت رساندند اما در نهایت چه کاری از دست شما برآمد و چه چیزی عاید شما شد؟

وی افزود: شما هرچه از دستتان ساخته بود انجام دادید چه کاری بود که نکردید که دوباره تهدید می‌کنید؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما در مقابل همه این توطئه‌ها مقاومت کردیم و با توکل به خدا پیروز شدیم، گفت: از آنچه در تاریخ آمده بود درس گرفتیم و آن را به کار بستیم، ما و ملت ما خود را حزب‌الله و لشکر خدایی می‌دانیم و مطمئنیم که پیروزی قطعی از آن ماست و شکست قطعی از آن شما خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه، روز دانشجو را تجدید خاطره مقابله دانشجویان آن زمان با امریکا و استکبار خواند و افزود: مردم و دانشگاه‌های ما همواره این روز را به عنوان یک کلاس و امر نمادین نگه داشته‌اند و همه ساله آن را گرامی می‌دارند.

وی برگزاری مراسم روز دانشجوی امسال را نیز به رغم امیدهایی که دشمنان بسته بودند شایسته خواند و گفت: هم دشمنان به روز دانشجوی امسال امید بسته بودند و هم برخی از افراد غافل و ناآگاه که متاسفانه در یک مسیر لجاجت قرار گرفته‌اند و متوجه نیستند عاقبت کارشان چه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه تفسیر حرکات این افراد ناآگاه افزود: آنها با ملت عظیم ایران، با انقلاب ریشه دار و با ولایت مستحکم تحت عنایت امام عصر (اروحنا له الفداء) و ارث امام راحل مقابله می‌کنند اما بحمدالله دیدیم که دانشگاه‌های ما امسال از همان روند گذشته حمایت کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی حرکات دل آدم را می‌سوزاند، اضافه کرد: مطمئنم برخی از جوان‌هایی که در این مسیر اشتباه حرکت می‌کنند به سمت ما برمی‌گردند چون آنها دچار احساسات آنی هستند.

وی گفت: این عظمت و اتحاد، صلابت و آهنگ حسینی و استمرار حرکت امام و شهدا آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سمت ما بازخواهند گشت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به فضای حسینی، انقلابی و ولایی که در کشور وجود دارد تصریح کرد: درحالی که چنین فضایی در کشور حاکم است و برای مثال در آخرین نمونه، مردم در شمال زیر باران شدید، عشق به ولایت را به گونه‌ای دیگر نشان دادند و شمع وجود رهبری را دربرگرفتند و احساسات و ایمان عمیق خود را به ظهور رساندند؛ آدم باید خون گریه کند که برخی غافلان در روز دانشجو کار را به جایی می‌رسانند که به عکس امام راحل اهانت می‌شود و مقدسات ما را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه‌ها به سالگرد رحلت حاج شیخ عباس قمی و شهادت آیت‌الله دستغیب اشاره و از مقام معنوی این دو عالم گرانقدر تکریم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: بر اساس آیات الهی نباید پشت خدمتگزاران، اقوام، فامیل، مومنان، اهل ولا و محبان اهل بیت(ع) بدگویی و شایعه پراکنی کرد و این برای حفظ انسجام جامعه و وحدت و برای باروری شجره پربرکت اعتماد عمومی لازم است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه نباید اعضای یک پیکر را به فساد متهم کرد افزود: اگر اشکالی وجود دارد برای رفع آن تلاش کنید اما حساسیت دشمن را به خود زیاد نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به هشدار الهی درباره غیبت و آثار اجتماعی و فردی آن گفت: با محبت به یکدیگر خوش بینی‌ها را بالا ببریم و از یکدیگر حمایت، و با شناسایی عوامل اختلاف، آنها را از میان خود طرد کنیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ویژگی عرفا و صلحا، شناخت و الگوگیری از آنان را ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به علاقه جوانان جامعه اسلامی به سیر و سلوک عرفانی گفت: این مسئله موجب شده است برخی افراد متقلب با مشاهده عطش و تقاضای جوانان، عرضه‌های بدلی ارائه کنند و این از خطرهای موجود در جامعه ماست و برای در امان ماندن از این خطرها باید به کارشناسان و فقها مراجعه کرد و عرفان بدون فقاهت عرفان نیست.

خطیب جمعه تهران در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران حضور محض دین است و امام راحل مامور بودند دین را به صحنه بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: دین منهای حکومت و ولایت، دین منزوی و در حد یک نماز پراکنده است و اگر حکومت اسلامی و ولایت در صحنه باشد، خود دین و حقیقت دین و حقیقت امیرالمومنین (ع) و غدیر در این ولایت تجلی دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم ایران با اهدای خون در تاسیس این نظام الهی مشارکت و در استمرار آن مجاهدانه و عاشقانه از انقلاب حمایت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی دشمن تصور می‌کند که صبر مردم تمام شده است با یادآوری جانفشانی مردم پس از عملیات مرصاد گفت: در جریانات و فتنه‌های اخیر هم همین طور بود؛ دنیا نتوانست پیوند مردم ما را با علی و اولاد علی و امام و خلف صالح ایشان و خون شهیدان کشف کند.

وی افزود: امروز امریکا منتظر است صبر ما تمام شود اما این طور نیست و مردم ما پیمان بسته‌اند تا جان دارند در خدمت دین باشند.

کد خبر 97080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز